ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

ارثیه با اعمال شاغه

از زمانهای قدیم نه آنقدر هم قدیم مثلن همین 20 سال پیش تا جایی که به یاد دارم درد همیشگیم دندان درد بود. دردهایی را که با تجویز قرص ایپوپروفن دکتر جوانی که در نزدیکی محل زندگیمان طبابت می کرد، چاره می کردم. هر زمان که این دندانها شروع می کرد به درد گرفتن تمام قوت را از من می گرفت تا جایی که در خانه شایعه شده بود اگر این باران پیدایش نیست لابد دندانش درد می کند برای همین است در مکانی عزلت گزیده.
دیروز در دستگاه همایونی این دندان همش تیر می کشید و چانه مان گویی به شکل فندوقی باد کرده بود. رسیدیم به منزل بعد از صرف ناهار آنهم در 5 بعد ازظهر مشغول تماشای اخبار بودیم که کارشناس برنامه می گفت مذاکرات خوب پیش می رود و فلان و بهمان است و اما شریعت*مداری در مقاله ی خودش نوشته که این تیم مذاکره کننده دارد زیرآبی می رود. با خودم فکر می کردم مثلن چرا در مورد تجهیزات دندانپزشکی و هزینه های سرسام آورش مذاکره نمی کنند.
  
مثلن بحث کنند چرا تعرفه در هر جایی و هر دندانپزشکی فرق می کند؟ یا چرا متخصصان وقتی معاینه می کنند ویزیت نمی گیرند و تشویق می کنند آدم را به ترمیم دندان اما آن دندانپزشکان که در مناطق متوسط شهر مشغول خدمت به خلق هستند ویزیت دریافت می کنند و بعد می گویند فلان دارو را بخور و بعد از سه روز بیا این دندان را برات بکشم.
حالا که این را می نویسم می بینم مذاکره چیز خوبیست اما دردی از لپ باد کرده ی یک طرفه ام دوا نمی کند. از دیروز فندق تبدیل به گریپ فروت شده و به آن طرف لپم فخر می فروشد.

از صبح چندین بار رفته ایم جلوی آینه تا ببینیم از هیبت این گریپ فروت کاسته شده یا نه اما آینه هم از رویمان خجالت می کشد طفلک...

دندانپزشک دیروزمان کراوات نداشت. آن جوانک دندانپزشک که الان ماشالا هزار ماشالا برای خودش آقای جا افتاده و خوش تیپی شده هم کراوات نمی زند. (این توضیحات جهت شفاف سازی عکس بود و ارزش قانونی دیگری ندارد)
و این را بگویم که خاهر زاده ی 5/ 5 ساله ام جنس نامرغوب دندانش به من بنده ی خدا رفته و مادرش همیشه این ارثیه ی نا متعارف را بر سر من می کوبد و مرا مورد عنایت خودش قرار می دهد و ما مانده ایم که این ارثیه ای که جز درد و رنج و هزینه برایمان ثمر دیگری ندارد را از که به یادگار گرفته ایم؟ والا به این می گویند ارثیه با اعمال شاغه
نظرات 18 + ارسال نظر
ساسا سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 13:54 http://www.khordeforooshi.blogfa.com

ای بابا دندان خراب میشود دیگر. مگر نشندی که میگویند دندان برای خراب شدن است. اگر نشنیدی تعجبی ندارد چون خود من هم قبلا نشنیده ام. توصیه من قرقره آب-نمک با آب ولرم است.آب نمک جلوی التهاب را میگیرد.

بابا جان آن را که برای خراب شدن است چیز دیگریست مثلن می گویند ماشین برای تصادف است یا ظرف برای شکستن است. ممنون از ضرب المثل تازه تاسیست ساسا در همین مکان به اسم تو ثبت خاهیم نمود
بنده ی خدا خاهرم همش میگه برو آب نمک قرقره کنا من چسبیدم به این قرص های کوفتی

خانه سفید من سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 14:49 http://mennomen.mihanblog.com

اوه اوه من هم دندون سالم ندارم بسکه همشون ترمیم و روکش شده اند،الان هم دوتاشون خراب منتظرند تا نوبتشون بشود،خوشبختانه چون اکثرا عصب کشی شده اند هیچ دردی ندارند ،اما امان از هزینه ،باران یادت نرود حتما بگردی دکترخوب پیدا کنی ،پیش هردکتری نروو حتما حسابی تحقیق کن .

مدانی آسمان در پی این هستم تا وامی بلاعوض دریافت کنم جهت این هزینه های سرسام آور دندانپزشکی
والا آن دکتر خوشتیپه جز گزینه ها هست. مابقی را هم رصد می کنیم.
ممنون از لطفت خانوم دکتر

زویا سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 15:02 http://zehnemanedige.persianblog.ir

آخی عزیزم!
دندون درد خیلی بده
اصلا دردهای عصبی خرن! خر!
ایشالله که زود اون گریپ فروت از بین بره

امیدوارم زویا. خیلی هم خرن خیلی زیاد
عاشقا اگه دندون درد بکشن حتمن عاشقی از یادشون میره بخدا

بانوی ماه سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 16:22 http://mid-day-moon.blogsky.com

متنفرم از دندان درد و دندان پزشک

اون دندان درد یه طرف ترس از دندان پزشک آدم رو بیشتر اذیت می کنه. وقتی زل می زنن تو چشات که می گن وضعیت دندونا چه داغونه

ته تغاری سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 16:37 http://ssmall.blogsky.com/

تاحالا دندون درد نکشیدم

خوووووووووووووووووووش به حالت ته تغاری . خوش به حالت

maede سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 16:38 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com/

سلاااااااااام عزیزم؛بهتر شدی؟؟ ای بابا تو هم که مثل من جنس دندونات خوبه؛ ببین کلا من تو خاندانمون هر چی صفت بده به ارث بردم...والااااااا
ایشالا زودتر خوب شی
آموزش های پرستاری:
1.ساسا جون راست میگه آب نمک ولرم التهابو کم می کنه
2. اگه خیلی درد داری یه تیکه یخ تو یه دستمال بپیچ بذار رو گونه ات یا تو گونه ات؛ سرما اثر بی حس کنندگی داره
3.خیلی درد می کنه یا بکشش یا درستش کن دیگه ، اینقدر خودتو عذاب نده بابا
4.اسپری ها و یا ژل های بی حس کننده هم هست مخصوص دندان درد می تونی بگیری اما خب به نظرم به جای تسکین درد مشکل و حل کنی بهتره

دررود به تو. ممنونم بهترم . فکر کن مائده حالا اگه قرار بود پولی ملکی چیزی واسمون ارث بزارن که نمیزاشتن که. بخدا
ممنون مائده ی مهربانم. از دیشب با آب ولرم و نمک کلی شستشو دادم و الان باده دندونم قده یه گردو شده.
ببین جنس دندونام خیلی خرابه اگه همه رو بکشم تا 5 سالدیگه باید کاملن دندون مصنوعی متحرک بزارم

محسن باقرلو سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 18:39

مرسی از لطفتون
اجازه مام دست شماس قربان !

ممنون جناب باقرلوی عزیز. من الان کلی کیفورم ازینکه شما تشریف آوردید در وبلاگم که انگشت کوچیکه ی وبلاگتون نمیشه. شما بزرگوارید

جودی آبوت با موهای مشکی سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 20:40 http://judy-abbott.blogsky.com

آدم یکی رو میخواد نفرین کنه باید بگه الهی به درد دندون دچار شی

جودی هر بار می رفتیم عروسی خاننده می گفت اگه هر کی دست نزنه ایشالا امشب دندون درد بگیره

جودی آبوت با موهای مشکی سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 20:41 http://judy-abbott.blogsky.com

مسوااااااک نمیزنی؟؟!!؟ نچ نچ نچ نچ نچ نچ

اتفاقن مسواک همیشه به راهه و نخ دندون که الان تموم شده. من رعایت می کنم اما امان از جنس خراب ...

ریحانه سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 23:39 http://6962576.blogsky.com

وای نگو اه اه من سه تا از دندون هامو عصب کشی کردم بعد روش پانسمان گذاشت (این قصه مال ماه قبله) تا الان وقت نکردم برم درستش کنم(خوبه همکار شوهریه انقدر بی فکرم) حالا هم پانسمانش کنده شده فهمیدم اون زیر خالیه وشده دردسر نمیشه چیزی بخورم تندی باید برم مسواک بزنم(بماند که یک شبانه روز دقیقا یک شبانه روز بعد عصب کشی درد کشیدم طوری که صبح شوهری رفت سر کار من خوابیدم)واما حالا..............
شوهری میگه احسان (دکتر)رفته فیلیپین درس داره 2 ماه دیگه میاد میخوای بریم پیش اون همکارم...........
اخه مگه میشه نه میشه کار یکی دیگه رو ادامش رو بدیم یکی دیگه
خوب میشی گلم تو فکر نباش........
ولی من دکتر وقتی دندونام رو دید گفت مواظبشون هستی ولی نخ دندون نمیکشی من گفتم اره بعد گفت جنسشون خوبه که زیاد خراب نشدن وگرنه بایستی بکشمشون .........خدا خیرت بده هرکی هستی و دندونام مثل توان واین ارث خوب رودادی بهم
حتما برو دکتر گلم اگه رفتی درمانت رو کامل انجام بدی مثل من نشی
ببخشید زیاد شد

ببین ریحانه جان می گن درد کشیده طبیبه. دختر خوب شما که نصف راه رو رفتی خب پس چرا امروز و فردا می کنی؟؟؟؟؟؟
خاهش می کنم . ممنون از توصیه ت

Mr PACT چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:24 http://MisagheTanha.blogsky.com

خوش باشید

ای میثاق

بهار چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:45 http://nursing-ghaem.blogfa.com

سلام بارانم
ممنونم که به یادم هستید.....
کوتاهی منو ببخشید.... متاسفانه بعضی وقتا زندگی رو کمی سخت می گیرم... و دیر یادم میاد که هر جور بخوای می گذره

درود به شما. خاهش دارم بانو. امیدوارم هر جا هستید خوب و خوش و سلامت باشید

خاهر بهار چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:19

ای باران عزیز تپل شدی بهت میاد از بس خاش لوله دیدیمت خسته شدیم اینجوری لپ گل شدی

شما مو می بینی ومن پیچش مو. والا
الان خدا رو شکر سایز صورتمون شده قد توت فرنگی بالغ

نادی چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:46

به خاهر بگو همه را تقصیر ارثیه نزاره..

اگه دندان های خودش مشکل نداشته و در دوران بارداری هم خوب تغذیه کرده باشد که همه نیازهای جنین تامین میشد و بعد زایمان هم این روند ادامه پیدا میکرد واز همه مهمتر رعایت بهداشت دهان از کودکی لحاظ بشه و مخصوصا مصرف کمتر شیرینی جات همه و همه در نظر گرفته شده باشد کار به ارثیه خاله و دایی نمیرسه....

دندونای خودش که مشکل نداره نادیا و در دوران بارداری رعایت کرده همه موراد رو اما این بچه شیرینی و شکلات و قند زیاد استفاده میکنه مثله خاله جانش

سودی بودی چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:29

ی آلمانی اینطوری شد،مرد

واقعن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شانس آوردم ایرونیم

رها چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 14:21

انشالله زودتر خوب شی بدترین جای دنیا دندانپزشکی است . منم به دندون نیمه افتاده دارم باز گذارم افتاده به این بدترین جا!!!
صبرایوب برات ارزومندم

ممنون رها جان. امیدورام بهمین زودیها بعد از ترمیم مسیرت به بدترین جای دنیا نیفته

پل چوبی چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 17:28 http://www.poll85.blogfa.com

سلام
واقعا دندون درد ازون دردای غیر قابل تحمل و البته ترسناکه!!!
مخصوصا برای افرادی مثل من که از دندانپزشکی میترسن

واقعن دردی که علاوه بر درد ترسش هم دردناکه

یک ذهن پریشان پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 17:48

الان خوبی باران جانم ؟؟؟؟
ای بابا 1 ماه پیش دندون شازده رو بردیم که کرم خوردگی به اندازه نوک سوزن رو براش پر کنند نزدیک 200 پیاده شدیم حالا هی بشینن مذاکره کنن !!!!!!!!!

بهترم عزیزم ولی هنوز احساس درد ناگهانی دارم. آره خاهر زاده ی من هم دقیقن همین مورد شازده سرش اومد و با همین تعرفه و قیمت. ای جانم درد دندون از پادر شون آورد
مذاکرات بیشتر و تورم بیشتر و خالی شن جیب بیشتر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد