ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

تو خود بخان حدیث مفصل

1- شغل اصلی اکثر روستاییان در استان گیلان کاشت برنج و چای هست و بغیر از اون شغل دیگه ای  ندارند و کشاورزی در اصل حکم شغل فصلی رو براشون داره. حالا شما فکر کن 6 ماه از سال رو بیکارند و عملن خانه نشین. با وارد شدن برنجهای هندی و پاکستانی و تایلندی و ... به ایران برنجکاری در بیشتر مناطق استان گیلان تعطیل شد و کسانی هم که برنجکاری می کردند با هزینه های بسیار بالا مجبور بودند برنج رو بعد از برداشت به قیمت بسیار گرانی در بازار بفروشند تا مقدار خرج کردشون جبران بشه. کم ندیدم آدمهایی رو که هکتار هکتار زمین کشاورزی شون رو فروختند و پراید 20 میلیونی خریدند و روانه شهر شدند و برای خرج زندگی شون مسافر کشی کردند. با مسافر کشی در شهر باعث ایجاد ترافیک و شغل تاکسی ها رو هم تحت شعاع قرار دادند و امنیت مسافر رو هم به خطر انداختند.

2- سال 86 بود برای کمک به  یکی از دوستان که زنبور تریکوگراما پرورش می داد، اعلام آمادگی کردم. دوستم زنبور رو با شرایط خیلی سختی پرورش می داد و چون مکان برای خودش نبود مجبور بود یه مدت ساکن رشت بشه. تخم این زنبور که حاوی 600 زنبور بر روی کاغذ های کوچیک یک سانتی چسبونده میشد، روی زمین کاشت برنج که ساقه هاش در حال رشد بودند رها میشد و گرمایی کهبر اثر تابش نور خورشید به اونها میخورد باعث آزاد سازی زنبور ها میشد و جلوی آفات برنج گرفته  و طعمه ی زنبور ها میشدند. در این روش از هیچ سمی در برنج استفاده نمی شد و محصول برنج بصورت سالم و طبیعی به دست مصرف کننده می رسید. این روش با اینکه شناخته شده بود اما درایران نوپا بود و اداره جهاد کشاورزی نه آموزشی در این زمینه به برنجکاران می داد و نه حمایتی از تولیدکننده این زنبور می کرد، تنها کارش دادن طاقار طاقار سم به کشاورز ناآگاه بود.

1 و2- راست میگن آدما روی زندگی هم تاثیر می زارند بدون اینکه بدونن، ببینن، بفهمن و ...

امروز

بهار اونقدر زیبایی داره که شما هر طرف سر بچرخونی نمی تونی این زیبایی ها رو نبینی. خصوصن ما که توی گیلان زندگی می کنیم این طبیعت زیبا هر روز با یه پدیده ی جدید غافلگیرمون می کنه.

شاید ابتدایی و حتا مسخره بیاد اما همه ی وجود ما از دیدن و شنیدن و بوییدن و احساس کردن این همه زیبایی نمی تونه بی تفاوت باشه.

امروز رو کمی مهربان تر و زیباتر و دوستانه تر با خودمون و اطرافیان مون آغاز کنیم.