ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

20 دقیقه درروز برای خود

تو یکی از قسمتهای سریال بیگ بنگ نئوری، شلدون (یکی از شخصیت های سریال) در روزبمدت بیست دقیقه میرفت سراغ کار خودش که وقتی دوستاش ازش می پرسن توی این 20 دقیقه چیکار می کنه می گفت هیچکاری.

بعد دو تا از دوستاش  راج وهاواردکه بشدت بهش شک می کنن، دنبالش می کنن ببینه کجا میره.

شلدون میره به زیرزمین و درو روی خودش می بنده. دوستاش بعد میرن می بینن روی تخته ای که توی زیرزمین آویزون شده نوشته 43

کنجکاوی تو کار شلدون براشون لحظه ای آرامش نمی زاره، دنبال هر راهی میگردن تا ببینن اون 43 چیه که روی تخته نوشته. بالاخره به ذهنشون میرسه که تو انباری دوربین بزارن تا متوجه بشن اما شلدون زرنگ تر از اون دو تابود و حقه شون روفهمید و بهشون گفت هرگز نمی فهمید اون عدد چیه.

بعد نشون می ده که شلدون روزی بیست دقیقه وقت برای خودش میزاره و میره تمرین می کنه تا بتونه به توپ بدون اینکه بیفته رو زمین ضربه بزنه و اون43 عددی بود که بیشترین ضرباتش به توپ بوده.

پیش خودم فکر کردم چه خوبه آدم روزی 20 دقیقه فقط و فقط برای خودش باشه و به خودش و علایقش اهمیت بده و امروز که داشتم پیاده روی می کردم تا خونه، دیدم من هم برای خودم زمان میزارم و اتفاقن همکارام هم کنجکاو بودن چرا من بیشتر اوقات جلوی خونه مون پیاده نمی شم و یه مسیر دیگه پیاده می شم.

شاید 20دقیقه برای خیلی ازماهاکم یا زیاد باشه اما عزت نفس و اعتماد بنفس و حال خوب بهمون میده وقتی به خودمون و علایقمون احترام بزاریم.


نظرات 1 + ارسال نظر
نادی سه‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 15:16

سلام
خیلی زیبا بود...
ایده ی خوبیه...

سلام عزیزم
مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد