ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

وصله ناجور


یادمه 17- 18 ساله که بودم زیاد کیک و شیرینی می پختم. تا سرم خلوت می شد می پریدم تو آشپزخونه و هر چی دم دستم بود، قاطی هم می کردم و از دلش یه چیز خوشمزه شیرین در می آوردم و بهش می گفتم مثلن کیک.

روز ها گذشت و کنکور و کلاسهای مختلف و کار و باقی دغدغه ها باعث شد تا فراموش کنم روزی چنین هنری داشتم. سه شنبه ای که تعطیل بود میهمان داشتیم و من هم پختن آش رشته قبول کردم بدون اینکه حتا یکبار هم چنین کاری کرده باشم اما از اونجایی که جماعت حساب ویژه ای سر بنده باز کردند و میدونن همیشه نتیجه کار هام خوب میشه، مطمئن بودند که باز هم می تونم عمل مذکور رو به خوبی انجام بدم.
طرز تهیه آش رشته رو توی ذهنم مروز کردم، حبوبات، سبزی آش، رشته، ادویه جات، پیاز سرخ شده، نعناع و سیر داغ و ... ساعت سه از خاب بیدار شدم و رفتم تو آشپزخونه و یکسره واستا سر گاز. خوشبختانه هوا خنک بود و بارانی و گرمایی در کار نبود تا اذیت بشم ازین بابت. هر بار که هم می زدم محتویات داخل دیگ رو احساس می کردم حبوباتی رو که از یک روز قبل توی آب خیسانده بودم باز هم نیم پزه اما من سر سخت تر از حبوبات بودم و همچنان نمی زاشتم هیچ کدومشون نیم پز ازین قابلمه بیرون برن.
وقتی رشته ها رو ریختم دیدم آش خیلی سفت شده ناچار آب جوش اضافش کردم تا این رشته های بیچاره توی این دیگ نفسی تازه کنند. رشته ها هم وقتی خودشون رو خوب به خورد آش دادند، نعناع و سیر داغ هم اضافه کردم تا پرونده ی اولین آش رشته پزونم بسته بشه.


برای خودم کاسه ای آش ریختم و مشغول خوردن شدم. حبوبات به خوبی پخته شده بودند و طعم و بوی دلپذیر نعناع باعث میشد اشتهای آدم چند برابر بشه. مشغول جوییدن بودم که یهو یه چیز نیم پز زیر دهانم اومد، بعله این نخود بود که باز هم سرسختی از خودش نشون داده بود و همش میخاست همرنگ جماعت نباشه تا آبروی من رو جلوی مهمان ها ببره.
موقع افطار از مهمانها عذر خاهی کردم برای نیم پز بودن نخودها و براشون توضیح دادم که
پدرمون خبط کرده و از بقال سر کوچمون که همیشه اجناس بنجل داره خرید نموده. مهمانها کلی به به و چه چه به راه انداختن برای آش اما من خودم راضی نبودم از نخود نیم پزی که بدجور وصله ی ناجور بود میان حبوبات.
اون روز به این فکر کردم هستن توی زندگی ما، آدم ها، موقعیت ها، راهها، مکانها و ... یی که وصله ناجورن برامون و ما ناخوداگاه مجبوریم باهاشون در تماس باشیم اما با همین وصله های ناجور شاید بتونیم خودمون و توان مون رو بسنجیم که چقدر می تونیم دوام بیاریم و موفقیتی از ته تهش در بیاریم و یا بشه یه راهی پیدا کرد برای موقعیتهای بهتر و بیشتر. این آش باعث شد تا دیگه از اون بقال محل خرید نکنیم.
گاهی هم وصله های ناجور اونقدر هم بد نیستند.

نظرات 13 + ارسال نظر
maede یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:54 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com

باران جون من عااااااااااااااااااااشق آش رشته ام...یعنی می میرم براش....الان که این عکسو دیدم دلم خواست
و ما نکته ایی که اشاره کردی رو کاملا قبول دارم

خداییش تو گیلانی دیدی عاشق خوردن نباشه؟؟؟؟؟
راستی مائده این مرضیه جان هم گیلانیه مقیم پایتخته

مرضیه یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:19

باران قشنگم سلام.باب دهنم آب افتاد دختر خوب...

مرضیه جانم درود به تو. آخییییییی

maede یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:36 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com

نه خب باران جون نمی شناسم...
خوشوقتم مرضیه جون...آدرس نذاشتی که بیام وبلاگت....

مرضیه جووووووووون از دوستان بهترین روز هامه. وبلاگ نداره مائده

iهذیانهای یک ذهن پریشان یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:48 http://www.hazyangune.blogfa.com

اون کاسه آش چه داره دلبری میکنه اون وسط

تزیینی است این کاسه ی آش

asal یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:41 http://www.1itman.blogfa.com

واقعاً اگه یه حرف حق زده باشی همینه! گیلانی سراغ داری از خوردن لذت نبره؟ واقعاً داریم؟(با لحن شهیدی فر)
اما قیافش که خوب شده. به نظرم نباید کم میاوردی؟ نخود اصلاً قاموسش اینه. لعنتی دیر پزه! به مهمونام نمیگفتی همچین میخوردن با کلی به به و چه چه.
بعله یه همچین بد جنسی هستم من
در کل دست گلت درد نکنه.

ممنونم عسل جان ولی عکسه تزیینیه

Mr PACT دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:10

الآن این مطلب رو گذاشتی که بگی دست پختت خوبه یا اینکه بگی بقال محلتون وسایل بنجول میاره؟!

عکسه که کلن تزیینیه ولی گزینه دوم

مهرآفرین دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:27 http://mehrafarin58.blogfa.com

منم آش می خوام اما نه آش رشته بلکه آش شله قلمکار خونگی می خوام یا اصلا تورشه آش می خوام!!!! حالا میپزی بیام رشت؟؟؟!!!! (خواستی دعوام کنی کتکم نزنی که خیلی پر رو ام و اینا!!!!! تقصیر خودته راهکار برای درمون خودشیفتگی من پیدا نمی کنی!!!!!!)

ببین مهرآفرین شله قلمکار نه دوست دارم نه بلد بزم اما ترش آش هم دوست دارم و هم میپزم. بیا رشت بریم موزه میراث روستایی آش رو همونجا بخوریم و از هواش هم لذت ببریم
درمان نداره مادر این خودشیفتگی جز کتک

صفورا دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:19 http://safoora631.blogfa.com

به نام یزدان پاک .

سلام . نوش جان همه ی مهمانان . اما یک انتقاد . اگه اون نخود ها نپز بودن تقصیر بقال بیچاره چیه ؟
حالا اگه بپز بودن باز میومدی تشکر کنی ازش ؟ البته که نه نیاری هم نبود . چون اون نه نخود خوب درست می کنه نه نخود بد . این جور چیزا شانسه اگه نه همون بقال بارها چیز های خوب هم فروخته . نفروخته انصافا ؟
خودت رو بذار جاش

درود به صفورای عزیز
صفورا جان سابقش خرابه این سوپری محلمون .خیلی هم خراب. فکر کن دوغ و ماست و آبمیوه و ... رو که تاریخاشون گذشته با الکل پاک میکنه میده دست ملت.
من اگه خودم رو میزاشتم جاش که بایستی از عذاب وجدن می مردم .والا

مهرآفرین دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:44 http://mehrafarin58.blogfa.com

باشه من حاضرم بیام موزه میراث روستایی آش بخورم کتک هم بخورم!!!!!!!!!!!!!!!!!

نه بابا جان کتک دیگه چرا.
بیا موزه میراث هم آش می خوریم و هم می ریم کلی خرید هم می کنیم همه چی محلی

asal دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:46 http://www.1itman.blogfa.com

آخرشی واقعاً

واقعن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مثل خانوم شیرزاد ساختمون پزشکان

سوره سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:42 http://harkat-porshoor.blogfa.com

آش تو گرما جز مردن مقصدی نداره
اینجانب آشپزی بلد نیستم و تا دلت بخواد آشپزا رو دوست دارم
آش شله قلمکار میشه دوست نداشت؟ هیچ‌وقت به یک مشهدی این رو نگو


به به چه جمله تاریخی
مشهدی ها آش شله قلمکار خیلی دوس دارن؟؟؟؟؟؟ نمی دونستم

سوره سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:54 http://harkat-porshoor.blogfa.com

عاشقشن
تو کافیه سرچ کنی شله مشهدی یا شله قلمکار

خب من نمی دونستم ممنون از اطلاع رسانی خوبت سوره

حسین شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:39 http://succeess13.persianblog.ir/

پس ضرب المثل نخود هر آشی نشو پس از اینجا آمده

آره دیگه بد جور نخود آش من شد این نخوده دیگه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد