ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

توفیق اجباری

دیروز 7 صبح که پنجره رو به کوچه رو باز کردم با منظره ای شبیه کوههای آلپ مواجه شدم. اونقدر برف زیاد بود و سکوتی عجیبی بر کوچه حکفرما بود حتا همسایه بی نزاکت روبرویی ما هم برای آورن ماشینش تقلا نمی کرد. ازین سکوت ترسم گرفت. شهر به مانند شهر ارواح شده بود. با این ترسم خزیدم دوباره توی جام و قید سرکار رفتن رو زدم.
چشمان مبارک به روی ساعت 1/30 باز شد و ناهار و چای رو همزمان نوش جان نمودم و بسی لذت بردم ازین تعطیلی یک روزه و عجیب چسبید این رحمت خداوند.
  
دیروز فرصتی دست داد تا فیلم "باتلر" رو ببینم. فیلم داستان زندگی واقعی سیاه پوستی به نام سیسیل هست که در یک مزرعه پنبه بهمراه پدر و مادرش کار و زندگی میکنه. بعد از کشته شدن پدرش وقتی که به سن بزرگسالی میرسه تصمیم میگیره از مزرعه فرار کنه تا بتونه زندگی راحت تری داشته باشه. او مادرش رو که ذوال عقل گرفته بود در مزرعه رها می کنه و به طرف شهر میره.
بعد از روز ها پیاده روی و خستگی یک شب به یک شیرینی فروشی حمله ور و مشغول خوردن کیکها میشه. درین حین سیاه پوستی که در مغازه کار می کنه بهش پناه میده و بهش یاد می ده چطور کار کنه و با سفید پوستها چه برخوردی داشته باشه و بعد از مدتی وی در یک هتل مشغول به کار و زندگیش هم دچار تحول میشه. اما اون پیرمرد توصیه ا ی بهش می کنه که تا لحظه ای که وی زنده هست بهش پایداره:
تا زنده ای دو تا چهره از خودت داشته باش، چهره ای که خودت از خودت می بینی و چهره ای باید به سفید پوستها نشون بدی. باید اونا رو مطمئن کنی که آدم خوبی هستی و خطری برای اونها نداری.
سیسل در هتل آنقدر از خودش توانایی و لیاقت نشون داد تا بعنوان سر پیشخدمت به کاخ سفید را پیدا می کنه و اتفاقات جالبی که در اونجا برایش می افته. سیسیل به انسانیت معتقد بود و با سکوت و آرامش خودش به سفید پوستها نشون داد تصویری که از سیاهپوستها در ذهن هست، نادرسته.
فیلم رو تعریف نمی کنم دیگه تا خودتون ببینید و لذت ببرید ازش

نام فیلم: باتلر
نویسنده و کارگردان: لی دنیلز
بازیگران: فارست ویتاکر، اپرا وینفری و ...

نظرات 13 + ارسال نظر
maede دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:21 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com/

سلاااااااااام به باران عزیزم،هه هه می بینم که رحمت این برف نصیب شما هم شد تعطیل شدی
ممنون از معرفی فیلم ببینم می تونم گیرش بیارم

بعله بسیار از خدا سپاسگذارم خیلی هم خوب بود
تا آزیتا رو داری غم نداری که

بانوی ماه دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 13:20 http://mid-day-moon.blogsky.com

احوال دوست نازنین من؟
فیلمش که عالی بود. بخصوص آخرش! به قول پدرم اگر ننوشته بود بر اساس داستان واقعی خیلی محبوبیتش بین اون همه رییس جمهور به جز جانسون جوگیر عجیب بوده.
۱۲ سال بردگی رو هم ببین. اون که داغون کرد من رو

ممنون بانوی عزیز و ممنون بابت معرفی این فیلم
اون صحنه ی آخر که با یادگار های اون رییس جمهور ها داشت می رفت پیش اوباما عالی بود و جاودانه. بالاخره سیاه پوست بودن هم به رسمیت شناخته شد. گرمی امسال رو دیدی؟؟؟؟؟ چند تا سیاه پوست بودن که حاضر بودن اونجا و جایزه گرفتن
من فیلم رو بشدت لمس کردم چون ما هم با تفکرات تبعیض آمیزی بزرگ شدیم

ساسا دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 13:49 http://www.khordeforooshi.blogfa.com

عجب روز توپی داشتی دیروز. خدا در رحمت رو به روتون باز کرده.

جات خالی ساسا جان تخمه شکستم اساسی

ریحانه دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 13:49

خیلی خوبه ک موندی خونه استراحت کردی
چرا ترسیدی ترس نداره ک مردم خواب بودن
ممنون ویدئو کلوپ ولی توهم خوب تعریفش نکردی

خیلی ترسناک بود ریحانه ووووووووی
خودت ببینی لذتش بسیار زیاد تره. میدونی من دوست دارم در مورد فیلمهایی که مب بینم نظر دیگران رو هم بدونم

ته تغاری دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 13:53 http://ssmall.blogsky.com/

برف خوبه اینجا هم برف میاد اما صب افتاب میشه اب میشه

تو اصفهان منظورته ؟؟؟؟ اینجا کلی نشسته برف. تو صومعه سرا و فومن حدود 2 متر برف باریده.وووووووووووووووووی

My white house دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 15:35 http://mennomen.mihanblog.com

وای چقدربرف،من عاشق برفم.برف بازی هم کردی؟بنظرمن که خیلی کیف میده ادم توبرف راه بره وصدای قروچ قروچ راه رفتنش را توسکوت بشنوه،اصلا وقتی هوابرفی شهریکجوردیگه هست ،همه چی قشنگتره.

خیلی برف اومد آسمان تو شهرستانهای گیلان که بیشتر
منی که برف دوست ندارم دیروز رفتم پیاده روی اتفاقن خیلی هم کیف داد. عکس هم گرفتیم. جات هم خیلی خیلی خالی

بانوی ماه دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 19:42 http://mid-day-moon.blogsky.com

نه ندیدم اما توی جامعه ی آمریکا حداقل به ظاهر بخاطر قانون موضوع نژاد پرستی رو خیلی جدی میگیرند و کسی حق نداره دیگه اون کلمه ای که توی این فیلم به کار میبرند و به کار ببره ( نیگر) یعنی زندان و جریمه داره.
اما باز هستند ایالت هایی که هنوز این موضوع براشون حل نشده. حالا یه پست در همین مورد مینویسم که ببینی چه وضعیتی هست هنوز

آره هست هنوز این تبعیضات. حتا توی بعضی از مسابقات فوتبال تو لیگ انگلیس یا اسپانیا دیده شده که چه نژاد پرستانه برخورد میکنند اما خوشبختانه فرد خاطی حتمن جریمه میشه

بهناز دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 21:04 http://thornbirds.persianblog.ir/

خوش به حالتون که برف داشتین ما که برف ندیدیم فقط سرماش رو داشتیم. فیلم باتلر رو گرفتم حتما توی این چند روز نگاه میکنم

وا لا من که الان دارم از شدت سرما به خودم اساسی میلرزم. اینقده سختمه برم یه چایی برا خودم بریزم
ببینید حتمن خوشتون میاد بانو

زویا دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 21:19 http://zehnemanedige.persianblog.ir

وا! مادره رو چیکار کرد آخر؟ همون جا تنهایی ولش کرد و رفت؟؟

چه روز خوبی داشتیا. حسودیم شد بهت :))

آره زویا. نقشش رو ماریا کری بازی می کرد البته خیلی کوتاه
ای جانم. شما که خوب بلدی چطور حالت رو خوب کنی خانوم دکتر

یک ذهن پریشان دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 23:18

به به , پس توفیق اجباری بوده :)

بسیار هم عالی بوده فقط کمی لرزیدیم. وووووووووووی

خانم اردیبهشتی سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:38 http://mayfamily.blogsky.com

سلام
تبلیغش را که دیدم خیلی دلم خواست ببینم! ولی از این فیلم ها دل خواستنی زیاد دارم تو لیستم که فرصت نشده ببینم!

درود به شما
اگر ببینید حتمن خوشتون میاد بانو

جودی آبوت با موهای مشکی سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 13:21 http://judy-abbott.blogsky.com

عااااشق فیلمایى هستم که معرفى میکنى.دوووس داارم

ای جانم. فیلمها هم تو رو دوست دارن

خاهر بهار چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:31

با من همیشه خوش مخیگذره اینو همه بدونن شده این باران تعطیل باشه و کنار من نباشه اینهمه شاد بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟نه والا

ای سرخوش، ای خوشحال،؟ ای مهندس، ای مردم آزار و آدم برفی خراب کن معلومه که خوش نمی گذره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد