ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

کنار هم بودن دلیل نمی خواهد

جمعه ساعت 2/30 بعدازظهر از خاب بیدار شدم و ناهار نخورده با خانواده زدیم تو دل طبیعت ولی اول از همه بساط چایی رو مهیا کردیم که حال خوبمون،اساسی جا بیاد با چای زغالی. (یادمه یه بار مجریه از آرش_خاننده ی ملودی تویی عشق من_ پرسید اگه بری توی یه جزیره که فقط خودت و خودت باشی سه تا چیزی رو که با خودت میبری چیه؟ اون دو تای دیگه یادم نیست چی گفت آرش ولی بی تربیت گفت دوس دخترمو می برم با خودم . حالا من اگه برم بساط قوری کتریم جز یکی از اون سه تا گزینه ست )
یه منطقه ی بکر و سرسبز پیدا کردیم و زیر انداز رو انداختیم تو وسط ترین مسیر ممکن. جایی که فقط ما بودیم و آب و سرسبزی و زندگی. هر کدوم از بچه ها مشغول انجام یه کاری شدند و بنده هم طبق معمول بساط چایی مو راه انداختم. وسط اونهمه زیبایی، پفیلای دست ساز آبجی کوچیکه و لواشک و تخمه و چای تازه دم و باران یهویی بود که جمع مون رو جمع تر کرد.
روز خوبی بود. اصلن خسته نشدم. تا تونستیم هله هوله خوردیم و عکس گرفتیم و چای تازه دم نوش جان کردیم. یک روز بی خیال مشکلات زندگی شدیم. حرف که میزدیم صدامون می پیچید تو محیط. انگاری بچه ی درون هر کدوممون میخاست آزاد باشه اون روز، حرف بزنه، دیده بشه. جمعه روز خوبی برای همه ی ما بود.
ما بدون هیچ برنامه ریزی قبلی رفتیم بیرون از شهر. هر چی تو خونه داشتیم با خودمون بردیم. ازینکه یک روز رو برای خودمون بودیم، خوشحال بودیم. حداقل بمن که خیلی خوش گذشت. دور همی بهانه نمیخاد. با خانواده بودن دلیل نمیخاد. یه گردش چند ساعته رفتن برنامه ی آنچنانی نمیخاد مهم همراهان خوبه که با همه ی کاستی ها کنار هم باشن.
  

ده روش که میتواند کمک شایانی در کاهش استرس داشته باشد :


1- آدامس بجوید. این بار که دچار استرس شدید آدامس بجوید. بررسی ها نشان می دهند که جویدن آدامس جریان خون را در مغز بهبود می بخشد. این امر موجب کاهش حس اضطراب در شخص می شود. برخی بر این اعتقادند که عطر ملایم و طعم مطبوع آدامس موجب آرامش می شود.


2- به فضای آزاد و بیرون از منزل بروید. سپری کردن وقت در پارکها و فضای سبز، قدم زدن ملایم و ورزشهای خیلی سبک ، حتی اگر برای چند دقیقه باشد، می تواند حال شما را بسیار خوب کند.


3- لبخند بزنید. طوری لبخند بزنید که علاوه بر دهان چشمانتان نیز بخندند.  چنین لبخندی منجر به تحریک مغز برای کاهش استرس می شود، حتی اگر از درون احساس خوشحالی نداشته باشید نیز این روش موثر است. لبخند زدن همچنین ضربان قلب را در شرایط استرس تنظیم می کند.


4- کمی عصاره اسطخودوس یا سنبل بو کنید. پرستارانی که بر روی لباس کار خود کمی از عصاره  اسطوخودوس می ریزند در شیفت کاری خود کمتر دچار استرس می شوند. این گیاه تاثیری همانند داروهای ضد درد و استرس دارد.


5- به صداهای آرامش بخش گوش دهید. صداهایی مثل صدای آب روان، صدای آواز کُر ملایم و... سطح استرس را پایین می آورد.


6- بر روی تنفستان تمرکز کنید و سعی کنید نفس عمیق بکشید. تنفس عمیق رابطه ی مستقیم با کاهش ترس و استرس دارد. این مساله توجه شما را از افکار منفی منحرف می کند. در یک محل آرام بنشینید. سعی کنید از بینی به آرامی طوری نفس بکشید که قفسه ی سینه و ناحیه ی شکمی منبسط شود. به همان آهستگی نفس را خارج کنید. این کار را حد اقل برای ده دقیقه ادامه دهید.


7- با خودتان مهربان باشید. بیشتر ما در مواقع استرس با خودمان صحبت های منفی می کنیم. این طور نباشید. با خودتان جملات مثبت زمزمه کنید. مثل اینکه:همه چیز درست می شه ، من از پس این مشکل بر میام و...


8- افکار استرس آورتان را بنویسید. در مورد احساستان صادق باشید و افکارتان را بنویسید. چه بسا در همین یادداشت کردن ها مشکلتان حل شود ولی در هر صورت این امر به کاهش استرس بیسار کمک می کند.


9- با یک دوست صحبت کنید. در مورد مسایل و احساساتتان با یک دوست یا شریک زندگیتان صحبت کنید. اغلب افرادی که مسایل و مشکلات مشترک و مشابهی دارند برای تسکین و درد دل مناسب ترند و هر دو طرف در چنین شرایطی احساس بهتری می کنند.


10- ورزش کنید. فعالیت فیزیکی مورد علاقه ی خود را انجام دهید. این کار به شما نشاط می دهد و افکار منفی را از شما دور می کند.



منبع: اینجا





نظرات 6 + ارسال نظر
مهرپرور یکشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 21:24 http://mehrparvar.blogfa.com

سلام
آفرین...چقدر خوب از فرصتتون استفاده کردید

جعفری خاتون یکشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 23:54

وای دلم بیرون خواااااست

خاهر بهار دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 13:04

اینبار غیر از درایوری کار دیگه ای هم انجام دادما یادت باشه

هر چی فکر میکنم یادم نمیاد

Mr PACT دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 16:18 http://pcVpn.blogsky.com

دقیقا مشکل من با خانواده! حتما باید یه برنامه ریزی بزرگ کنن برای رفتن به گردش!!! برنامه ریزی بزرگ خوبه ولی هزینه بالا میره و وقتی هزینه بالا میره باعث میشه این گردش رفتن، شش ماه یه بار انجام بشه ولی وقتی هزینه پایین باشه هر هفته هم میتونه انجام بشه!!!
آفرین به شما و خواهراتون

ما هم همین مشکلو داریم وقتی با خانواده میریم بیرون ولی خاهرا که بریم کلن سیستم هدفمنده.
موافقم با حرفت.
ممنونم

یک ذهن پریشان سه‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 01:03

خیلی هم عالی .
باران من لپ تاپ و هارد اکسترنالمو میبرم

مرسی
فیلم هندی و اینا دیگه

maede سه‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 21:44 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com

ایشالا همیشه از این گردشا بری و حالشو ببری

ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد