ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

پولی که بی ارزش است

یک
داشتم برای خونه خرید می کردم چشمم افتاد به فلفل خوراکی ها. عاشق فلفل خوراکیم که توی سالاد می ریزند. به آقاهه گفتم
نیم کیلو بهم بده. پلاستیک رو یک کیلو پر کرد و بهم داد و من موندم ازین زیرکی فروشنده که یک کیلو فلفل بهم انداخت.

دو
با خاهرم خاستیم سوار ماشین بشیم چون وسیله زیاد خریده بودیم توانی برای حملش تا خونه نداشتیم. سوار تاکسی شدیم و به راننده گفتم به جای دونفر مسافر سه نفر حساب کنه. 1000 تومن دادم و موقع پیاده شدن راننده نکرد 100 تومن منو پس بده.

سه
اومدم خونه. سالاد رو درست کردم و فلفل ها رو هم ریختم توشو آوردم برا شام . هر کی سالاد رو خورد گفت: آی سوختم. فروشنده فلفل ترشی رو هم با فلفل خوراکی قاطی کرده و می داد دست مشتری.

چهار
شامپو سیر پرژک خریدم برای موهام که لطیف تر شه. بعد یه مدت شنیدم که تو انواع شامپوهای ایرانی ریکا هم ضمیمه شامپو میشه الان خیلی مدته موهام نه تنها لطیف نشده زبرتر هم شده و بیشتر اوقات میخاره

پنج
رفتم یه رژ لب خریدم روی تسترش نوشته 7000 تومن، موقع حساب کتاب دادم 9000 تومن


...

یک و دو و سه و چاهار و پنچ و ... یعنی اینکه
پول من هیچ
پولمو از تو جوب آب پیدا کردم

براش هیچ زحمتی نکشیدم

پول من بی ارزشه
من از صبح تا عصر میرم سرکار کشک
زخمی رو که از زندگی میخورید میخایید به منم منتقل کنید برای بهبودش


باران نوشت مهم : این روز ها هوا گرمه به شدت و حتا قوی ترین آدمها رو از پا درمیاره. من می تونستم بمونم یه لنگه پا و باهشون بحث کنم اما مراعاتشون رو کردم که دارن توی این گرما روزی شونو در میارن و می برن به خونه.
اما اینجا می گم فروشنده ها، راننده ها، من هم دارم مثل شما توی این جامعه نابسامان زندگی می کنم، کار میکنم تا مستقل باشم. شاید خیلی روز ها بخاطر خستگی زیاد کاری خیلی از دورهم بودنها و مهمانیها و تفریحاتم رو از دست دادم تا بتونم استقلالم رو حفظ کنم. من شما رو درک می کنم و خودم رو بار ها جای شما قرار دادم از رفتگری که از 7 صبح داره کوچمونو جارو می کنه و صدای جاروش میاد تا فروشنده ای که بساط کرده و داره روزیش رو در میاره و راننده ای که تو عرق ریزان باید توی این ترافیکها بمونه و ...
من می تونستم باهاتون بحث کنم که پول منم با زحمت به دست میاد اما دلم به حال خانوادتون سوخت که بعدش باید با اعصاب خورد میرفتین خونه و دقو دلیتونو سر اونا تلافی میکردین.
خاهش می کنم کمی منصف باشید و صبوری دیگران رو پای حماقتشون نزارید لطفن.


نظرات 21 + ارسال نظر
نادی سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:09 http://nani652.blogfa.com/

سلام خسته نباشی دلگیر نباش،خیلی وقتها دلیلش نبودن پول خرد است که باقی پول رو پس نمیدن یا گاها اظافه بر مقدار جنسی که خواستی میدن.
بد جوری توی روزمره گی ها گم شدن اونقدی که به عاقبت کارشون فکر نمیکنند عدم رعایت حلال وحرام وحق ناس ....

درود به تو.ممنونم
باور میکنی نادی جان اصلن ازین کارشون دلگیر نشدم اما ناراحت شدم که قراره از همین سفره ها بچه هایی تحویل جامعه داده بشه. من واقفم زندگی واقعن سخت شده واقعن. حتا خوردن یه وعده غذای درست و حسابی برای خیلیها شده یه آرزو.
وقتی خودشون رو با کسی که میلیاردی اختلاس کرده مقیاس می کنند همین میشه که تلافیشو سر بقیه در میارن.

بهار سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:29 http://nursing-ghaem.blogfa.com/

باران جونم سلام..
می دونی عزیزم مواردی که گفتی رو منم با رها و بارها واسم اتفاق افتاده و من مثل شما روم نمی شه چیزی بگم...
یعنی متاسفانه نه گفتن بلد نیستم و این بزرگترین عیب منه....
بقیه هم از مبادی آداب بودن من و امثال من سوء استفاده می کنن..... والااااااااااااااا

درود به بهار عزیز
میدونی بعضی اوقات فکر می کنم که احمقم که این موارد رو متذکر نمیشم بهشون اما باور کن پیش خودم میگم 100 تومن منو فقیر یا غنی نمی کنه اما متاسفانه تفکراتشوت طوریه که فکر می کنن سود کردن ازین بابت

Mr PACT سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:33 http://misaghetanha.blogsky.com

خیلی خوب گفتی، دمت گرم

خاهش دارم
ممنون ازبابت قالب. ایشالا جبران کنم برات

مرضیه سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:28

سلام باران جونم.باران جان مثل اینکه یادت رفته اینجا ایرانه ها.رسماً حق مردم خوری مد شده بخداااا.تهران که قشنگ هفتگی قیمت کرایه تاکسیا رو میبرن بالا.بخدا کلافه شدم .دختر قشنگم حساب کردم من باید سالانه 350 هزار تومان فقط کرایه حمل و نقل عمومی رو بدم تا برسم خونه.شانس آوردم قبل ازاینکه کارت یکساله مترو رو منحل کنن از هستی من خریدم وتا اسفند 350 هزار تومن جلو دکفتم خاخورررررر

درود به مرضیه عزیزم.
350 تومن؟؟؟؟؟؟ ظلمه بخدا
آره با این مد در زمینه حق خوری موافقم
یا باید بمونیم و باهاشون دهن به دهن بزاریم یا بیخیال شیم. در هر دو صورت اعصاب خودمون میریزه بهم

مهرآفرین سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:40 http://mehrafarin58.blogfa.com

سلام. متاسفانه این موضوع که حساب و کتاب دقیق داشتن خیلی مهمه و از مصداق های مهم حق الناسه که یک روز باید براش خیلی جدی و محکم جواب داد این روزها از یاد خیلی هامون رفته. مثال بارزش مادر همسر جان هستند که بسیار هم آدم متدینی هست بعد من دو تا قالیچه دستباف خانه شان امانت داشتم که حتی نکرده بازشان کنه، پهن شان کنه یا لابه لاش به جای نفتالین های تمام شده نفتالین بذاره بعد از 3 سال قالیچه های بید خورده را برام پس فرستاده و حتی زحمت یک معذرت خواهی را به خودش نداده!!! به نظرم خیلی خیلی باید حواسمون را جمع کنیم که حقی حتی کوچیک از کسی ضایع نکنیم.

فرش ماشینی؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه ما دوتا داشتیم که اینقده خوب مراقبش نبودیم از دستش دادیم.
کاش یادمون بمونه خیلی از رفتارامون مثه بومرنگه و به خودمون برمیگرده

good girl سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:46 http://aseman-man.blogsky.com

آره باران جان همینه ،زندگی ما شده همین...
پولی که با چ زحمتی درمیادو روچراحت ازمون میگیرن.
وبلاگت نازه مثل نوشته هات...
به منم تونستی یه سر بزن.
ممنونم ازت.
باران پاییزی واسه این همه متن قشنگ و ملموس.

خوش آمدی دختر خوب. ممنون از لطفت
امیدوارم یاد بگیریم انسانیت و انسان ماندن هیچوقت از بین نمی ره. با هیچ چیز

maede سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:01 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com

وای باران جون چه گل های قشنگی...عکس جدید قالب مبارک
واسه منم این مواردی که ذکر کردی خیلی پیش اومده یعنی اگه یه روزی پیش نیاد تعجب می کنم!!!
مخصوصا از طرف راننده تاکسی های عزیز...این مسیر صیقلان به پورسینا رو باران جون باور کن 2 ساله میرم بیمارستان اما هنوز نمی دونم کرایه اش چقدره؟ هر وقت هم تاکسی بشینم باید بپرسم آقا کرایه چقدر میشه؟یکی 200 تومن می گیره...یکی 250...یکی 350...یکی 500 ...
آخرش ما نفهمیدیم کرایه دقیقا چقدره؟
ممنون از پست خوبت دوست خوبم...

ممنونم مائده جان. اینجا ماسوله ست دیگه. زحمت تغییر قالب رو هم دوست خوب وبلاگیم میثاق کشید که اتفاقن ساکن رشت هست.
آره برای من بار ها اتفاق افتاده با راننده تاکسی ها که بقیه پولمو ندن اما بیشتر اوقات میگم 100 تومن پولی نیست که. ولی واقعن ستمه که یه دانشجو باید تاوان باقی رو بده. کامل درکت میکنم چون دورامن دانشجویی بایستی حساب 50 تومنم رو می داشتم آخه اگه پول کم می آوردم باید یه مسیری رو پیاده گز می کردم

خانم اردیبهشتی سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:18 http://mayfamily.blogfa.com

سلام
راستش من عقیده دارم گرچه این صد تومن، دویست تومن، هزار تومن من را فقیر نمی کنه ولی مطمئن هستم برای اون ها هم برکتی نخواهد داشت. حیف که این باورها از زندگی ما رنگ بسته! حاضریم به هر قیمت پول بیشتری کسب کنیم...

راستش من این قدر خشنم که به یارو میگم نیم کیلو جرات نداره بیشتر بریزه! اگه هم تازه وارد باشه و من را نشناسه وقتی با همون درجه خشانت میگم این زیاده کمش کن! کم می کنه!
خیلی هم لطیف و ملایم! خیلی هم خوب!

درود به شما
منم خشنم ولی گاهی اوقات اینقده دلم میسوزه هم برای زحمتی که داره میکشه و هم برای اینکه فکر میکنه خیلی زرنگه و داره پول بیشتری کاسب میشه
من ناراحت می شم وقتی فکر می کنند اون آدمی که داره ازشون خدمات میگیره چغندره و چیزیش حالیش نیست.

nafas سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:33 http://khattizedeltangi.blogfa.com/

واااااااااااا،من چراهیچوقت اول نمیشم خب؟ دقیقا همینطوررفتارمیشه..بعدآدمایی عین ما که حساب فروشنده رومیکنیم ودلمون رحم داره یه جوردیگه قضاوت میشیم..البته دورازجون شما انگاری ماپولمونو شبابرامون میذارن زیر متکامون یعنی زحمتی براش نمیکشیم...

آخیییییییییی . اگه تو بلاگ اسکای وبلاگ داشتی میتونستی خوب اول بشی
آره اگه دلرحمیم میزارن به حساب ......... یه واقعتیه که که میخاییم حقمون رو همیشه از کسانی بگیریم که باهامون رو راستن
آخ آخ گفتی شبا و متکا اگه میشد یکی این پولو برام میاورد که غمی نداشتم

nafas سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:35 http://khattizedeltangi.blogfa.com/

راستییییییییییییییییی...قالب خوشگلت مبارکه این یکی رو خییلی دوست دارم...آرزومه تو یه همچین خونه باصفایی باشم..آخه پرگله..پرباران پاییزی

ممنون نفس مهربان. اینجا ماسوله هست
میدونی آرزوی منم هست نفس. یه خونه مثله خاله هتی تو داستانهای جزیره یا آن شرلی داشته باشم هم بد نیست هر کی هدیه بده با جان دل قبول می کنم

asal چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:52 http://www.1itman.blogfa.com

اول از همه مبارکا باشه قالب جدید. خیلی فرشه چی میگن: تازه س.(آیکون خیلی زبان بلدم و اینا)
دومن جوووووووووووووووونم غیرت بارانی عزیزم و کلن استقلالتو عشقه.
و اینکه من به شخصه به احترام این بانوی زحمتکش کلاه از سر برمیدارم تمام قد به احترامش میایستم.
راستی رژتم مبارکه. چه رنگی گرفتی حالا؟

خاهش می کنم عسل عزیز
فدای تو با اون کلاهی که از سر بر میداری
کلن لوازم آرایشم ختم میشه به یه ریمل و رژ رژ تمشکی مارک گلدن رز
خانوم مهندس شوما چی پن کیکهایی درست کردی دلمون آب شد

مهرآفرین چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:11 http://mehrafarin58.blogfa.com

باران منم از این خونه ها می خوام. ترجیحا تو ماسوله باشه!!!

آخییییییی منم میخام مهرآفرین
ببین ماسوله قطب گردشگریه و شلوغه بیشتر اوقات. میخای آرامش داشته باشی یه جای دنج رو توی شمال باید انتخاب کنی
ایشالا بهمین زودیها یه زمین میخرم و اون خونه آرامش رو حتمن بنا میکنم. شما هم بیایید و کنار هم خوش باشیم

نادی چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:30

سلااااااام.
آدرس این قالب های قشنگ رو به ما هم بده ممنونم میشم.

درود به نادی عزیز
عزیزم این قالبها رو دوست خوبم میثاق تنظیم میکنه
قابلتو نداره

بهار چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:38 http://nursing-ghaem.blogfa.com/

سلام بارانم....
ممنون از حضور گرمت.... حضور مهرماهی ها!!!!! انرژی وصف ناشدنی به وبلاگم داده مواظب خودت باش..

درود به تو
خاهش میکنم.
درود به مهر ماهی ها که مهرآفرینند
شما و مائده یه وبلاگ گروهی اطلاعات عمومی پزشکی بسازید خیلی خوب میشه ها

مهرآفرین چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:10 http://mehrafarin58.blogfa.com

نه من فقط ماسوله رو می خوام، اگرم نشه اسالم خوبه. یکی از این دو جا زمین بخر خوب؟!

مهرآفرین جان شوما چه کم اشتهایی گلم
زمین تو اسالم گرونه مادر
یه جا زمین می خرم و بیایی و تو کف منظرش بمونی

مرضیه چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:01

وای یا خدا چقدر این عکسی ک گذاشتی قشنگه دختر.یعنی کیف کردما.واقعا دستت درد نکنه باران خوشگلم...
کلی انرژی و روحیه گرفتم باور کن...
روزت قشنگو خنک باشه...

درود مرضیه جانم. اینجا ماسوله جان دیگه مرضیه
آخییییییییییییییی

شمالی لاکوی چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:25 http://www.gilane-lako.blogfa.vcom

سلام عزیزم..ممنونم ازحضورپرمهروتعریفی که کردی..این پستت رو خوندم خیلی جالب بود وواقعی..
موفق باشی گلم

درود به بانوی گیلان. خاهش می کنم عزیزم

صفورا چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:54 http://safoora631.blogfa.com

باید راهی پیدا کرد . مثلا موقع پیاده شدن می فرمودید :خیلی ممنونم آقا خسته نباشید . پول سه نفر میشه 1000 تومن ؟
حتی اگه پولت رو نده حد اقل فکر نمی کنه حقش بود .

یا یه فلفل فروش می گفتی ما عده مون کمه . همون اندازه که گفتم کافیه ممنونم ازتون .

راستی باید یک فکری کرد .

می دونی صفورای عزیز من می تونستم بگم به راننده یا اون آقای فروشنده این حرفها رو ولی به گمان خودشون خیلی زرنگی کردند و درین توهم به سر می برند که شاید خیلی از آدمها مثل من باهاشون برخورد کنه
فکر می کنم دموکرات بودن برای بعضی از آدمها زیر پا گذاشتن خودم ، شخصیتم به حساب میاد.

سوره پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:24 http://harkat-porshoor.blogfa.com


خوبی سوره؟؟؟؟؟؟

حسین شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:59 http://succeess13.persianblog.ir/

متاسفانه راه به راه میگن اسلام آمریکایی اسلام آمریکایی و....
اینها دم از اسلام میزنن!!! اما جاهایی که در کلام الله مجید حرف از ترازو و عدل و... میاد انگار نخوندن!!!
متاسفانه این از عدم عزت نفس مکا و راحتر بگم گدا صفتی بعضی هاست!!! خیال میکنن که با صد تومان بیشتر از بقیه گرفتن زندگیشان مرفه تر میشود. اما.........

می دونی ما فکر می کنیم که خیلی زرنگیم دیگه و لی هیچوقت فکر نمی کنیم شاید دنیا کوچیک باشه و این حماقتمون به خودمون برگرده

حسین شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:06 http://succeess13.persianblog.ir/

برادرم تعریف میکردن که چندتا از اساتید آنها رفته بودن به یه کشور اروپایی(کشورش یادم نیست اما فکر کنم آلمان بوده باشه)
رفتن رستوران و غذا سفارش دادن موقع حساب و کتاب متصدی صندوق خواست که چند سنت اضافی به آنها برگردانه گکه با توجه به رفتارر و بخشندگی!!! ما ایرانیها به ایشان گفتن مال خودت باشه!!!
متصدی صندوق ناراحت شدن و گفتن این پول حق من نیست و مال شماست من نمیتونم قبول بکنم.

اینه دیگه همیشه به 2500 سال فرهنگ و تمدن مون می نازیم همیشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد