ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

امثال پدرام ها

شرکت ما همیشه در تابستان بمدت یکهفته تعطیلات تابستونی داره و من هر سال یه برنامه می چینم که برم سفر اما چون هوا خیلی گرمه منصرف می شم. از پارسال زمستون تصمیم گرفتم برم هند. نمی دونم چرا به این کشور اینقدر علاقه دارم شاید بخاطر رنگ و رقص و آوازشونه نمی دونم. به هر حال قرار شد اگه اتفاق خاصی تو مملکت نیفته با خاهرام برای یک هفته بهمراه تور مردادماه عازم هند بشیم.

الغرض خاهرم رفت پلیس+10 یه سری مدارک گرفت برای ویزا. از بالا به پایین که داشتم فرم رو پر می کردم رسیدم به قسمتی که نوشته بود اینجانب اجازه خروج همسر و فرزندم رو می دم ............. که من اشتباهی پر کرده بودم.

حالا نمی دونم آدم زنده که نفس می کشه دو تا دست و دو تا پا و عقل و درک و شعور داره چرا یکی دیگه باید بجاش تصمیم بگیره.

دیشب مهمان دورهمی مجری شبکه یک پدرام کریمی که  اتفاقا نویسندگی هم می کرد و به گفته ی خودش برای به روز بودنش همیشه کتاب می خوند و حتمن هر شب یک فیلم رو می دید بود.  مهران مدیری  با لحن جالبش سوال همیشگی  رو که از میهمانانش می پرسه از کریمی پرسید که عاشق شدی؟

کریمی هم گفت بله. گفت خب.

کریمی گفت 4 سال پیش

مدیری با تاکید گفت فقط همون یکبار یا ...

کریمی خندید و گفت همسرم در جریان همه چی هستند.

بعد صحبت رسید به اینکه چطور با همسرش آشنا شده و گفت علاقه ای ندارم همسرم شاغل باشه برای همین الان خانه داره.

مدیری گفت: چرا؟؟؟

گفت خانومها زودتر از آقایون شکسته تر می شن (دقت کنید چقدر فکر به شادابی و طراوت و لذت خودش بود شیطون بلا) برای همین بهتره توی خونه که مطمئنا کار مهم و مسوولیت بزرگیه مشغول باشه و فضای کاری هم زیاد مناسب نیست اگه کاری باشه که من توش باشم اجازه می دم کار کنه (ببین لامصب چقدر خوب هم جنسا شو میشناسه/ با احترام به مردای روزگار) که تصویر رفت رو چهره مدیری که انگاری فنر مغزش در رفته باشه گفت: مهریه ش هم یک سکه ست.

کریمی هم با افتخار گفت بله تازه سفر حج رو هم بعد اضافه کردیم.

خب الان مثلن همسرکریمی هم عاقله هم بالغه هم سالمه بعد شوهرش براش تصمیم می گیره.

خداوند متعال و بزرگ اگه میخاست زن رو به مرد و مرد رو ترجیح و برتری بده  به یه گروه  قوه تعقل نمی داد تا گروه بعدی ساپورتش کنه. وقتی امثال پدرام کریمی 9 ماه در بدن یک زن رشد کرده و 2 سال شیره جانش رو مکیده نه تنها باید به وجودش بلکه باید به عقاید، نظر و عقلش هم احترام بزاره.

آقایون محترم اگه مادرتون، خاهرتون، همسرتون ازتون نظر خواست، نظر بدید نه اینکه عقل و شعورش رو نادیده بگیرید و بجاش تصمیم بگیرید.