ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

:))))))))))))))))<

امروز آخرین پنجشنبه ی سال است. آخرین پنجشنبه ای که بعد از غروبش، سالی جدید آغاز می شود. سالی که باید در آن زندگی کرد، بزرگ شد و بزرگی کرد، درد را مرهم شد، پذیرای اتفاقات جدید و خوشایند شد. تلاش و صبوری را تمرین کرد.

سال جدید را با تفکری جدید آغاز کنیم، با مهر به سراغش رویم و تا آخرین لحظه، میزبان خوبی برایش باشیم.

یاد همه ی کسانی که امسال نیستند، سبز باد.



 

 

خدایا، مرا یاری ده تا جامعه ام را بر سه پاییه کتاب، ترازو و آهن استوار کنم و دلم را از سر چشمه حقیقت، زیبایی و خیر سیراب کن.

خدایا، جامعه ام را از بیماری تصوف و معنویت زدگی شفا بخش تا به زندگی و واقعیت باز گردد و مرا از ابتذال زندگی و بیماری واقعیت زدگی نجات بخش تا به آزادی عرفانی و کمال معنوی برسم.

خدایا، این آیه را که بر زبان داستایوسکی رانده ای، بر دلهای روشنفکران فرودار که : (( اگر خدا نباشد همه چیز مجاز است.)) جهان فاقد معنی و زندگی فاقد هدف و انسان پوچ است و انسان فاقد معنی, فاقد مسئولیت نیز هست.

خدایا، در برابر هر چه ماندن را به تباهی میکشاند مرا با نداشتن و نخواستن رو یین تن کن.

خدایا، در تمامی عمرم به ابتذال لحظه ای گرفتارم مکن که به موجوداتی بر خورم که در تمامی عمر، لحظه ای را در ترجیح عظمت، عصیان و رنج, بر خوشبختی , آرامش و لذت اندکی تردید کرده اند!

خدایا، به هر که دوست میداری بیاموز که : عشق از زندگی کردن بهتر است و به هرکه دوست تر میداری,بچشان که:

دوست داشتن از عشق برتر .

خدایا، به من توفیق تلاش در شکست، صبر در نومیدی، رفتن بی همراه، جهاد بی سلاح، کار بی پاداش، فداکاری در سکوت، دین بی دنیا،مذهب بی عوام ، عظمت بی نام، خدمت بی نان، ایمان بی ریا، خوبی بی نمود، گستاخی بی خامی، مناعت بی غرور، عشق بی هوس، تنهایی در انبوه جمعیت، دوست داشتن بی آنکه دوست بدارند، روزی کن.

خدایا، مرا همواره هشیار و آگاه دار تا پیش از شناختن درست و کامل کسی یا فکری، مثبت یا منفی قضاوت نکنم .

خدایا، شهرت منی را که می خواهم باشم، قربانی منی که می خواهند باشم، نکند.

خدایا، خود خواهی مرا چنان در من بکش , یا چنان برکش تا خودخواهی دیگران را احساس نکنم , و از ان در رنج نباشم.

خدایا، آتش مقدس شک را آنچنان در من بیفروز تا همه یقین هایی را که در من نقش کرده اند، بسوزد و آنگاه از پس توده این خاکستر لبخند مهروار بر لبهای صبح یقینی, شسته از هر غبار طلوع کند.


"مناجات دکتر علی شریعتی"