ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

محدودیتهای ذهنی

یکی از هنرمندای ایرانی که چند وقتی میشه رفته آلمان می گفت: من وقتی رفتم آلمان تازه فهمیدم زن و مرد با هم فرقی ندارند. وقتی زنان رو می دیدم روی ماشین سنگین کار می کنند یا چرخهای بزرگ حمل می کنند و یا کار های مردانه می کنند، دیدم نسبت به زنان عوض شد. زنان ما با اینکه محدودیت دارند اما خودشون هم تلاشی برای رفع این محدودیت ها انجام نمی دن و خودشون رو محصور در باور های غلط و کار های تکراری کردند.
از دید ما ایرانی ها هر چیزی باید یک استانداردی داشته باشه تا مورد قبولمون واقع بشه حتا اگه ما خودمون اون استاندارد ها رو نداشته باشیم سعی می کنیم انگشت معیارمون رو به طرف دیگری درازکنیم.زن،مرد/سالم،معلول/چاق، لاغر/جوان، پیر/ شهری، دهاتی، شهرستانی/ کارتن خاب، کودکان کار، گور خاب و ... سایر عناوینی که در جامعه بر روی مردم گذاشتیم و بهشون برچسب زدیم. همه ی این برچسب ها نشان از نا آگاهی و بی تدبیری ماست که بر افکار و اندیشه ی ما سایه انداخته و متاسفانه رسانه هم که وسیله آموزش مناسب برای مردمه، داره کاری بر عکس انجام میده و بطبع مردم هم کفه ی ترازوی دیدگاه شون بر اساس همین دیده ها و آموزش هاست.
حالا این همه مطلب نوشتم که بگم زمان اون رسیده که دیوار های فکری و محدودیتهای ذهنی مون رو بزاریم کنار و با اندیشه ای درست و دیدگاهی صحیح و باوری قوی به خودمون و زندگی مون و اطرافیان مون نگاه کنیم و هر جا موفقیتی دیدیم، تحسین کنیم فرد رو و کاری به محدویتهای جسمی و جنسیتی نداشته باشیم.
نگین نصیری و شقایق جانبانی مهمان دیشب برنامه اینترنتی وقت خاب بودند. دیدن این برنامه خوب رو بهتون توصیه می کنم.
1- لینک برنامه وقت خاب/ قسمت یازدهم، نگین نصیری و شقایق جانبانی
2- گفت و گو با نگین نصیری و شقایق جانبانی در روزنامه جام جم

نظرات 2 + ارسال نظر
نادی جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 10:45

نمیشه منکر تفاوت ها بود انجام کارهای سنگین و خشن شاید در توان یک زن بگنحد اما سرعت فرسایش رو به دنبال دارد و زودتر از یک مرد که فیزیک قوی تری دارد از پا می افته...
ببین این تفاوت ها نه مزیت است نه عیب..
عیب در نگاه و فرهنگ است نه در تغییر ساختار و روش است..
هر کدام حوضه خود را دارد اما اگر صرورت هدیی پیش بیاد جای این دو نفر در هر حوضه تغییر کند بد دیده نشه...

عدم آشنایی با حقوق و دفاع منطقی باعث شده بعضی رفتارها فرهنگ بشه..
وقتی هنوز توی خونه بعضی کارها زنوته مردونه میشه چه انتظاری از نگاه اجتماع داری..

حرفت رو قبول دارم اما فرسودگی زمانی اتفاق می افته که آدمی به خودش بقبولونه نسبت به یکسری کار ها و مسایل ناتوانه و اون رو بعنوان قانون زندگیش بپذیره. کم نیستند و نبودند زنهایی که بخاطر محدودیت کنار گذاشته شدند و کوتاه اومدند اما درمقابل زنهایی هم بودند که کم نیاوردند و همپای دیگر مردان خودشون رو ثابت کردند.
جامعه نیاز داره تا زنها هم از همدیگه حمایت کنند و این خیلی مهمه، خیلی

نادی جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 11:06

ببین نگاه ها منحصر به ایران و فرهنگ ما نیست مردها همیشه دلشان میخواد یکه ران جامعه باشند قطعا راه رو برای زن ها باز نمی گذارند و مانع تراشی میکنند اما رفته رفته تلاش و عزم زن ها ذهنیت قشر غالب رو تغییر داده و می دهد هنوز هم تا ایده آل فاصله ی بسیار مونده..
اینو بارها از کسانی که در خارج زندگی کردن شنیدم و خوندم وگاها در فیلم ها هم دیدم...
این موج راه افتاده و با تکرار گسترده تر میشه و جهانی خواهد شد..
اما زن ها هم باید اینو یاد بگیریم که مردها نه رقیبند نه دشمن..و این دعوای تاریخی زن و مرد رو تموم کنیم .
مگه زن بودن و در حوضه خانه فعال بودن چه عیبی دارد چرا باید قابلیت های زن های سنتی دون دیده بشود..
آیا فقط یک زن تحصیل کرده ی اجتماعی حرمت داره..هرکدام در موقعیت خود دارای قابلیت هستند و محترم باید شمرده بشن
دیده بشن...
مشکلات از خانه و عدم رعایت حقوق زن ها شروع میشه
فکر میکنم اولش یه چیزایی باید تفکیک بشه بعد دربارش حرف زد و اونقدر تکرار کرد تا فرهنگ بشه
وقتی آقایون بدونند حصور یه زن در جامعه برای اونها خطری نداره بلکه بازوی دوم به حساب بیاد یاد می گیرند زن ها رو در جانعه بپذیرند و باهم جامعه رو بسازند

می تونم بگم ترس از حضور حالا هر جا که میخاد باشه یکی از دلایلی که زنان خودشون رو دست کم می گیرند. مردان چون زنان رو احساساتی می دونند اونها رو مناسب برای یکسری از سمتهانمی دونند اما بنظر من هر قدرتی بخاد پیشرفت کنه باید از زنان در بخش های مختلف استفاده کنه. زنان با نکته بینی و دقت و همچنین حس زنانگی می تونند باعث پیشرفت مجموعه بشن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد