ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

تاریخ مصرف

چند وقت پیش یکی از دوستانم تعداد زیادی مایع تمیز کننده پینک بهم داد تا باهاش کیف و کفشم رو اگر لکه شد تمیز کنم. رفتیم بیرون و بارون برید ما هم پیاده، کلیه لباسهام خیس شد و کفش کالج خردلی بنده، هم لکه شد و هم خیس.
با افتخار تمام چند تا مایع تمیز کننده رو برداشتم روی کفشم مالیدم. به خاهرم هم دادم تا اونم لکه لباسش رو پاک کنه. دیروز که میخاستم برم بیرون تا کمدم رو باز کردم دیدم کل کفش عزیزم دچار کپک زدگی سیاه شده. معمولن درین مواقع وقتی بلایی سر وسایل مورد علاقم میاد بنده تا نیم ساعت کلن خاموشم و هیچ عکس العملی از خودم نشون نمی دم.
به کفش فروشی که آشنا بود موضوع رو گفتم و ایشون فرمودن بیار تا برات درستش کنم. جالب اینجا بود که لباس خاهر هم سیاه شد و خودش توسط ماده های شوینده تونست با زحمت فراوان اون لکه سیاه حاصل از پینک رو از بین ببره نه لکه قبلی رو.
تاریخ اتقضای مایع رو نگاه کردم. یکسال ازتاریخ مصرفش گذشته بود.
هر چیزی تاریخ مصرفی داره. باید این رو هم پذیرفت که روابط ما آدمها هم تاریخ انقضایی داره. آدمهایی که همواره اطرافمون هستند نه رشد می کنند و نه اجازه رشد کردن رو به آدم می دن.
دیدید که شیر وقتی تاریخ مصرفش می گذره به صورت لایه های شناور درمیاد. تفکرات مون هم مثل همون شیر منقضی می مونه اگر تغییر نکنه، اگر همیشه بر یه اصل نافرجام استوار بمونه و اگر ...
آدمها، تفکرات و هر چیزی که ما باهاشون سر کار داریم یک روز تاریخ انقضایی دارند اگر باعث رشد و پیشرفت و تعالی مون نباشن.
وقتی یه چیزی تاریخ انقضاش تموم شد، مثل همون مایه پاک کننده گند میزنه به زندگیت.

برنامه ریزی پاییزه1:
تصمیم جدی گرفتم یه عده ای رو جدن از زندگیم حذف کنم.

برنامه ریزی پاییزه2:
اینجا

نظرات 20 + ارسال نظر
اردلان یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:30 http://arad.ir

سلام
از مطالبت لذت بردم
موفق باشی

ممنون

نادی یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:36

درسته که گاهی اینگونه دیدن خوبه ولی یادمون باشه فقط خود را به حساب نیاریم یه وقتایی دیگران از مجاورت با ما شاید به رشد برسن.به هر حال یه رابطه دو سویه است ....

رابطه دو سویه رو خوب اومدی. ازینکه از آدما نردبان بسازیم بعد اون پایین رهاشون کنیم فکر قشنگ نیست

maede یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:59 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com/

سلاااااااااااام عزیزم،فصل مورد علاقه ما فردا میاداااااااا با همه قشنگیهاش...
باران جون من کلا آدمایی رو که تو زندگیم بهم استرس وارد کنن یا آرامشمو بهم بریزن خیلی راحت می حذفم
اما این که آدم فقط بخواد به آدم به عنوان وسیله ای وا3 پیشرفت خودش نگاه کنه به نظرم یه ذره خودخواهیه! اینکه هر کسی وا3 پیشرفت مفید نبود و میگماااااااااا توی برنامه ریزی پاییزه 1 و 2 نوشتی...
بعضی از آدم ها هم دور و برمون هستن که جزء فامیل خیلی نزدیکن اینا رو نمیشه حذفید...

می دونم تولدته فردا کُر
حذفی که باعث بشه رشد کنی نه درجا بزنی. همیشه برای اون کسانی که نمی تونم از زندگیم حذف کنم دعا می کنم هم برای خودشون و هم برای خودم تا به آرامش برسم

asal یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:08 http://www.1itman.blogfa.com

پاییز زیبای شما مبارک
من همیشه هم عاشق تنهایی ام هم از تنهایی میترسم. جرات هرس کردن رو ندارم.

به به خاهر زاده ی داماد
ممنونم برای تو هم پاییز هم زیبا باشه و هم با برکت
امیدوارم هرس کردن رو آغاز کنی هرسی که باعث رشدت بشه
موفق باشی

خواهر بهار یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:15

از بابت کفشت خیلی ناراحت شدم چون گند شده بود
و اینکه حق با تو هست خیلی از ادما با گند بودنش به زندگی ادم گند میزنن منم تصمیم گرفتن این ادمای تاریخ مصرف گذشته درو که جلو رشد و پیشرفت من رو گرفتن کنار بزارم مه البته شروع کردم و یکی رو کنار گذاشتم

گند شده بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ افتضاح به معنای تمام
ببین همیشه حق با منه. زنا زنا زنا
خوشحالم این کار رو کردی

maede یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:23 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com/

راستی وا3 کفشت غصه نخور ایشاالله درست میشه

امیدوارم درست بشه مائده آخه با شالم ست بود

maede یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 13:56 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com/

هیییییییییییی آبجی زمان چقدر زود میگذره انگار همین دیروز بود که تولدم بو 1 سال گذشت واقعا...
راستی فردا از ساعت 8 صبح تا 3 بعداز ظهر کلاس دارم
دیگه موقتا تو این هفته کلاس ندارم تا هفته بعد...برنامه ام به دستم نرسد هر وقت رسید بهت میگم چه زمانایی هستم...فردا از 8تا3 هر وقت تونستی بیای پیام بده هستم...اگه سر کاری هم که هیچی خودتو اذیت نکن وقت بسیاره عزیزم

تولدت پیش پیش مبارک
باشه حتمن خبرت میدم کجا و کی ببینیم همدیگه رو پس برنامه ت دستت رسید جاهای خالی تو بگو خاهر

maede یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 14:03 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com/

فداااااااااااااااات شم عزیزم،ممنون

maede یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 14:06 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com/

چرخ گردون چه بخندد چه نخندد تو بخند...
مشکلی اگر تو را،راه بندد تو بخند...
غصه ها فانی و باقی همه زنجیر به هم...
گر دلت از ستم و غصه برنجد تو بخند...

ممنونم عزیزم

.آزی. یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 16:13 http://rouzhayerangi.blogfa.com/

حرف زیاد دارم در مورد این پستت باران اما دوست ندارم که برای آدما تاریخ مصرف در نظر بگیریم. این طوری به آدما فقط به شکل یه وسیله برای رسیدن به هدف نگاه می کنیم.
هرچند در جوامع انسانی، انسانیت مدتهاست تبدیل به ابزار شده.

میدونی آزی ما برای آدمها تاریخ مصرف تعیین نمی کنیم بلکه خودشون هستن که باعث می شن زمان برای بودن با اونها چقدر بار مثبت و مفید یا نتیجه عکس داشته. روابط انسانی ارزشمند هرگز تاریخ مصرف نداره. مطمئن باش
خانوم جان ساعت کامپیوترتو درست کن

دریا بیکران یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 17:57 http://207835438008

باران عزیزم سلام....تو همیشه حرف دل مرا میزنی ..من هم واقعا تصمیم گرفته ام این روزها بدون دعوا ودرگیری وتوضیح علت چون متوجه نمیشن یک سری از آدمها را کنار بگذارم....
راستی من که جزء لیستت نیستم ؟!

درود به شما
دریای عزیز بالاخره آدم به یک نقطه ای میرسه باید یه سبک سنگین با خودش کنه که در جا زدنها و یا پیشرفتها یه عمق دارن و وسعت. هر کدوم که باعثه پیشرفته باید برداشت و قوی ترش کرد و هر کدوم که آدم رو تو نقطه ی امن زندگیمون نگه می دارن و پامون رو می بندن از ریشه کنه شن.
شما رو ندیده دوست دارم دریا

yalqizada یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 18:08 http://yalqizada.blogfa.com

عاااااااااااالی بود باران جان. مرسی.
عاشق اینم که مطالبت رو با مثال شروع میکنی

ممنونم دختر دیار ستار خان و باقرخان
باز هم ممنونم دوست خوبم

.آزی. دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:34

ساعتش درسته نمیدونم چرا اینا این طوری شده
بی خیآااااااااااال

شوخی کردم

آمیتریس دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:41 http://amitrisashegh.blogfa.com/

سلام
هر چیزی تاریخ مصرف داره ...

درود به تو آمیتریس

نادی دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:44

سلام روز خوش.

امیدوارم منم جزء خانه تکونی دلت نباشم.ممکنه منم بعنوان یه دوست مجازی توی وبلاگم حرف تازه نزنم ولی اومدم که از شما یگیرم....

درود به تو. چرا این حرف رو زدی نادی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دیگه تکرارش نکن دختر خوب
همه ما باید هر روز یاد بگیریم تا درسهای زندگیمون رو خوب بلد باشیم. اینطوریه که عیار مون هم میره بالا

نادی دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:15

باران دوست عزیز چی شده امروز نیومدی؟کجایی؟خوبی؟؟؟؟

خوبم. کار دارم تو این دستگاه همایونی

ساسا سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:48 http://www.khordeforooshi.blogfa.com

به این میگن یه برداشت هوشمندانه. دکتر شیری بیاد ببینه شاگرداش از کپکیدن کفش محبوبشون چه نتیجه هایی میگیرن.

ممنونم ساسا. البته اگه دکتر شیری عزیز منو به شاگردی قبول داشته باشن

Mr PACT سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:02 http://misaghetanha.blogsky.com

خیل خیلی زیبا...
با حذف بعضی افراد خیلی موافقم

به به مهندس. خوبی شما؟؟؟؟؟؟؟
ممنونم

زویا سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:30 http://zehnemanedihe.persianblog.ir

چه طرز تفکر باحالی :) آفرین به تو. آدم هایی که میتونن در مورد افکارشون فکر کنن آدم های باهوش و موفق تری هستند. احسنت امیدوارم کفشت هم درست بشه

ممنونم زویا. یعنی الان من کلی کیفور شدم ازین تعریفت خانوم دکتر .
ممنونم امیدوارم بتونم این کفش رو درمانش کنم

عباس ملکشاه سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 19:01 http://T-800.MihanBlog.com

امیدوارم خونه تکونی هاتون موجب سبکی فکر و فراغ خاطر بیشترتون بشه

: )

منم امیدوارم البته اگه خستگی جسمانی بزاره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد