ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

گلی ترقی

تولد دوسال پیشم همکارم یه کتاب برای من خرید به اسم "خاطره های پراکنده" از گلی ترقی. خب این کتاب همونطور دست نخورده توی قفسه باقی موند و میلی هم به خوندنش نداشتم چون بیشتر کتاب در زمینه روانشناسی مطالعه می کردم تا اینکه فیلم درخت گلابی داریوش مهرجویی رو دیدم و چقدر ادبیات گلی ترقی به دلم نشست. خاطرات پراکنده رو که خوندم همه ی کتابهاشو به غیر از دو تا گرفتم و توی یکهفته خوندم. می تونم بگم قلم این بانو بی نظیره. توصیفاتش از صحنه ها و خاطرات بی ماننده. با اینکه همه ی کتابهایی رو که از ایشون خوندم عالی ، بی نظیر و دلنشینه اما دو کتاب "جایی دیگر" و "فرصت دوباره" رو از همه بیشتر دوست داشتم. اگر به کتابهای داستانی علاقه دارید خوندن کتابهای گلی ترقی نازنین رو با اون ادبیات بی نظیرش بهتون توصیه می کنم.

گلی ترقی عزیز هم مثل من 17 مهر متولد شده

لیست زیر کتابهایی که ازین نویسنده خوندم:

- من هم چه گورا هستم

- خاطره های پراکنده

- دو دنیا (ادامه ی کتاب خاطره های پراکنده)

- فرصت دوباره

- جایی دیگر

- اتفاق

- خواب زمستانی



ارباب زمان

«احتمالا نمی‌توانید. با مفهوم ماه، سال و ایام هفته آشنایید. ساعتی روی دیوار یا داشبورد خودرویتان هست. برای غذا خوردن یا تماشای فیلم، برنامه‌ریزی یا تاریخ یا زمانی را در نظر می‌گیرید… پرندگان دیرشان نمی‌شود. سگ‌ها به ساعتشان نگاه نمی‌کنند. آهوها برای گذشت روز تولدشان ناآرامی نمی‌کنند. فقط انسان است که زمان را اندازه می‌گیرد. فقط انسان است که ساعت را به صدا در می‌آورد. برای همین، فقط انسان است که ترسی فلج‌کننده را در درون دارد که هیچ جان‌دار دیگری ندارد. ترس از به پایان رسیدن زمان.»


نام کتاب: ارباب زمان

نویسنده: میچ آلبوم

مترجم: مهرداد وثوقی

نشر: افراز

قیمت: 9800 تومن


توی یکی از شبهای تعطیلات عید این کتاب رو گرفتم دستم یک نفس خوندم تا ساعت هفت و بیست و پنج دقیقه ی صبح. کتاب حال آدم رو دگرگون میکنه. اگه دنبال معنای زندگی و حال خوب و واگذاری کار به زمان هستین حتمن این کتاب رو بخونید. قلم آلبوم بینظیره خصوصن این کتابش.