ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

زهیر

پائولو کوییلو یه کتاب داره به اسم زهیر که مدتهاست دارم یواش یواش می خونمش (توی ماشین و تو مسیر رفت و برگشت به محل کار و منزل). جملات کتاب آدم رو میخکوب میکنه از بس حساب شده ست. انگاری یه تفکر و تجربه ای پشت همه ی این نوشته هست. انگاری نویسنده خودش تک تک جملات رو زندگی کرده. یه جمله ی خیلی خوب داره که بار ها توی کتاب تکرارش میکنه، میگه : اگه یه آدم تصمیم بگیره خوب بشه تمام دنیا خوب میشن. من خیلی این جمله ش رو دوست دارم و هر بار به این موضوع فکر می کنم ما آدما تو هر زمان که بتونیم میشینیم و گنده گویی می کنیم و روشنفکری اما موقع عمل که میشه چیکارا که انجام نمی دیم وحشتم میگیره. متل ماجرایی که دیروز برام پیش اومد که باعث شد فکر کنم نقطه تعادل هر انسان دقیق کجا می تونه قرار بگیره که در زمان بروز مشکل تنظیمش کنه.

درهم از همه چیز

نمی دونم فیلم "نیمه شب اتفاق افتاد" رو دیدید یا نه اما اونجا که قضیه ی زندگی رویا نونهالی لو می ره که شوهرش اعدام شده به خاطر اینکه زنای مردم رو می کشت خیلی دردناکه. (این زن برای آبروی خودش و آینده ی بچه ش میره یه جای بی نام و نشان که کسی از گذشته ش خبر دار نشه، صاحب کارش هم حمایتش می کنه اما زمانی همه چیز بهم میریزه که خواننده ی جوان باغ شون عاشق رویا نونهالی میشه که اتفاقا دو طرفه هم بود و این عشق باعث میشه 14 سال پیش این زن رو بشه و بشه آغاز اتفاق تازه برای زنگی خودش و پسرش.)

این چند روزه که صحبت از مرگ اهورا همه جا هست خیلی ها میگن مادر این طفل معصوم مقصر بوده که چرا اون رو با این شیطان صفت تنها گذاشته و از یک طرفی هستند کسانی که میگن این زن هم حتمن توی زندگی مشکلاتی داشته و اینقدر اون رو مقصر ندونید.

می دونید آدم وقتی یه گربه میاره بزرگ میکنه نسبت به همه چیز این گربه مسووله. مریض نشه، دارو های تقویتی شو بخوره، چکاب بشه و واکسن هاشو به موقع بزنه و ... همه ی موارد یعنی اگه این گربه خیابونی بشه ممکنه محیط زندگی شما رو هم آلوده کنه. خب پس مسوولیت صاحبش در برابر این گربه زیاده و نگهداری درست ازش خیلی شرطه. جونم براتون بگه حالا این گربه و این فیلم ربطش به موضوع اهورا اینه که اهورا نه اولین بچه ست این بلا سرش میاد نه آخرین بچه ست که قراره توی این آشفته بازار اتفاقی براش نیفته. پدر مادر بودن هیچوقت تعطیل نمیشه برای موجودی که خودمون دعوتش کردیم به این کره ی خاکی( تا زمانی که بچه توانایی پذیرش مسوولیت کارهاش رو داشته باشه، )هیچوقت.

اینم بگم لال از دنیا نرم. میچ آلبوم یه کتاب داره به اسم "5 نفری که در بهشت ملاقات می کنید" این کتاب در مورد یه پیرمرد 83 ساله ست که در برزخ 5 نفر رو ملاقات می کنه که با رفتارش چه خواسته و چه ناخواسته روی زندگی شون تاثیر گذاشته و باعث آسیب بهشون شده. آره هر رفتار ما ممکنه آینده ی یک نفر دیگه رو هم تحت تاثیر قرار بده. زن و مرد بودن رو بزاریم کنار، به آدم بودن و آدم شدن فکر کنیم.