ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

باغبان بلای جان


داشتم این پست فریبا رو می خوندم که یاد فیلم هندی باغبان افتادم. ماجرا ازین قرار بود که هر زمان این فیلم باغبان از شبکه 2 پخش می شد غیر ممکن بود یکی از همسایه هامون با بچه هاش خصوصن پسراش دعوا نگیره. دیگه برامون شرطی شده بود که هر زمان این سریال در حال پخشه باید منتظر یه سونامی تو کوچه باشیم. از قضا یه شیرینی فروشی سر کوچه ی ما بود که بهش می گفتیم حسن قناد که دو تا پسراش مغازه رو  اداره می کردند. البته ناگفته نماند که یکمی شیطون هم بودن و یکمی چشاشون چرخ می خُرد هر طرف.
القصه یه روز  تازه از کلاس برگشته بودم که خاهرم اومد و سراسیمه بهم گفت خبر داری حسن قناد امروز با دوتا پسراش کلی دعوا کرده و صندلی بطرفشون نشونه گرفته و داد و بیداد راه انداخته و کلی فحش هم نثارشون کرده.
من: مگه دیشب باغبان داد شبکه 2؟؟؟؟؟
خاهرم: نمی دونم!!!!!!!!!!!!
حالا ما بشین پای شبکه 2 که ببنیم تکرار این فیلم سینمایی تابستانه رو کی میده. بعله حدسمون بسیار صحیح بود که این فیلم باغبان کار خودش رو کرده.


این طوریاس که رسانه میلی ببخشید ملی کلی روی مخاطبش تاثیرگذاره اما درباره برنامه ماه عسل که احسان علیخانی اجراش میکنه و  گویا طراح و تهیه کننده هم خودشون هستند با صراحتی که داره و سوژه هایی که توی تلویزیون دعوت می کنند، پای خیلی از بحث ها و افکار رو در جامعه باهوش و جوان ایرانی باز می کنه که بعد ها جمع کردنش میشه کار حضرت فیل.
بنده از تیر 88 تا به امروز بجز سریال پایتخت سری 1 و 2 هیچ برنامه ی دیگه ای از هیچکدوم از کانالهای ملی مون تماشا نکردم اما چون قبل تر ها برنامه ماه عسل رو با اجرای احسان علیخانی دیدم بعنوان یک مخاطب به خودم اجازه می دم ازشون گلایه کنم که ای آقای احسان خان علیخانی درسته که صراحت لحنت بسیار بالاست و حرفها رو با جملات قشنگ چاشنی می کنی و می زنی با اینکه مدیریت دانشگاه تهران خوندی اما نمی تونی حرفها و لحنت رو مدیریت کنی برادر من.
کارت خیلی قشنگه آدمهایی رو به برنامه دعوت می کنی که در اطراف ما هستن شاید همسایه ما بودن و ما از مشکلاتشون بی خبریم و باعث می شه با دیدنشون شکرگذار داشته هامون در زندگی باشیم اما احسان خان علی خانی در این جامعه ای که مردمش هر روز از نظر روحی ضعیف و شکننده تر می شن خیلی قشنگه آدمهایی رو دعوت کنی که یک تلنگر مثبت باشه براشون و درسی یاد بگیرن ازین برنامه نه اینکه آدمها فکر کنند هر لحظه از خدای خودشون دورتر و گناهانشون بیشتر میشه و با ناله و زاری میتونن تقرب بجویند به خدا بجای اینکه یا علی بگن و تلاش کنن برای زندگیشون.تو با این برنامه این شعر ور برام تداعی می کنی:
هر که در این بزم مقرب تر است/ جام بلا بیشترش می دهند
به این ایمان دارم تو آدم متفاوتی هستی و میخاهی برنامه ی متفاوتی رو به مخاطبت ارایه بدی اما این رو بدون اگر هرکس رو دعوت میکنی به برنامت بزار خودشون باشند نه چیزی رو که تو میخای اونا باشند و بهشون دیکته کنی!!!!!!!!!!!!
شاید چند سال پیش حرفهایی رو تو برنامت می زدی دم افطار مردم می شنیدند و با خوردن افطار یادشون می رفت اما بدون که امروز فضای مجازی اینقده پیشرفت کرده که همون حرفها فردا همه جا دهان به دهان می چرخه پس خاهش می کنم آگاه باش به کلام و گفتارت.
گویا رسانه ی ملی ما شده ارث پدری یه عده ای




این پست مائده هم خوندنیه. زندگی ما آدمها بهم وابسته و پیوسته ست پس برای لذت خودمون دیگران رو مهمان نادانیها و حماقتهامون نکنیم.

نظرات 15 + ارسال نظر
.آزی. شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:11 http://rouzhayerangi.blogfa.com/

من اصلا این برنامه رو دوست ندارم.
حس خوبی بهم نمی دهه.

درآوردن اشک مردم هنر نیست که وگرنه هر مداحی خوب این کار ها رو بلده

مریم شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:13 http://www.mary1355.blogfa.com

شاید اونم در رفتار و کلامش محدودیت داشته باشه!
به هر حال راضی کردن همه ی سلیقه ها کار سختی است.یه کم باید بهش حق داد

مریم عزیز نظر شما متین اما اینجا مملکتیه خودشون مردم رو تربیت کردن از نظر فرهنگی پس هر حرفی نباید تو رسانه ملی که حکم الگو رو داره گفته بشه

دل آرام شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:03 http://delaramam.blogsky.com

دلیل اتفاق افتادن دعوا بعد از پخش "باغبان" رو متوجه نشدم. شاید هم به مضمون فیلم ربط داشته و من الان یادم نیست.

دلارام عزیز این باغبان داستانش مربوط به خانوم و آقای مسنیه که 4 تا بچه دارند و یک پسر رو به فرزند خاندگی قبول کردن. یه اتفاقاتی میافته که اینا مجبور میشن یه مدتی نوبتی با بچه ها شون زندگی کنن تا جایی که تو خونه بچه هاشون براشون مشکل به وجود میاد و اونا ازون خونه میزنن بیرون و همون پسری که به فرزندی قبولش کردن از دانشگاه بر میگرده اینا رو تو خونشون پناه میده. باید می بودی و می دید چه دعواهایی بخاطر این فیلم تو کوچمون شده که پدره سر بچه هاش فریاد میزد و میگفت آخر سر با اینهمه زحمتی که براتون کشیدم میخایید منو از خونه بندازید بیرون

Mr PACT یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:06 http://misaghetanha.blogsky.com

کلن چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نادی یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:38 http://nani652.blogfa.com/

سلام
اینجا مملکتیه که خودشون مردم رو تربیت کردن ینی چه؟میشه منظورت رو روشنتر بگی. ممنون

درود به تو.
ببین نادی من نمی دونم تو چند سالته ولی من 29 سال از خدا عمر گرفتم بار ها و بار ها دیدم تو همین تلویزیون باور های مردم رو عوض کردند. مردم هم ازشون الگو می گیرند. ببین مثله همین سریالهایی که توی تلویزیون هر شب پخش می کنند خب خیلی بیننده داره. پس برنامه سازان باید توجه کنند که چی دارن برای مردم الگو سازی می کنند. جالب اینجاست که حتا بچه ها هم پای این سریالها می شینن.
کودکی هامون پره از کارتونهای غمگین. پرین همیشه غمگین بود/ هاج زنبور عسل/ صاحب رامکال که اسمش یادم نیست.
شاید قهرمانهای کودکی هامون همه آدمهای رنجیده ای بودند و امروز که بهشون نگاه می کنم می بینم همیشه گریان و نالان بودن یعنی به خدا نزدیکتری در صورتی که خدا مهربانتر از اون چیزیه که خیلی ها تو ذهن ما برامون ساختن.

maede یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:54 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com

سلام باران جون؛ عجب...یعنی همه این دعواهایی که اتفاق می افتاد فقط وا3 پخش یه فیلم بود؟
اما در مورد ماه عسل و آقای احسان زیاد برنامه اشو نگاه می کنم بعضی از موضوعاش جالبه؛ به نظرم احسان مجری ماهریه و خوب می تونه بحث برنامه رو به سمت موضوع برنامه سوق بده!
راستش من تنها حسی که بهم دست میده از دیدن برنامه حس گناهه! می دونی بعضی مهمون های برنامه یه جوری حرف می زنن و نزدیکیشونو به خدا با قاطعیت بیان می کنن با همه ی مشکلاتی که دارن من با خودم همش فکر می کنم که چقدر از خدا دورم!!!

درود به خانوم پرستار
آره بابا جان یه بار این اتفاق برای ما هم افتاد. والا
----------
خدا مهربانتر از اون چیزیه که فکر می کنی. چون نماز نمی خونی و روزه نمی گیری این حس بهت دست میده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میدونی مائده فکر میکنم وقتی میری بالاسر یه بیمار و بهش آرامش می دی و این اطمینان رو حاصل میکنه که یکی هست همدردش، بهترین مهربونی رو بهش دادی و بالاترین باور رو که خدا پشت سختی ها هم فراموشش نکرده. این رو باور داشته باش دوست من
راستی من از صبح نمیتونم وبت رو باز کنم.

maede یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:34 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com

به مهربونیه خدا که شک ندارم...
می دونی باران جون من هم نماز می خونم و هم روزه می گیرم...درسته نماز و روزه هام همچین به درد بخورم نیست و همچین درست و درمون به جا نمیارم اما حس گنام به خاطر این چیزا نیست!!! ببین مثلا ۲ روز پیش مهمون برنامه اشون یه خانمی بود که مبتلا به سرطان بود و بهبود پیدا کرده بود و ازدواج کرده بود و بچه هم داشت...یه چیزی گفت تو برنامه که لرزیدم...گفت من هر چی که خواستم از خدا خواستم نه از بنده خدا و خدا هم هر چی که خواستم بهم داد...
بعدش فکر کردم من تا حالا به هر جایی که رسیدم چقدر با توکل به خدا بوده؟چقدر از خودش خواستم؟؟؟
---------------
می دونی میهن بلاگ داره این روزا امکانات اساسی ایجاد می کنه وا۳ کاربراش...اما من از صبح خودم وبم و باز کردما!!! فکر کنم اگه یه بار اینترنتو قطع و وصل کنی خوب شه...
خوشحالم که یه دوست خوبی مثل تو دارم...

آدمها به اون چیزی که در دل ایمان و اعتقاد و باور دارن بهش می رسن.
هر کس رابطه ای با خدای خودش داره که در دلش محفوظه.
یادمه چند سال پیش وقتی برای سحر بیدار میشدم می نشستم پای برنامه فرزاد جمشیدی یه کتاب دعا هم خریده بودم و هر چی اون می گفت توش یادداشت می کردم.مثلن اگه فلان دعا رو بخونی 40 سال گنات بخشیده میشه یا فلان آیه رو بخونی فلان اتفاق برات می افته و ازین حرفها غافل ازینکه من یه جوون 20 و چند ساله بودم که بایستی برای رسیدن به یقین شک می کردم. بایستی راه خطا می رفتم تا راه درست رو پیدا کنم. رابطه من باخدا حتمن با رابطه ای که تو با خدا داری و اون خانوم با خدا داره متفاوته. به قول آقا رضا مارمولک به تعداد انسانهای روی زمین راه هست برای رسیدن به خدا
--------
مبارکتون باشه قراره تغییر کاربری بده ؟؟؟؟
ممنونم مائده جان. لطف داری بهم خانوم پرستار

Mr PACT یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:34 http://misaghetanha.blogsky.com

کلن هیچی! نظری ندارم!

درود بر تو

maede یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:42 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com

آره راست می گی باران جون...گاهی یه تضادهایی تو هر آدمی به وجود میاد که خودش باید بین خودش حلش کنه...با همه ی حرفهایی که زدی کاملا موافقم...یعنی آروم شدم خانم روانشناس...تو واقعا در آینده روانشناس موفقی خواهی شد
-------------
تغییر کاربری؟؟؟؟ منظورتو نفهمیدم!!!؟؟؟ولی مرسی بابت تبریک....
یه سری امکانات ویژه داره به نویسندگانی که پستاشونو خودشون می نویسن میده حالا فعلا تو باشگاه نویسندگان ثبت نام کردم ببینم چی میشه؟؟به همه تعلق نمی گیره!!!اگه وارد صفحه اول میهن بلاگ بشی توضیح داده...
خواهش می کنم عزیزم...

ممنونم مائده از قوت قلبت ولی فکر کنم نظر خانوادم این نباشه که روانشناس خوبی بشم در آینده
-------
آره دیگه میخاد مثله بلاگ اسکای تغییرات جدید بهتون ارایه بده.
چقدر خوب یعنی نوشته هاتو بعد منتشر می کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این که عالیه

اسمان یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:33 http://mennomen.mihanblog.com

ا ،پس کامنتهای من کو؟نکنه کامنتهای من هم خورده شده؟جدیدا از من کامنت نگرفتی؟

نه آسمان متاسفانه نیومد کامنتهات. مثله اینکه همه چی بهم ریخته بخور بخوری شده این وسط

هذیانهای یک ذهن پریشان یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:02 http://hazyangune.blogfa.com

بابا بزرگ خدا بیامرز منم باغبانو خیلی دوس داشت براشون سی دی کرده بودیم و هر وقت حوصله شون سر میرفت می نشستن با مادربزرگم میدیدن ولی خوشبختانه با دایی هام دعوا نمی کرد.
باهات موافقم تو روزگاری که از در و دیوار داره برامون مصیبت میباره دیدن اینجور برنامه ها میتونه آدمو خیلی شکننده تر بکنه . من گاهگداری که این ور و اون ور بودم دیدم .
آدما همه یه نقطه ضعفایی داره که خیلی اذیتش میکنه . برنامه اون روز ماه عسل منو خیلی داغون کرد و باعث اون پست شد .
من خیلی وقته دارم سعی میکنم که آدما رو قضاوت نکنم ولی واقعا اونروز قلبم به درد اومد چون اصلا نمیتونم این آدما رو درک کنم . مگه میشه آدم دیدن پدر و مادرش نره ؟؟؟؟ ما هر هفته سر خاک بابا میریم حداقل اینطوری سعی میکنیم خودمونو آروم کنیم . چطوری آدما میتونن در حالی که والدینشون زنده هستن اونا رو فراموش کنن. نمی فهمم اصلا !

چقدر خوب که این اتفاق برای دایی هات نیفتاد. چه بابابزرگ روشنفکری داشتی فریبا. برای ما که مصیبتی بود

خدا پدرت رو رحمت کنه فریبا. فقط این رو بهت بگم که بعضی از دردها مشترکند. همین...
میدونی فریبا اصلن هم قصدم پست تو نبود فقط من به این شکایت دارم هر حرفی رو نباید هر جایی زد خصوصن تو رسانه ملی که متاسفانه خیلی مخاطب داره. من در اطرافم دارم اثراتش رو می بینم

سوره دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:07 http://harkat-porshoor.blogfa.com

امسال برخلاف سال‌های پیش از ماه عسل خوشم اومد و همیشه نگاهش کردم
هر قسمتش برام یک نکته داشته
فکر کنم هر برنامه‌ای از چه صدا و سیما و چی ماه‌واره بسته به mood آدما داره بسته به حالو هوای آدما داره
یک زمانی میشه حتی اگه اکبر عبدی هم بیاد و بگه باز مدرسه‌م دیر شد یا هزار حرف دیگه به جای گریه کنم

به به سوره خانوم دم سحری و کامنت. ممنون از بذل توجت.
ببین سوره برنامه های ماهواره برای همه پخش میشه و چندین کاناله ولی برنامه هایی که مختص فرهنگ ایرانیه داره از شبکه های خودمون نشون داده میشه. خدای من شاهده هر روز دارم اثرات این فیلمها و سریالها و فتواها رو توی اطرافم و تو خیابون می بینم. جامعه جوان باید آموزش ببینه و رشد کنه نه اینکه بهش القا بشه تو اگه ناله وزاری کنی به خدا نزدیکتری.
اما برات خوشحالم که تونستی پیغام ها و نکته ها ی خوب ازین برنامه بگیری

نادی دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:58

نمیگم که این برنامه ها تاثیری رو افکار عمومی نداره ولی این برنامه ها پیغام دیگه ای نداره؟
پرین ویا همان زنبور عسل پشتکار وپیگیری را واسه رسیدن به خواسته شون رو به نمایش گذاشته بودن که چه مشقاتی رو متحمل شدن وعلاوه بر این در طول مسیر با کسایی که روبرو میشدن ونیاز به کمکشون داشتن ،کمک میکردن.هیچ یک از سختی ها ی راه مانعی واسشون ایجاد نمیکرد سردشون نمیکرد...
باغبان هم کلی پیام داشت ...
چرا عقل مردم به چشمشونه چرا تفکر وتعمق نمیکنند .
کسایی که این برنامه ها رو ساختن واسه هموطنان خودشون بوده وطبعا خواستن به آنها چیزی یاد بدهند
پس حتما حرفی واسه گفتن دارن که باید فهمیده بشه وفقط سطح رو نبینیم.
من متولم 52 هستم

نادی ذهن کودک ما با نگرانی و دلهره و مرگ بزرگ و عجین شد.
من هم خیلی از فیلمها و سریالها تاثیر خوبی روم گذاشته و باعث شده بعد از اون یکسری از رفتار ها رو حذف کنم از زندگیم. ببین هر کس بنا به دیدی که داره به قضیه نگاه می کنه و اون رو می پذیره اما باید قبول کرد یک عده ای هم هستن که از نظر آموزشی خیلی پاییند و باید آموزش صحیح داد بهشون.ما چقدر برنامه های آموزشی محیط زیستی، بهداشتی و ... در تلویزیون داریم. حتا در همایشهای بهداشتی مون هم تبلیغ میشه که خانواده ها تا می تونن بچه دار بشن اما اونی که از نظر آموزشی خب سطحی پایین داره فکر میکنه همه این حرفها می تونه درست باشه.
در سریالهامون دزد با خاهر پلیس ازدواج میکنه، حاجی به خودش اجازه میده دختر خانوم مجرد رو صیغه کنه اگر چه همسرش روانشناسه.
کارشناس میاد تو برنامه زنده داد و بیداد راه می اندزه که اگه منو قبول ندارید یه کارشناس دیگه بیارید.
پ.ن: به کسی قصد جسارت یا توهین نداشتم و صد البته از اختلاف نظری که هم داریم خرسندم
سالم و تندرست باشی

maede دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:06 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com

سلام باران جون
آره مثل بلاگ اسکای...
منتشر کنه؟؟؟ نه بابا مثلا می خواد بدون نیاز به سایتای آپلود عکس راحت عکس آپلود کنیم...یا داره سیستم آمار گیرشو پیشرفته تر می کنه بر اساس سیستم عامل یا حتی تفکیک جداگانه پست های خونده شده و .....یا آدرس وبلاگمون تو همه وبلاگای فعال نمایش داده بشه و .....

پس خیلی کارتون راحت میشه مائده
درود به تو

maede دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:37 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com

آره خیلی کارمون راحت میشه فقط امیدوارم بهم تعلق بگیره
فداااااااااااااات

قربانت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد