ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

مرض لاعلاج واگیر دار

دیروز خودم رو دعوت کردم به خرید کردن. از آن خرید هایی که از مدتها پیش به خودم وعده اش را داده بودم برای وسایلی که از قبل در جایشان نشان شده ی من بودند. رفتیم خرید، من و خودم.

روسری سبز و طرح مربع شیره ای که مدتها از پشت ویترین مغازه به من چشمک می زد و بر حسب تصادف همان یک دانه باقی مانده بود. طی تماس تلفنی با فروشنده هماهنگ کردم تا بعد ازظهر برای تحویلش اقدام کنم. وقتی وارد فروشگاه شدم خانومی جهت خرید روسری هم آنجا بود. چنان لوندی و نازی در ادای کلمات می کرد که ناخودآگاه به طرفش برگشتم تا کمی ببینمش. من همچنان مبهوت آرایش و شینیون و سخنرانی و ناز و ادای آن خانوم بودم که فروشنده گفت بفرمایید امری داشتید؟ خودم را معرفی کردم که برای چه آمده ام. روسری را گرفتم و برای تخفیف کمی چانه زدم که موفق شدم 2800 تومن تخفیف بگیرم

از مغازه که بیرون آمدم من و خودم با هم همفکری کردیم که ای بابا مردم برای تخفیف چه روشهایی بلد نیستند که ما بیخبریم (دلربایی از فروشندگان مرد)

به مغازه طلا فروشی رفتم تا دارایی نقدی را که پس انداز کرده بودم به دارایی تبدیل کنم تا دو فردا به قول "رابرت کیوساکی- نویسنده کتاب/ بابای فقیر- بابای پولدار" به خدمتم در آید و برایم سرمایه سازی کند

از آنجایی که بنده آدم خوش قدمی هستم چونان عروس خوش قدم "کاظم راست گفتار" هر مغازه ای که قدم در آن می گذارم سیل مشتریان روانه می شوند به آنجا. بنده هم که وارد شدم خانوم های خوشگل مو جگل هم، چونان سرازیر شدند و فروشنده انگاری که افتاده باشد در "رانی هلو" نمی دانست به کدامیک رسیدگی کند و چون "مصطفای کباب غاز" برای کدامیک سخنرانی کند در وصف طلا هایش. بنده خریدم را کردم و گواشوره ای جهت زینت به گوش از قرار گرمی 125000 تومان وجه رایج مملکت هزینه کردم و از مغازه بیرون آمدم.

---------------------------------------------------------      

این روز ها کلی با خودم کلنجار می رم که جامعه ما به چه مرض لا عجلاج واگیر داری مبتلا شده که از هر روابط پیش رو نهایت سوء استفاده برده میشه. فرق هم نمی کنه طرف متاهل باشه یا مجرد، جوان باشه یا پیر، مهم هدف ماست که به سرانجام برسه. خیلی از مردان این دیار با هیزی و چشم چرانی برای جبران عقدهای روانیشون، حقارتهاشون رو به نمایش میزارن و در سر راهشون به کسی هم رحم نمی کنند و خیلی از زنان این سرزمین هم با لوندی و ادا و عشوه از خیلی ها چنان کولی میگرن که که آن سرش ناپیداست.

بنده مخالف زنانگی کردن زنان و آرایش و آراستگی و سخن سرایی مردان نیستم و به نظرم اگر هر کدام درست در جای خودش انجام بشه، جامعه مثله شخصیت های سریال های آبکی دل بهم زن ترکی و مکزیکی و ...  به انتهای فلاکت بار نمی رسه.

"با احترام به زنان و مردان این سرزمین که پاکی و صداقت و بزرگ منشی الفبای زندگی شونه"

بلکه ازین ناراحت و نگرانم خیلی از حرمتها از بین رفته و خیلی از رفتار ها عادی شده که انجامشون شرمی رو به دنبال نداره. آن دختر آفتاب مهتاب ندیده که دچار هوس مردان شکارچی قرار می گیره و پسران لوس مامان که دچار رنگ و لعاب زنان قرار می گیرن ناگهان از اون طرف بام می افتند.

و اینه توازن جامعه ای اس.لامی که بناش ریش و 4 تا زن قانونی و صیغه ای و نوبتی و چادر و رنگ و لعاب که هر روز بر کرامتش افزوده میشه و زنان یک ماه قبل انت.خابات آزادند از گشت. ار.شاد و مردان همیشه فارغند و آزاد.

گاهی اوقات می ترسم از قدم زدن در شهر و هم صحبتی با مردم.

به قول دکتر حسین عشایری که چه نیک گفتند: "حماقت وقتی جمعی بشه، ناپدید میشه"


باران نوشت: عجیب این روز ها دلم همچین مکانی میخاد که مال مال خودم باشه




و این آهنگ که صفا بده به این خونه.

نظرات 6 + ارسال نظر
نادی دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:59 http://nani652.blogfa.com/

آقایون پرچم دار این مسابقه بوده اند و از اونجایی که زن ها دنبال حقوق مساوی هستن به مسابقه دهندگان پیوستن که در این میان این زنان هستن که همواره باخته اند.
با خیال اینکه متمدنند وامروزی...

جدای از زن یا مرد بودن همه ما انسانیم و حق زندگی کردن داریم. شاید خیلی از "باید" هایی که وارد زندگی ما شده باعث شده زن و مرد جدا بشه از هم و این برای یه جامعه ای که میخاد پیشرفت کنه یه سم محسوب میشه. متاسفانه ادای خیلی رفتار ها رو یاد گرفتیم به جای اینکه اخلاقش رو یاد بگیریم

حمیده دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:52 http://hamide25.blogfa.com

سلام
واین فضای مسموم که روز به روز داره گسترش میکنه باعث عقب نشینی افرادی مثل ما از جامعه میشه که به خودمون شک میکنیم که کارمون درسته یانه،و ناخوداگاه هم از سمت فروشندگان شکارچی پس زده میشیم.
گاهی بااین ادا و اطوارها حس میکنم جز جامعه زنان نیستم!

حمیده عزیز از اون روز من همش فکر این موضوع بودم و هر کسی رو دیدم باهاش صحبت کردم در این مورد.
با نظرتون موافقم بانو . وقتی من و شما و خیلی از دختران و پسران این سرزمین سالم و پاک زندگی می کنند ولی در مسیر این چنین آدمهایی قرار می گیرند اول به خودشون شک می کنند.
امیدوارم مردم سرزمینم خودشون برای هر چیز کوچکی به نمایش نگذارند

Mr PACT دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:24 http://misaghetanha.blogsky.com

مبارکتون باشه انشالله سرویس طلای عروسیتون رو بخرید

این تخت درختی نمیدونید کجا دارن؟! اصلا اسمش چیه؟! خیلی دلم میخواد داشته باشم ولی نمیدونم اسمش چیه و کجا دارن!

الان من کلی کیفور شدم میثاق سرویس عروسی
فکر کنم طرفای تایلند داشته باشن آخه اونجا توریست زیاد داره. یه سفر برم میارم برات آخه کلی قالب برام درست کردی بلاخره باید جبران لطفت رو کنم یا نه؟؟؟؟

حسین سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:09 http://succeess13.persianblog.ir/

سلام
خیلی وقت بود که بهتون سر نزده بودم معذرت
غالب وبلاگتو را عوض کردید جالب شده
در مورد سخنتون در مرود مردان و زنان امروزی واقعا من یکی چیزی جز ناراحتی از افکار کوچک این مردم ندارم

درود به شما. قربان ما که سر میزنیم پست جدید نمی بینیم که !!!!!!!!
ممنونم زحمت قالب رو دوست عزیزم میثاق کشید.
خیلی بده که افکار یه جامعه پوسیده باشه که متاسفانه تو زندگی تک تک آدمها تاثیر میزاره

سودی بودی سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:11


تو باز رفتی خرید؟؟؟؟؟؟؟؟
مبارکا باشه برات
یکم ازون پولاتو پس انداز کن تا از مردم(من)پول قرض نکنی بشر
گاندی میگه:بدبخت ترین زن؛زنیه که خودشو برای مردا زیبا کنه
حالا کی پول منو میدی؟

گاندی بیجا کرده چنین چیزی رو گفته با تو
گذاشتم 20 تومنتو تو تعطیلات تابستون استفاده کنی ازش
جات خالی راضیم از خریدام

Mr PACT سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:39 http://misaghetanha.blogsky.com

مثل اینکه واقعا وضعتون توپه ها
باشه حتما رفتید تایلند برام بیارید
نه در عوض و جبران قالب درست کردن، کاری نکردم که

اصلن وضعم اینقده توپه که نگو فقط یه میلیون کم دارم یه هیوندا آی 30 بخرم. جان خودم
رفتم برات میارم دیگه
قالب رو که واقعن زحمت کشیدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد