ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

همیشه پای یک لجباز در میان است

من دوربین نیکون 5300 با لنز 55-18رو مرداد پارسال خریدم 1980000 تومن. خواهرم فقط بدنه ش رو قبل عید خرید  2 میلیون. خواهر زاده م برای کار های دانشگاش دوربین نیاز داره. رفتم نگاه کردم ببینم دور بینم الان چقدره قیمتش تا بخره، مغزم سوت کشید دوربین نیکون 5300 با لنز 55-18 شده 3370000 تومن. لنز 200-55 خریدم قبل عید 589000 تومن امروز زده 950000 تومن. می خوام بگم توی مملکتی که جوونی ما داره پای لج و لجبازی عده ای هدر میره و برای موفقیت و پیشرفت خصوصن ما خانوما باید چند برابر تلاش کنیم و زحمت بکشیم، یاتاقان زدن واژه ی مناسبی برای  افتخار همون لجباز هاست.

به قول آیدین سیار سریع که میگفت "امیدوارم روزی دهه هشتادی ها در راس همه امور باشن" به هر حال ما دهه شصتی ها شدیم چوب دو سر طلا نه از بچگی مون چیزی فهمیدیم نه نوجوونی و نه جوونی مون تو دهه چهارم زندگی مون هنوزه که هنوزه بازم با یاتاقان زدن کم نیاوردیم و بیشترین افتخارات این مملکت مال همین دهه شصتی هاست نمونه ش هم آذری جهرمی وزیر ارتباطات وقتِ. بهمین سوی چراغ قسم.

گلِ مرجان


نمی دونم اسم گل مرجان یا افوربیا به گوشتون خورده یا دیدید اصلن چنین گلی رو اما می خوام پیشنهاد کنم اگه خواستید گلی بخرید حتمن مرجان یکی از گلدونهاتون باشه. تقریبن 5 سال پیش یه گلدان گل مرجان خریدم که فقط برگ سبز داشت و تنه ی خاردار اما بعد مدتی برگهاش هم ریخت و ازین بابت کلی غصه خوردم تا اینکه خواستم بریزم دور. هر بار می دیدمش کلی حرص می خوردم تا اینکه بهار شد و برگهای سبزش در اومدن و دنبالش گل دادن، جفت جفت. الان 5 ساله همش گل داره و نشده یکبار بدون گل ببینمش.
گل مرجان برای منِ عجول نماد صبره و عجله نکردنه. هر بار که نگاش می کنم به خودم میگم این گل ارزش انتظار رو داشت. طبیعت خوب معلمیه برای ما آدمها. مثل طبیعت باشیم: بخشنده و صبور و مقاوم و در عین حال زیبا صفت