ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

قیمت نان به بهای قیمت جان

از وقتی دستم تو جیبم رفته (با حقوق رسمی) واسه خونه خرید کردم، نان هم خریدم. الان یه هفته است هی میگن قیمت نان گرون میشه یا نه اما واقعیتش اینه نان رو من همش هزار تومنی میخریدم البته سنگک رو. حالا قیمت نان و تاکسی که تو چشمِ و مردم واکنش نشون میدن بهش اما یه سری از اقلام هست با قیمت دلار هر روز بالا و پایین میره و یا خوراکی های تولید داخل مثل لبنبات یا میوه که تغییر قیمت محسوس می کنن و همه میبینن و زیاد مهم هم نیست براشون اما یه سری از بالا پایین شدنا به قیمت جون آدم تموم میشه مثل حذف بیمه سلامت.

خواهرم وقتی مریض بود دارویی استفاده میکرد به اسم نگزوار که هر ورقش 300 هزار تومن بودکه روزی 4 تا بایستی میخورد. یه دروه این دارو رو 6 میلیون براش خریدیم تا اینکه خواهر دیگه ام که پیگیر کاراش بود با پرس و جو متوجه شد سازمان غذا و دارو این قرص رو با بیمه سلامت به قیمت پایینی هم به بیمارنش میفروشه که هربار یک میلیون میدادیم بابتش. تا اینکه نیاز به این دارو رفع شد و باقی ماجرا... که عمر خواهرم به دنیا نبود و بی مسولیتی عزیزان پزشک ما رو داغدار کرد و هر روز هم داغش تازه تر میشه.

من وقتی دیروز شنیدم داروی پوکی استخوان از پوشش بیمه خارج شده و 7 هزار نفر ازین بیمه استفاده می کردن باید کم کم منتظر بشینن تا کی از پا در میان و ... حالم بده چون خودم این شرایط رو دیدم و بشدت درک می کنم حال این عزیزان رو. وقتی عزیزت جلوی چشمت درد میکشه و تو کاری از دستت بر نمیاد و فقط اون لحظه از خدا میخای که دردش به جون تو بیفته. آره این یعنی درد جسمی که باقی درد های جامعه رو بهمراه خودش میاره.

من تو همون تب و تاب مرگ خواهرم که هنوز هفتم نشده بود جمعه پا شدم به روحانی رای دادم فقط برای بیمه ی سلامتش و احساس می کردم بهش مدیونیم خانوادگی، در صورتی که حق قانونی مایی بود که درین مملکت غنی زندگی می کردیم و مالیات پرداخت می کنیم از مزایاش هم استفاده کنیم. اینا رو ننوشتم که خودم رو با یادآوری مرگ خواهرم بیشتر اذیت کنم بلکه نوشتم تا بگم من خوانواده هایی رو که جلوی در بیمارستان امام خمینی از شهرستان اومدن برای درمان و جایی برای موندن ندارن درک می کنم، خانواده  هایی که هر چیزی مادی رو دارن میفروشن تا عزیزشون درمان بشه درک می کنم، خانواده هایی که منت هر نامردی رو میکشن تا پول جور کنن برای مداوای عزیز بیمارشون درک می کنم.  من این شرایط رو دیدم، من مرگش رو هم دیدم همین 6 ماه پیش. سخته آقای روحانی خیلی سخته تو باشی و عزیزت نباشه و جای خالی شو هر روز ببینی. قیمت نان که گران بشه اما قیمت جان بیاد پایین خوب نیست آقای روحانی. به اعتماد ما آره بگو. راه دوری نمیره ...