ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

و دی ماه امسال هم تمام شد

آسمان آبی نیست، روز آبی بود.
یاد من باشد فردا، بروم باغ حسن گوجه و قیسی بخرم.
یاد من باشد فردا لب سلخ، طرحی از بزها بردارم،
طرحی از جاروها، سایه هاشان در آب.

یاد من باشد، هر چه پروانه که می افتد در آب، زود از آب درآرم.
یاد من باشد کاری نکنم، که به قانون زمین بر برخورد.
"سهراب سپهری"

دیروز 29 دی در تقویم محیط زیستی ایران روز هوای پاک بود. این روز ها گیلان هوای بشدت پاک و تمیزی داره و آفتاب و باران، زیبایی این استان رو چند برابر کرده. امیدوارم هر کدوم از ما هر روز سهم کوچیکی در تمیزی محیط زیست و زندگی مون برداریم و یادمون باشه که اون چیز هایی رو که از دنیا گرفتیم باید بهش پس بدیم. پس خودخاهانه خودمون رو مالک همه ی چیز های عالم ندونیم.

قهوه ی فوری را که ریختم توی لیوان پرِ آب جوش، بویش تمام فضای اتاق را پُر کرد. هر جرعه ای که می نوشیدم، حس سَبکی و خوشایندی بمن می داد. انگاری سازندگان این محصول، تر کیباتش را با تمام عشق و علاقه و دلخوشی و معیار معلوم به خُرد هم داده بودند و از دلش یک نوشیدنی خوشمزه در آورده بودند. گاهی بعضی موقعیتها که شاید از نظر دیگران ساده باشند مثل همین قهوه فوری حال آدم را خوب می کند. یکی لبخند بچه اش را، دیگری کم شدن نمره ی چشمش را، آن یکی وزن مطلوبش را و .... با هیچ چیز دنیا عوض نمی کند حتا اگر تمام مشکلات دنیا سرش خراب شده باشد. خوبست بهانه های کوچک دوست داشتنی چنگ بندازند بر زندگی آدم تا قوتی شود برای ادامه ی راه ....
کاغذ و قلم رو برداشتم تا ببینم از دی ماه گذشته تا دی ماه امسال چیکار ها کردم و چطور زندگی کردم. خوبه آدم گاهی یه نگاهی به خودش بندازه/ پست پارسال

دروغ گفتن مثل آدامس جویدن می ماند. کافیست یکبار طعمش را بچشی و به مذاقت خوش بیاید، دیگر خلاصی از آن دشوار می شود. دروغ که بگویی خودنمایی و ریا هم می شوند رفیق شانه به شانه اش. این روز ها در جامعه ام این سه رفیق خوب جولان می دهند. بینوا آنهایی که این سه را با هم می بینند اما هنوز باورشان دارند.

میثاق جان خیلی دوست داشتم برای تولدت یک پست بلند بالا بنویسم اما متاسفانه چند روز سیستمم خراب بود و من هم دسترسی به نت نداشتم طبق معمول، اما این رو بدون رفیق موفقیت و خوشحالی تو بهترین اتفاق زندگیت می تونه باشه. خیلی درسها هست که تو باید حالا حالا ها توی زندگی یاد بگیری و خیلی اتفاقات هست که باید تجربه شون کنی چون اومدی به این دنیا که خودی نشون بدی. مطمئنم حتمن موفق میشی.
تولدت مبارک
دوست خوب من.

پرهام

دوستم اعظم صاحب یه دوقلوی دختر و پسر شد که البته هنوز خونه نیومدن و مدتی رو باید بیمارستان بمونند. فکر می کنم پدر و مادر شدن قشنگ ترین اتفاق زندگی هر کسی باشه. وقتی موجودی از خودت رو پرورش می دی و بزرگ می کنی، انگاری با خودت داری تمرین بهتر بودن می کنی. اشتباهاتت رو خط می زنی و از نو همه چیز رو شروع می کنی، هر جا هم که خوشایندت نبود به شیوه ی خودت منحدمش می کنی.

امروز همکارم پسر خوشگل کلاس اولیش رو که از سرویس جا مونده بود، با خودش آورد سرِکار. وقتی باباش اومد دنبالش که با خودش ببرتش خونه، اونقدر گریه کرد که میخام پیش مامان بمونم که دل سنگ هم آب میشد. چشمای روشنش پر از اشک بود و چسبیده بود به مامانش و ازش جدا نمیشد.

دوستم اعظم وقتی باردار شد دیگه نتونست بره سرکار و فکر هم نکنم تا چند سالی بتونه شاغل بشه چون نگهداری دو تا بچه که نیاز به مراقبت همزمان دارن، خیلی سخته. 

من همیشه نظرم این بوده وقتی بچه دار بشم تا چند سال اول کنارش باشم و خوب تربیتش کنم چون شخصیت یک کودک توی همون سه سال اول شکل می گیره. وقتی دعوتش کردم به این دنیا پس وظیفه هم دارم خوب ازش مراقبت کنم. نمی گم تمام زندگیمو وقفش کنم تا جایی که دیگه رمقی برام نمونه، بلکه طوری بزرگش کنم که اون لحظه ها هم برای من مطلوب و خوشایند باشه و هم تاثیراتش در  آینده خودش رو روی اون بچه نشون بده.

بچه آوردن فقط ادامه نسل نیست و نگهبان یک اسم فامیل بودن، بچه داشتن یک مسوولیت بزرگِ که هم باید بعد ها به خود اون بچه و هم به جامعه و هم به خودت نتیجه ش رو نشون بدی.

چشمان زیبای پر از اشک پرهام قلب منو درد آورد. خودم وقتی کوچیک بودم، مامانم هر وقت میرفت بیرون برای خرید اونقدر توی کوچه جلوی در می نشستم تا برگرده. بعضی اوقات فکر می کنم خیلی زود بزرگ شدم...

خدا همه ی بچه ها رو برای پدر مادر هاشون حفظ کنه و همه ی پدر مادر ها رو برای بچه هاشون. الاهی آمین.