ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

تفکر روکشدار


اینکه همه چیز رو بدونی خوبه، خیلی هم خوبه.

اما اینکه خودت رو به همه چیز دانی بزنی مصیبته.

هم برای تو گرون تموم میشه هم برای اطرافیانت

چون حسابی رو که اونها سرت باز کردن بعد از شکستن بتت در ذهنشون بلوکه میشه.





تلنگر


خیلی از ما در زندگی ویترینی هستیم ناب از بهترینها که کم پیدا می شود در کلکسیونی که تمجید دیگران تیرخلاصی است برایمان که بگویند: "تو بهترین ویترین را داری، کاش ما هم مثل تو بودیم" .

کاش حرف و عمل ما از هم سبقت نگیرد و به آن نسخه ای برای دیگران می پیچیم قبلش کمی خودمان تستش کرده باشیم.


----------------------


باران نوشت : دوستان عزیز "لینک روزانه" وبلاگم فعال شد. سعی دارم مطالب به روز و زیبا و آموزنده رو از استادان و نویسندگان و کارشناسان نامی و کاربلد بگذارم. امید که مورد استفاده شما باشه.




زمانی که زندگیمان بهم وابسته است...

از اونجاییکه بنده تو عهده قرقره میرزا در فعالیتهای محیط زیستی نیمچه مشارکتی داشته و یه زمانی هم جهانگردی خوندم خیرسرم (البته من باب یادآوری عرض کردم) دیروز زدیم تو دل ییلاقات زیبای جواهر ده و خیلی هم خوش گذشت و البته خوشمون اومد از پلاکارد هایی که شهرداری محترم تو طول مسیر نصب کرده بودن جهت یادآوری ملت که "آی ملت این طبیعت جز میراث ماست بزاریم برای آیندگان هم چیزی بمونه" و ما خوشحال ازین موضوع که مردم رعایت می کردن از جهت نریختن زباله در دل طبیعت و نگران از طبیعت رو به نابودی استان گیلان هر زمان که تعطیلاتی بشه هموطنان عزیز تشریف میارن به این استان زیبا و سرسبز اما دریغ از رعایت بهداشت و زباله رو چنان یادگار میزارن در دل این طبیعت که روز به روز داره دچار افسردگی میشه و همچنین نابخردی م.س.و.و.ل.ی.ن که تیشه زدن به ریشه این طبیعت بکر...

یک درخواست
اما مردم مهربان کشورم این رو بدونید و آگاه باشید که زندگی همه ما آدمها بهم وابسته و پیوسته است. تصور کنید ما 75 میلیون نفر مردم ایران فقط تنها فقط یک زباله در طول روز به روی زمین رها کنیم، 75 میلیون زباله در یک روز سطح این کره ی بیچاره رو فرا میگره و تنفس براش سخت و طاقت فرسا می شه و اینکه:
عاجزانه خاهش دارم ما مردم همانطور که دوست داریم توی منزلمون همه چیز مرتب در جای خودش قرار بگیره و منزل از هر گونه آلودگی دور باشه، کره زمین رو هم مثل منزل خودمون بدونیم و قدم در هر شهری از کشور پهناور مون میزاریم نظم و بهداشت و قانون شهری رو رعایت کنیم تا تاثیر خوب از شهرمون در شهر میزبان به جا بزاریم .
ممنون از شما ییکه رعایت می کنید. بعله با شما هستم دوست من


جهت یادآوری...

آیا می دانید:

1-طبیعت دو سال برای تجزیه یک عدد فیلتر سیگار زمان نیاز دارد.

2- برای تجزیه یک عدد آدامس به 5 سال زمان نیاز دارد.

3- حداقل نیم قرن برای تجزیه یک کیسه زباله نیازاست.

4- طبیعت برای تجزیه یک بطری پلاستیکی رها شده در آب به بیش از چهار قرن زمان نیاز دارد .

5- برای تجزیه یک قوطی آلومینومی در طبیعت به زمانی بین 20 تا 100 سال نیاز است .

6- طبیعت حداقل یک هزار سال زمان برای تجزیه یک عدد کارت تلفن نیاز دارد .

7- یک بطری شیشه ای می تواند حتی برای یک میلیون سال در محیط زیست باقی بماند.

8- برای تولید یک تن کاغذ بایستی 17 اصله درخت تنومند را قطع کرد .

9- اگر یک کیلو شیشه رابازیافت کنیم انرژی معادل لامپ یکصد وات در یک ساعت ذخیره می شود.



دو پیشنهاد...

1- تماشای فیلم نارنجی پوش  آنونس فیلم از اینجا

2- دوستان وبلاگی عزیزم خواهشمندم در صورت تمایل و جهت رواج صحیح فرهنگ محیط زیستی "آیا می دایند که ..." رو در وبلاگها تون قرار بدید تا دوستان دیگر هم ازین نکات استفاده کنند. ممنون از لطفتون پیشاپیش