ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

بالاتر از سیاهی


روزی که بنزین سهمیه بندی شد درست به یاد دارم. توی کلاس خبرنگاری منتظر باقی بچه ها بودیم تا از راه برسند و کلاس شروع بشه. طبق معمول آقا معلمون زودتر از ما سر کلاس حاضر بود و داشت برامون وضعیت رو شرح می داد که چه اتفاقی داره می افته تو کشور.

گویا از شب قبلش ملت تو پمپهای بنزین بطری و چند لیتری آورده بودن تا از بنزین پرشون کنند و یه مدتی ازش استفاده کنند.

باقی دوستان هم رسیدن سر کلاس و این شد موضوع کار کلاسی مون و بحث های زیاد موافق و مخالف بین مون شکل گرفت.

روزی که پودر شوینده (تاید) گرون شد رو خوب به یاد دارم. مردم از هر جا که می تونستند این پودر رو تهیه می کردند تا یه مدت توی خونه داشته باشند و بتونند ازش استفاده کنند. آخه از 250 تومن به 700 تومن رسیده بود.

روزی که مرغ، روغن، شیر و شکر و ... کم پیدا شد رو دقیق یادم هست. صفهای طولانیمون حتا جهانی شد و خیلی ها دیدند و خیلها دلشون به حالمون سوخت که بابا جان این کشور فقیر بیچاره تو کدوم قسمت نقشه هست که اینقده مردمش گرسنه اند فقط تو صفها بیشتر وقتشون رو می گذرونند؟؟؟؟؟

اما روزی رو که انسانیت سهمیه بندی و بعد ها نایاب شد، به یادم نمیاد.




نظرات 19 + ارسال نظر
maede پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:08 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com

سلام باران جون...حضرت علی(ع) فرمودند: اگه فقر از یک دری وارد بشه ایمان از در دیگه ای خارج میشه...
وقتی ایمان نباشه...چطور میشه انتظار داشت انسانیت باشه؟؟؟ هر کس که از صبح بیدار میشه در فکر منافع خودشه!!!
تو این چند ساله اخیر گرونی و فقر تاثیرات خیلی بدی تو جامعه و مردم ما گذاشته...

درود به روی ماهت.
باهات هم عقیده ام. متاسفانه خیلی فقیریم مائده.
نمی دونم چه مدت باید امیدوار بود تا فقر روحی مون التیام پیدا کنه...

Mr PACT پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:49

واقعا همینطوره! اونموقع که مرغ کم شده بود کاملا یادمه!
یکی رو میشناسم که کلا سالی شاید یه مرغ بخره از بس خسیسه! بعد اون موقع رفته بود سه تا مرغ یهو خریده بود و افتخار هم میکرد که کلی صف موندم تا گرفتم!

آره فکر می کنم اگر ج.ن.گ رو ندیدیم اما خیلی چیز ها رو دیدیم که از ج.ن.گ بدتر بود. ج.ن.گ مردم با هم

maede پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:12 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com

باران جون ممنون از پست اهدای زندگی خیلی به دردم خورد آبجی جون...
خسته نباشی...

خاهش می کنم عزیزم

در امتداد زندگی پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:03 http://prolongate.blogfa.com

با سلام به شما دوست عزیز...هیجان زدگی متاسفانه یکی از خصوصیات بارز مردم ما است...و عواقب خوشایندی ندارد...واقعا با شما موافق هستم

درود به شما. خوش آمدی بانو
شتابزدگی که باعث میشه احساس مون از منطقمون جلو بزنه متاسفانه

مهرآفرین پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:01 http://mehrafarin58.blogfa.com

خیلی خیلی متن قشنگی بود. پر محتوا و نغز. اینکه روز به روز بیشتر شاهد ریشه دواندن خودخواهی هستیم، اینکه عاطفه مرده و انسانیت هم. اینکه دیگر خواهی و نوع دوستی مال توی قصه ها و فیلم هاست البته با انگیزه تعالی روح نه ریا که البته خیلی هم زیاده!!
راستی گلم ممنون از حضور گرمت، دلداری هات و خوشحالم به خاطر داشتنت الحق که به رسالت حرفه ای ات خیلی خوب عمل می کنی و دوست بینظیری هستی. به خودم افتخار می کنم به خاطر داشتنت (از مصادیق خودشیفتگی بارز)

تو این8 سال ریشه بهترین بذر ها خشکانده شد مهرآفرین. باید دوباره و از نو پرورش بدیمش. امیدوارم بتونیم خیلی از صفات رو باعث شده وارد زندگیمون شده و زرنگی می دونیمش حذف کنیم و جون دوباره بدیم به بهترین صفت مون که روزی زبانزد بودیم باهاش تو دنیا.

ممنونم مهرآفرین عزیز

حسین پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:57 http://succeess13.persianblog.ir/

ازدرک پایین ماهاست
یک روز در آلمان قیمت یک بطری شیر از یک یورو به دو یورو افزایش پیدا کرد!!!
اینجا بود که نه اعتراض و نه دشنام و فحاشی و نه اعتراضی صورت گرفت!!!
هیچ کس شیر نخرید!!!
فردای آن روز آنجل مرکل صدر اعظم آلمان در تلویزیون از مردم کشورش معذرت خواهی کرد و قیمت شیر دوباره به یک دلار برگشت.

با دیدن این صحنه ها بیشتر به نکته سید جمال الدین اسد آبادی پی می برم!!!
(در سرزمین کفر مسلمانی دیدم ولی در کشورهای اسلامی کفر!!!)

شاید ما بلد نیستم و یا شاید یاد نگرفتیم با گفتگو یکسری از مسایل رو حل کنیم. همیشه باید چماغ به دست باشیم برای بدست آوردن خیلی چیزها که به طبع از دست دادن خیلی چیزهای دیگست.
آره منم این جمله شو خیلی دوست دارم. یه دنیا حرف داره توی این جمله

hami پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:59 http://hami-lahijan.blogfa.com/

این نظرم برای مطلب بالایی هست
اون کارت اهدای خون چه جوریه؟یعنی اون کارت رو میگیریم بعدش چی میشه؟

ببین حامد جان شما تشریف می برید خون می دید و بعد راهنماییتون می کنن. در ضمن اون بالایی لوگوی سازمان خون هست برادر من

iهذیانهای یک ذهن پریشان پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:39 http://www.hazyangune.blogfa.com

امان از فقر فرهنگی

که بالاترین فقره متاسفانه

دریابیکران جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:44 http://207835438008.blogfa.com

باران جان سلام...ممنون از پست های مفیدت...
راستی دیروز گروههای کوهنوردی گیلان را می دیدم شما اطلاعاتی داری به من دهی؟چطور میشه عضوشون شد ؟

درود به شما
دریای عزیز شما بفرمایید در کدوم سمت گیلان تشریف دارید تا بتونم از دوستان جویا بشم برای عضویت در گروهها. البته اگه بخوایید با گروههای رشت تشریف ببرید می تونم شماره تماس یکی از گروههای خوب رشت رو بهتون بدم تا یکبار بصورت افتخاری یکی از برنامه های عمومی رو تشریف ببرید.

maede جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:29 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com

هیچوقت نباید به اجبار خندید

گاهی باید تا نهایت آرامش گریه کرد

تبسم بعداز گریه ، از رنگین کمان بعداز باران هم زیباتر است . . .

درود به تو

nafas جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:20 http://khattizedeltangi.blogfa.com/

پست بسیارزیبایی بود وپست قبلی هم...ممنون باران عزیزم

خاهش می کنم نفس عزیز

.آزی. جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:59 http://rouzhayerangi.blogfa.com/

انسانیت همون وقتی نایاب شد که آدما رو جلوی هم قرار دادن. به بهانه جنگ به بهانه آب به بهانه نان...

و ما چقدر ساده بودیم که راحت روبروی هم قرار گرفتیم و انسانیتمون رو فروختیم به بهای آب نان و ...

[ بدون نام ] شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:31

سلام باران جون..من برای این پست نظرگذاشته بودم، یعنب نیومده؟

فارسه زای تی نظر

maede شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:59 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com

سلام باران مهربونم؛ کجایی آبجی؟؟؟ دلم برات تنگ شده ها.....

مهربونی دیگه مائده جان. اول هفتس و اینجا کار ببیتی فراوان. ایشالا تا ظهر رسیدم یه پست جدید میزارم.
ممنون عزیزم

nafas شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:10 http://khattizedeltangi.blogfa.com/

باز فراموش کردم اسمموبنویسم اینی که گفتیدیعنی چی؟؟

یعنی که نظرت رسید

مرضیه شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:39

سلام باران جانم.وای که یاد بدبختیامون افتادم دختر.ولی چه روزای خوشی داشتیما.کی فکر میکرد اینجوری بشه؟انقد همه چی گرون بشه.یکی رو میشناسم با حساب و برنامه ریزی که برای زندگیش کرده بود میتونست امسال خونه بخره.که متاسفانه اوضاع طوری پیش رفت که نه تنها امسال بلکه تا 10 سال دیگه م نمیتونه خونه بخرهخیلی از زندگی عقب افتادیم...

درود به روی ماهت.
آره مرضیه من خیلی ها رو سراغ دارم که خریدن وسایل ضروری زندگی براشون شده آرزو
حالا گرسنگی خانواده ای که بچه کوچیک داره بمونه

دریابیکران شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:58 http://207835438008.blogfa.com

باران عزیزم ممنون از لطفت..اگه واقعا قول بدی بامن بیای فورا مرخصی می گیرم ومیام شمال....
البته مسئله من فقط مهمانداری آن هم از آن نوعش نیست از اساس با ساخت اینچنین ویلای پرخرجی آن هم در آن منطقه مخالف بودم .
گلم حرف دلم را زدی....ویلای آماده نقلی در مازندران کنار دریا در شهری غریب....شما بیا همسرم رو راضی کن....[خنده]

شوما آدرس بده در خدمتیم بانو. اینقده بچه ها معطل قند داریم که دلشون میره واسه ویلا تازشم خودشون بساط کباب و قلیان و شستشو رو انجام میدن. غمت نباشه بانو.
کلن آقاتون اگه خانواده ی منو ببینه دست از فامیلاشون میکشه. کلید رو میده به ما و شما میشید مهمون ما توی ویلای خودتون. والا

آزاده شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:59

سلام
اتفاقی به سایتت اومدم
آخرین پستی رو که گذاشتی دیدم
باعث شدی فرم اهدا اعضا رو پر کنم
البته چند وقت بود میخواستم اینکارو انجام بدم، اما فرصت نمیشد
بهرحال ازت ممنونم
ضمناً همزمان با من، دوستم هم فرم رو پر کرد
برات بهترینهارو آرزو می کنم

درود به شما و دوستتون. خوشحالم ازین بابت دوست من
موفق باشید هر دوتا
البته من وبلاگ دارم نه سایت

hami شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:40 http://hami-lahijan.blogfa.com/

الان منو مسخره کردی که لوگوی سازمان خون هست؟

چرا فکر کردی مسخرت کردم حامد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد