ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

آهنگ زندگی

صبح که اومدم سر کار از دیروز آهنگی رو که با خود زمزمه می کردم رو گذاشتم تا گوش بدم. یه چند باری که شنیدمش دیدم داره حالم بد میشه از آهنگ تکراری و صدایی که از اعماق چاه در می اومد. هر کاری کردم اثر این آهنگ هنوز پا برجا بود. ابی گذاشتم، رضا صادقی، سیاوش و معین باز هم تاثیری نداشت. انگاری این آهنگ تاثیرش رو گذاشته بود برای بهم ریختن اعصابم. برای اینکه بتونم از شرش خلاص بشم، مشغول انجام دادن کار هام شدم و خوشبختانه ذهنم منحرف شد و دیگه هم به اون آهنگ فکر نکردم.
داشتم با خودم فکر می کردم زندگی هم مثل همین آهنگ گذاشتن می مونه. موقعی که 8*6 میزاری، شادی و قر تو کمر داری کلن خوشحالی ولی زمانی که آهنگ رو عوض می کنی و ذکر مصیبت میزاری انگاری تموم عالم خراب شدن سرت و یاد بدبختیهات می افتی.
توی انتخاب آهنگها ما تصمیم می گیریم که چه نوع آهنگی رو گوش بدیم تا حالمون خوب شه و کنترل هم دست ماست که متوقفش کنیم یا بزنیم تو دکمه  Reply یا آهنگهای مختلفی رو گوش کنیم.



زندگی هم آهنگ خودش رو داره که گاهی خوشه و بر وفقته و گاهی عجیب نامراده و از کنترلت خارجه. فکر می کنم هر روزی که زندگی می کنیم باید یک نکته از زندگی رو یاد بگیریم و آویزه گوشمون کنیم تا بشه ملکه ذهن. اینطوری میشه 7 تا نکته تو 7 روز و این یعنی موفقیت، یعنی پشتکار، یعنی ایمان به خود، یعنی استقامت، یعنی یه قدم به جلوبرداشتن و به خوشبختی نزدیک شدن و اگر وسط راه زخمی شدی بدون که اگر زخمها نبودند موفقیت معنی نداشت. ولی یادت باشه اگر زخم می خوری برای بهبودت تلاش کن و کسی رو هم زخمی نکن. پیروز این زندگی کسیه که مسوولیت رفتار هاش رو بعهده بگیره و تقصیر رو به گردن دیگری نندازه.

نظرات 14 + ارسال نظر
Mr PACT یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 13:27 http://misaghetanha.blogsky.com

خودم تفسیرش می کنم

اسمان یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 15:29 http://mennomen.mihanblog.com

حرفهات واقعیت محضه ،میدونم اما احتیاج به یه قدرت نامرئی دارم که اهنگ را عوض کنه

قدرت در دستان خودته آسمان

نادی یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:20

سلام ممنونم که سر زدی .لطف داری.بعضیا کپی اند وبعضی نوشته های خودمه که شباهتی به شعر ندارن ،حس نوشته اند سپاس از توجهت

خاهش می کنم عزیزم.
به هر حال تو وب نویسیه که خیلیهامون به هنر هایی که داریم و ازش استفاده نمی کردیم واقف می شیم
موفق باشی
لطفن این دفعه آدرس وبلگت رو برام بزار

.آزی. یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:27

حالا آهنگه چی بود؟؟؟

خانندش یکی از دانش آموزان خانوم گوگوش و متاسفانه برنده سری دوم آکادمی "مهران"
توصیه بهت می کنم سر صبح هیچوقت گوش ندی اما شهرام شب پره آهنگاش چنان قری به این کمر می ده که مکان نمی شناسه لامصب. والا بخدا

hami یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:27 http://hami-lahijan.blogfa.com/


اعصاب من ندارم یا تو؟؟؟؟؟؟؟؟
تو شکلک عصبانی میذاری...
میزون نیستیا
اصلا نتونستم رمزو وارد کنم.نمیشد

فرزندم حامد از اونجایی که میزون نیستی نتونستی رمز رو وارد کنی دیگه. یکم آرامش داشته باش بهت می گم چطور وارد کنی

nafas دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:28 http://khattizedeltangi.blogfa.com/

خیلی جالب نوشته بودی..جای بسی تأمل داره حرفات... دوست جونم عیدت مباااااارک

ناقابله نفس عزیز.
عید شما هم خجسته

آواز کوهستان دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:26 http://www.mountainsong.blogfa.com

سلام عزیزم این لینکو ببین .مصاحبه ای با همون خانم مجری است.اسمش ژیلا صادقی هست

http://charghad.ir/103/%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%85-%D8%A8%D8%A7-%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%85

اتفاقن چرخی که زدم دیدم نوشته ژیلا صادقی ولی یه دختر خانوم جوون بود شبیه ستاره پسیانی که با استاد ولی الله ترابی گاهی شاهنامه رو اجرا می کردن و متاسفانه اسمشون یادم نیست.
ممنون از لطفتون بانو.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:27

لامارتین شاعرفرانسوی میگوید:تورادوست دارم بدون آنکه علتش را بدانم،محبتی که علت داشته باشدیا احترام است یا ریا....بی هیچ علتی دوستت دارم[بوسه][قلب]

حیران سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:06 http://darheirat.blogfa.com

سلام
کاش اهنگ زندگی مان ماندنی و گوش دادنی شود
ممنون از این پست خوب
شاد باشید

تفاوت جزیی از زندگی آدمهاست. امیدوارم اگه ماندنیه مثبت باشه و مفید
درود به شما.خوش آمدی بانو

منم یه عابرم سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:32 http://yeaberam.blogfa.com/

گاهی از آهنگ زندگی هم خسته می شیم.

حتا قوی ترین آدمها هم خسته می شن. مهم اینه که پس از رفع خستگی دوباره زندگی رو با آهنگ جدید از سر بگیریم

نادی سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:17 http://nani652.blogfa.com/

سلام باران عزیز.من دارم شاگردی میکنم...

درود به تو.
خوشحالم که همکلاسی تو هستم بانو

راد سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:21 http://tanhay9.blogfa.com

میشه پرنده باشی اما رها نباشی،
میشه دلت بگیره اسیر غصه ها شی
حالا که آسمونم دنیای تازه ای نیست
اونوقت یه جا بشینی محو گذشته ها شی
ترسیده باشی از کوچ اوج رو ندیده باشی
واسه یه مشت دونه اهلی آدما شی
توسایه ها بمونی درگیر سایه ها شی
مفهوم زندگی رو از یاد برده باشی
دلت بخواد دوباره از ته دل بخونی
از ترس ریزش اشک غمگین و بیصدا شی
...

آهنگ زندگی آدمها زمانی تغییر می کنه که تفکراتشون عوض شه. هر جای دنیا که باشیم تفکراتمون رو هم با خودمون می بریم. امیدوارم آهنگ زندگیت برات خوش بنوازه

نادی چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:15

وقتی صدای ساز ذهنم گوشخراش میشه خوب میدانم که احتیاج به تنظیم داره...

زیبا گفتی نادی. ممنوم

هذیانهای یک ذهن پریشان چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:08 http://hazyangune.blogfa.com

بعضی وقتا هم هست که آهنگ زندگی رو اطرافیانت برات عوض میکنن . اون موقع ها احساس آدم وحشتناکه

فکر می کنم این موقعها یه نیروی قوی میخاد تا کنترل رو از دستشون بگیره. گاهی خسته می شیم اما به استقلالش می ارزه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد