ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

از قلبتان پیروی کنید

اگر یک قورباغه تیزهوش وشاد را بردارید وداخل یک ظرف آب جوش بیندازید قورباغه چه کار می کند؟

بیرون می پرد!درواقع قورباغه فورا به این نتیجه می رسد که لذتی در کار نیست وباید برود!

حالا اگر همین قورباغه یا یکی از فامیلهایش را بردارید وداخل یک ظرف آب سرد بیندازید وبعد ظرف را روی اجاق بگذارید وبتدریج به آن حرارت بدهید قورباغه چه کار می کند؟

استراحت میکند…چند دقیقه بعد به خودش می گوید:ظاهرا آب گرم شده است وتا چشم به هم بزنید یک قورباغه آب پز آماده است.

زندگی به تدریج اتفاق می افتد.ماهم می توانیم مثل قورباغه داستانمان ابلهی کنیم وبه گرمای تدریجی آب عادت کنیم و وقت را از دست بدهیم وناگهان ببینیم که کار از کار گذشته است .همه ما باید نسبت به جریانات زندگی مان آگاه وبیدار باشیم.

اگر فردا صبح از خواب بیدار شوید وببینید که بیست کیلو چاق شده اید نگران نمی شوید؟

البته که می شوید!سراسیمه به بیمارستان تلفن می زنید :الو ،اورژانس ،کمک،کمک ،من چاق شده ام !

اما اگر همین اتفاق به تدریج رخ بدهد، یک کیلو این ماه،یک کیلو ماه آینده و…آیا بازهم همین عکس العمل را نشان می دهید؟نه!با بی خیالی از کنارش می گذرید.

برای کسانی که ورشکسته می شوند ،اضافه وزن می آورند یا طلاق میگیرند یا آخر ترم مشروط می شوند! این حوادث دفعتا اتفاق نمی افتد یک ذره امروز،یک ذره فردا وسر انجام یک روز هم انفجار و سپس می پرسیم :چرا این اتفاق افتاد؟

زندگی ماهیت انبار شوندگی دارد.هر اتفاقی به اتفاق دیگر افزوده می شود، مثل قطره های آب که صخره های سنگی را می فرساید.

اصل قورباغه ای به ما هشدار می دهد که مراقب شرایطی که به آن عادت می کنید باشید!

ما باید هر روز این پرسش را برای خود مطرح کنیم :به کجا دارم می روم؟آیا من سالمتر، مناسبتر، شادتر وثروتمندتر از سال گذشته ام هستم؟ واگر پاسخ منفی است بی درنگ باید در کارهای خود تجدید نظر کنیم.


نام کتاب: از قلبتان پیروی کنید

نویسنده: آندره متیوس

مترجم: وحید افضلی راد


نظرات 12 + ارسال نظر
زویا چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 15:55 http://zehnemanedige.persianblog.ir

عالی بود!
به قول زویا پیرزاد: عادت کنیم که عادت نکنیم!

این شکلک موزیک رو اگه بذارم برات موزیک پخش میشه؟ تو آهنگ دوست دارم زندگی رو ، رو تصور کن

ممنون زویا
از قدیم گفتن هر چه از دوست رسد نیکوست

آواز کوهستان چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 16:49 http://www.mountainsong.blogfa.com

سلام باران پر انرژی خودم
ممنون بخاطر کتاب خوبی که معرفی کردی.فکر میکنم در طول زندگیم بارها مثل قورباغه دوم عمل کردم !! و تاوانشم دادم.باید این کتاب رو بخونم.راستی راهکاری چیزی هم برای رهائی از این وضعیت پیشنهاد داده؟

دوست من کتابش از نظرم عالیه. جملات ساده ای داره که آدم رو به فکر می بره. خود نویسنده داستان فروش همین کتابش رو که پرفروش ترین کتاب امریکا شده تو کتاب شرح داده که زوایای دیدش بسیار جالبه. آره عزیزم راهکار هم داره

ریحانه چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 17:32 http://6962576.blogsky.com

ایول دختر عجب جمله های توپی واقعا کتابه خوب و جالبیه سعی میکنم پیدا کنم کتاب رو بخونمش حتما ممنون کتابخونه
قورباغه احمق خنگ یعنی نفهمیده گذاشتنش بپزنش بخورنش

ویدئو کلوپ که بودم الان شدم کتابخونه. هان؟؟؟؟؟؟
ببخشیدا وقتی ما آدما احمقانه رفتار می کنیم می شیم مثه اون قورباغه هه دیگه

عباس ملکشاه چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 18:32 http://T-800.MihanBlog.com

داستانکی ساده که بارها تو ایمیلها خوانده ایم ولی در صورتکی که همیشه باید تو سیال زندگیمون حواسمون بهش باشه

گاهی سادگیها عجیب تلنگرن بهمون چون ذات آدمیزاد دنبال پیچیدگیهاست

بانوی ماه چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:21 http://mid-day-moon.blogsky.com

خیلی قشنگ بود مرسی که به اشتراک گذاشتی این رو عزیزم

خاهش دارم

دریا بیکران چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 20:02 http://207835438008

سلام بارانم...چقدر تو عاقلی !!!
به روی چشم .همین کار را می کنیم ....

درود به شما. از لطفتونه بانو الان کلی بنده کیفورم از تعریفتون

زهره چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 21:13 http://venusz.persianblog.ir/

واقعا ممنون از مطلبتون که تلنگر خوبی بود به برخی روزمره گی ها که باید حواسمون بهش باشه

ممنونم در ضمن خوش آمدی دوست من

Mr PACT پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:05 http://MisagheTanha.blogsky.com

ای وای!من اینجا چیکار میکنم ! اصل قورباغه ای میگه برم درس بخونم که بعد...!!!

یا خدا گفتی و درس کردی کبابم

ته تغاری پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:29 http://ssmall.blogsky.com/

ولی ادمیزاد طبیعتش جوریه که خیلی زود عادت میکنه به چیزایی که حتی یک روز هم تصورش رو نمیکرد بخواد تن بده .
و باید یاد بگیریم که هر چند وقت به خودمون یه تلنگری وارد کنیم
مرسی دووست جان بابت این پست

باهات کاملن موافقم ته تغاری. عادتی که عجیب انگار از روز اول همراهمون بوده
ممنونم دوست من

جودی آبوت با موهای مشکی پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:15 http://judy-abbott.blogsky.com

اوخ یاد امتحان ترمم افتادم!!!

باهات هم دردم جودی

سودی بودی جمعه 8 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 21:27

مسخره مسخره ماسکا
یه پست طنزم واس من بذار دیگه.اااااااااااااااااااااااااااااااه

تو خودت که مسخره ای احتیاج به پست طنز نداری

روناک یکشنبه 24 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 14:33

big likeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد