ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

به احترام همه ی آنهایی که با وجودشان، دنیا را جای بهتری می کنند

کلاس پنجم بودم و بعد از یک افت و خیز در کلاس چهارم که اتفاق ناگواری مسبب آن بود، با اشتیاق بیشتری درس می خاندم که دلیلش وجود خانوم الدرمی بود. خانوم الدرمی اولین سالی بود که در دبستان ما تدریس می کرد و با وجود اینکه هیچکداممان را نمی شناخت از بدو ورودش خیلی زود دانش آموزان با او ارتباط دوستانه ای برقرار کردند. خانوم الدرمی در همه ی کار ها، بچه های کلاس را شریک و به صورت گروهی به هر کدام، مسوولیتی را محول می کرد.
زنگهای ورزش، قرآن، نقاشی و ریاضی و ... را با عشق با بچه ها می گذراند و خودش هم به بهترین وجه در آن شریک می شد و همپای ما میدوید، می کشید، تلاوت می کرد و می آموخت. یک حس مشترک در بین همه ی ما 40 نفر که تنگ هم و سه نفره بر روی نیمکتهای ما می نشستیم، به وجود آورده بود و مهربانی را با همه ی وجودش با ما به اشتراک می گذاشت بدون آنکه تبعیضی قایل شود. رفتار هایش به شدت در تک تک ما تاثیرگذار بود و خوب میدانستیم برای با هم بودن، باید یکدیگر را قبول کنیم و به هم احترام بگذاریم و در کنار هم به موفقیت برسیم.
 

 
بعد از مدتها که مبصر بودن نوبتی بود، اینار قرعه به نام من افتاد و شدم مبصر کلاس. بچه ها آنقدر همکاری داشتند که اصلن نیازی نبود تا پای تخته بیاستم و بدترین و عالی ترین بنویسم. خیلی وقتها خودشان داوطلب می شدند و از دفتر گچ می آوردند، به موقع وارد کلاس می شدند و در صف منظم می ایستادند. انتهای سال بود و کم کم برای امتحانات نهایی آماده می شدیم. خانوم الدرمی بعد از توصیه در مورد درسهایی که از کل کشور طرح می شود، نکاتی را عنوان کرد و در آخر از من خاست که به پای تخته بروم. گفت که از زحمات من بعنوان مبصر از طرف خودش و همکلاسیها تشکر می کند و برایم آروزی موفقیت در زندگی را دارد و امیدوار ست به مدارج بالای درسی برسم. بعد از راحله، همکلاسیم خاهش کرد که آن کادو ها را بیاورد.
من که از دیدن آنهمه هدیه که بچه ها با پول توجیبی هایشان برای من خریده بودند، شُک شده بودم و  اصلن نتوانستم حرفی بزنم و بغض کردم از اینهمه مهربانی دوستانم و معلم نازنینم. یک دختر 11 ساله با وجود اتفاقات ریز و درشتی که برایش در سال قبل افتاده بود، از کسانی عشق و مهربانی را دریافت می کرد که سال گذشته با اینکه همکلاسیشان بودم، مرا نادیده می گرفتند و دوستان خودشان را داشتند. خانوم الدرمی بمن یاد داد که آدم ارزشمندی هستم و می توانم در زندگی پیشرفت کنم حتا اگر محدودیتهایی وجود داشته باشد. او بمن آموخت با مهربانی و دوست داشتن آدمهاست که می توان خوشبخت و شاد بود، می توان پیروز بازی زندگی شد اگر که تلاش کرد و پشتکار داشت.
آن سال کلاس ما در مدرسه و منطقه نمونه شد و خانوم الدرمی هم معلم نمونه کلاس پنجمی ها از طرف آموزش و پرورش لقب گرفت و بچه های کلاس چهارمی از قبل مادرانشان را آورده بودن مدرسه تا با مدیر صحبت کنند که سال آینده دانش آموز خانوم الدرمی باشند.
معلم مهربان ما حتا تا روز های آخر هم ما را تنها نگذاشت و در بیرون از مدرسه می نشست و مشکلات درسی بچه ها را رفع می کرد. این زن بزرگ نه تنها به همه ی ما علم آموخت بلکه مهر و دوستی و صداقت و گذشت و درس زندگی را برایمان دیکته کرد و خط به خطش را با قلبی مملو از عشق هجی کرد.
خانوم الدرمی ممنونم از شما که در روز های کودکیم همچون مادری مهربان، مرا در آغوشت کشیدی و با خنده هایت بمن یاد دادی که من هم می توانم خوب باشم و خوب زندگی کنم. هر کجا هستی خوب و خوش باش که درسهایت، راهم را روشن و قلبم را مملو از عشق و وجودم را سرشار از تلاش کرد.
می بوسم دست کسانی را که در زندگی معلمم بودند و با وجودشان، بزرگترین درسها را به من آموختند.


** لینک ویژه

نظرات 14 + ارسال نظر
خاهر بهار سه‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 14:00

واقعن زن مهربانی هست خدا حفظش کنه با اینکه هیچوقت معلم من نبود یا منو بواسطه باران میناخت هر وقت هر ج ببینه مورد لطف قرار میده.حتا میدونم یکی از دخترایی که مادر نداشته رو بعنوان فرزند خاندگی قبول کرده

یادته روزهایی که من مریض بودم همکلاسی هام تو رو می رسوندند خونه؟؟؟؟؟؟؟ این نوعدوستی رو خانوم الدرمی بهشون یاد داده بود و بچه ها هم چه خوب یاد گرفته بودن مهربونی رو.
درود بر خانوم الدرمی که همیشه تو کار خیر پیش قدم بوده

شادی سه‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 15:17 http://shadi2022.persianblog.ir/

اشکم دراومد

وااااااااااااااااقعا خدااین آدمارو واین معلمارو حفظ کنه

با وجود این آدمها الحق که دنیا زیباتر و دوست داشتنی تره

Mr PACT سه‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 17:17 http://MisagheTanha.blogsky.com

طولانی...

تنبل

یک ذهن پریشان چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:14

امیدوارم هر جا که هستن خوش و خرم و سلامت باشن .

ممنون از دعای قشنگت. الاهی آمین

ساسا چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:31 http://www.khordeforooshi.blogfa.com

چقدر بزرگوار. هرجا هست سالم و شاد باشه،
کاش آدم میتونست به معلم های خوبش روز معلم رو تبریک بگه، حیف که به هیچ کدوم دسترسی ندارم

مرسی ساسا.
امیدوارم بتونم خونه شو پیدا کنم اگر ازون محلی که من می دونم نرفته باشه

دومانلی آدا چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 13:44 http://dumanliada.blogfa.com

اشکم دراومد... چه نازنین بانویی هستن ایشاا. هرجا هستن سلامت و شاد باشن
الان ازشون خبری نداری باران جان؟

ممنون دوست عزیز.
اتفاقن چند سال پیش اتفاقی دیدمشون و کلی خاطرات اون سال رو برام زنده شد و با اون لحن مهربان باز هم بمن روحیه دادند و تشویقم کردند

خانم اردیبهشتی پنج‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:08 http://mayfamily.blogsky.com

سلام
امیدوارم خداوند به عمر این انسان های مهربان و سخاوتمند و خردمند برکت عطا کند

درود به شما
الاهی آمین

maede پنج‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 18:07 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com/

سلام باران جون؛اشکم در اومد
خوش به حالت من که اینقدر از کلاس پنجمم بدم میاد به خاطر معلمش، هیچ وقت یادآوری نمی کنم اون روزا رو

درود به روی ماهت.
من همیشه می گم یه معلم خوب دنیای یه دانش آموز رو تغییر میده. من واقعن خوش شانس بودم که چنین معلمی اونم تو کودکی داشتم. معلم کلاس دومم رو هیچوقت دوست نداشتم مائده

دومانلی آدا جمعه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 16:04 http://dumanliada.blogfa.com

چه جالب... حس عجیبیه دیدن مردمان خوب این دیار از نزدیک بعد از سالها دوری
نوش جانت این حس خوب

ممنونم بانو

نگین جمعه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 19:55

واقعا دستشون درد نکنه ...
مهم ترین تاثیر رُ تو زندگی یه بچه بعد خونوادش همین معلم داره
حتی گاهی معلم تاثیرش از خونواده هم بیشتره !
معلم هایی داشتیم که واقعا باهام بد تا کردند . هنوز که هنوزِ یادشون میفتم حس بدی بهم دست میده

یه معلم مسیر زندگی یه دانش آموز رو تغییر میده خصوصن اگه دنیایی از مهر و محبت باشه

رها شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 14:17

چقدر خوبه معلمها با عشق به دانش اموزاشون برسن

آره رها راست می گن از قدیم
درس معلم ار بود زمزمه ی محبیت
جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را

My white house دوشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 13:33 http://mennomen.mihanblog.com

روزمعلم برهمه معلمها مبارک باشه بخصوص چنین معلمهایی که درس عشق ومحبت میدهند

روزگارشون سبز

ماهی سیاه کوچولو دوشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 14:36 http://1nicegirl8.blogsky.com/

چقدر خانوم الدرمی رو دوست دارم
اگه منم معلم شدم اینطوری میشم

حتمن معلم خوبی میشی ماهی سیاه کوچولو

Mr PACT دوشنبه 8 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 17:18

قبلا نخونده بودم و نظر گذاشته بودم طولانی! ولی امروز به واسطه لینکی در پست آدم های خوب زندگی من اومدم اینجا و خوندمش!

دستان همچین معلمی رو باید بوسید...

الان ازش خبر دارید؟

نه متاسفانه خبری ازش ندارم اما امیدوارم هر جا هست خداوند بهش عمر با عزت بده و آرامش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد