ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

جز تو هیچ کس بر در این خانه نخاهد کوبید

یک روز برای همراهی با یکی از دوستان رفتم بخش رادیو تراپی یه بیمارستانی.

همه رِنج سنی چه زن و چه مرد برای رادیو تراپی اومده بودند. خانومهایی که دو تا بچه داشتند یا دم بخت بودند، آقایونی که خیلی مسن بودند و میانسال. اون مدتی رو که اونجا بودم خیلی رفتار ها دیدم و خیلی چیز ها یاد گرفتم.

دو تا خانوم که هنوز نوبت شون نشده بود مشغول حرف زدن با هم بودند داشتند مو هاشون رو که بعد از شیمی درمانی رشد کرده بود بهم نشون می دادند. یکی شون می گفت ببین مو هام در اومده تمام شبیه کیوی شده بعد هر دو تا زدند زیر خنده. امید به زندگی شون عالی بود.

یه پسر جوون پدر پیرش رو با اکراه همراهی می کرد وقتی من و دوستمو دیدم دستشو ول کرد و یه گوشه ای واستاد. یه آقای میان سال وقتی کارش تموم شد لباسش رو پوشید و به تنهایی انگاری یه آمپول زده باشه از بیمارستان خارج شد.

بعضی اوقات زندگی صحنه هایی رو جلوی چشم آدم به نمایش میگذاره که فقط میشه گفت خدایا ازت ممنونم که هوای منو داری، در هرشرایطی یاریم می کنی. واقعیتش اینه تا بعضی از صحنه ها رو نبینیم، سلامتی و توانایی و دارایی و ... در نهایت زندگی رو قدر نمی دونیم.

انرژی رو که برای نالیدن از زندگی میزاریم برای تلاش کردن در راه هدفمون توی زندگی بزاریم. راه میانبر کسی رو به مقصد نرسونده حتا اگه رسونده موقتی بوده. از لذت های کوچیک زندگی مون استفاده کنیم تا لذت های بزرگ ما رو از زندگی دور نکنه.

یادمون باشه شکرگذار هر چی داریم باشیم و گرنه نداشته ها رو همه داریم بیش از اندازه هم داریم.

یه امروز رو متفاوت زندگی کنیم.


نظرات 1 + ارسال نظر
نادی جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 11:12

همه که مث تو ریز بین نیستند و جنبه های مثبت رو بگردند پیدا کنند
البته من کسی رو سرزنش نمیکنم چون خودمم تا در شرایط خاص قرار نگرفتم نگاهم عمیق نشد...
از خدا میخوام به همه ی بندگانش سعه صدر بدهد تا کمی عمیق تر زندگی رو ارزیابی کنند..اینطور نباشه که تا نعمتی را از دست ندهیم به ارزش آن پی نبریم...

ممنونم عزیزم شما لطف داری.
همیشه من میگم ادم باید یه سری اتفاقات رو باید با همه وجود لمس کنه تا بتونه کسی رو دچار مشکل هست درک کنه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد