ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

باید امیدوار بود؟



10 آذر روز جهانی مبارزه با ایدز
 
دیشب بی.بی 30 داشت یه گزارش نشون میداد از ایدز که می گفت آمار مبتلایان به این بیماری از سال 82 تا کنون 9 برابر شده که بیشترین دلیلش رو، رفتار پر خطر ج.ن.س.ی می دونند.
بعد از گذارش، یک جوان 21 ساله به نام سام که حدود یکسال و خورده ای بود به ایدز مبتلا شده درین مورد گفت:
مدتی بود که سرماخوردگی ش خوب نمی شد با اینکه به چند تا پزشک عمومی و داخلی مراجعه کرده بود بهش اطمینان می دادند که موردی نیست و نگران نباشه اما بعد آزمایش مسوول آزمایشگاه بهش می گه که باید پزشک معانش کنه و دکتر بهش می گه که ایدز داره. میگه اونقده استرس داشته وقتی این حرف رو شنیده دنیا روی سرش می چرخید و دیگه متوجه هیچ چیز نمی شد.
سام گفت: اطرافیانش بعد از شنیدن این موضوع (حتمن دوستانش رو می گفت) عکس العمل بدی رو نشون ندادند اما خانوادش ازین موضوع بی اطلاع بودند. وقتی مادرش دارو هاش رو از تو کیفش پیدا کرد میخاست خود کشی کنه.
سام می گفت مطمئنه که س.ک. س باعث این بیماری شده. خدمات رایگان در اختیارشونه و تا این مدت به مشکلی بر نخورده ازین بابت کاملن راضیه و امیداره بعد از این هم مشکلی براش پیش نیاد.
سام که تنهایی زندگی می کنه امیدواره که یک روزی داروی ایدز ساخته و از شر این بیماری خلاص بشه اما بزرگترین ترسش اینه که یک روز تنهایی در خونه بمیره و کسی از مرگش مطلع نشه...
وقتی این ماجرا رو برای همکارم تعریف کردم ایشون هم موردی رو عنوان کردند:
همکارم می گفت: یکی از فامیلاشون که متخصص غدد هستن بیماری داشته که معتاد تزریقی بوده. این آقا بعد از تحمل درد بسیار اعتیادش رو ترک می کنه اما متوجه میشه که به ایدز مبتلا شده. این آقا آرزوش اینه که یک روزی داروی ایدز ساخته بشه تا بتونه یک زندگی همراه با آرامش رو تجربه کنه...
آدمیزاد به وجود اومده تا در زندگی خطا کنه که به یک شناخت برسه اما بعضی ها بد جوری خطا می کنن که لطمات جبران ناپذیری رو متحمل می شن. خسارتی که اول دامن خودشون رو میگیره و بعد خانواد شون رو . من سام یا امثالش رو قضاوت نمی کنم اما به این اعتقاد دارم آدمها مسوول رفتار های خودشون هستند در جامعه و اینکه جوانان ما در یک جامعه ی سنتی به خودشون اجازه میدن یک رفتار پر خطر داشته باشن و تا حدی پیش برن که سرگردان و نا امید باشن و در عنفوان جوانی دست از آرزوهای زیادی که داشتند و دارند، بکشند و ......
نظرات 7 + ارسال نظر
یک ذهن پریشان دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 14:15 http://1zehneparishan.blogfa.com

زویا دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 15:41 http://zehnemanedige.persianblog.ir

اونهایی که بی گناه دچار ایدز میشن خیلی بدتره :( یادته اون خانومه توی برنامه ماه عسلو؟؟

متاسفانه متاسفانه متاسفانه خیلی بده بی گناه دچار مشکلی بشی که نقشی توش نداری

بانوی ماه دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:51 http://mid-day-moon.blogsky.com

سلام عزیزم
منم اون گزارش رو دیدم.
میدونی چیه باران جان درسته که افراد مسول کار های خودشون هستند اما گاهی هم هستند کسانی که مثل سام یا اون اقای معتاد نباشند
مثلا یک پرستار باشه که در حین درمان یک بیمار که نمیدونسته ایذر داره مبتلا میشه
یا یک بیمار توی دندون پزشکی یا حتی یک بیمار که بهش خون تزریق شده حالا چه تالاسمی چه موقع عمل
اینا دیگه کاری نکردند که مسولش باشند و کم هم نیستند
اما جامعه بازم با اونا بد برخورد میکنه اونا رو ترد میکنه
چون میترسه با حرف زدن با دست دادن یا هر چیزی مبتلا بشن.
دیشب سام میگفت میترسم از اینکه تنها توی خونه بمیرم. این یه واقعیت تلخ هست در مورد این افراد که جامعه اونا رو ترد میکنه حالا به هر وضعیتی که مبتلا شده باشند
وقتی کسی ایدز میگیره روی بدنش مارک نمیزنن که ایشون از رابطه ی پر خطر گرفته یا خون آلوده

بانو جان من هم منکر این قضیه نمی شم که خیلیها به خاطر اشتباه کس دیگری به این بیماری مبتلا می شن در صورتی که خودشون هیچ نقشی ندارند.
میدونی جامعه ی ما همیشه انگشتش باید به طرف کسی باشه تا مقصر رو پیدا کنه و بگه حتمن اشتباه از تو بود. در مورد زنان مطلقه هم همینطوره بانو. جامعه ی ما همیشه زنان رو مقصر میدونه چون تصمیم گرفته از مشکلاتی که در زندگیش دست و پا میزنه خلاص بشه و انگ بی صبری و کم طاقتی بهش می خوره. ازین موارد یاد هست تو جامعه بانو که متاسفانه روز به روز هم بیشتر به ناهنجاریهامون افزوده میشه بجای فرهنگ سازی. فکر می کنم ما محکومیم به جهان سومی بودن

ساسا سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:54 http://www.khordeforooshi.blogfa.com

بعضی ها بهای سنگینی رو پرداخت میکنن. آخه یکی نیست بگه نونت نیست آبت نیست رفتار پر خطرت برا چیست (قافیه رو داری؟) مشالا سام عجب رویی هم داشته که اعتراف کرده برا رفتار پر خطرشه.

آره ساسا اونقدر سنگین که آدم می مونه از کجا و چه جوری داره اینهمه تاوان میده .
دلم برا جوووونی و خامیش سوخت ساسا

Mr PACT سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:55 http://MisagheTanha.blogsky.com

نادی چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:13

سلام به باران عزیز و بقیه دوستان.

با همه حرفای شما موافقم ولی یه سوال شما حاضرید به کسی که این بیماری رو دارد دوست شوید ؟

حتی اگر در اثر یک اشتباه پر خطر بوده باشد و حالا پشیمان و دلش بخواهد یه زندگی آروم داشته باشد که همه خواسته اش این باشد که منزویش نکنیم....

چقدر حاضر میشیم از ارتباط مون با این فرد در قبال حمله دیگران دفاع کنیم؟

من کسی رو نقد نمیکنم ولی نمیدونم اگر با همچین فردی آشنا شوم چه واکنشی داشته باشم آیا دست دوستیش رو می فشارم؟؟؟
ولی میخام بهش فکر کنم.چون تاثر فقط به حال این افراد فایده ای نمی رساند.

درود به نادیای عزیز
میدونی نادیا سام و یا امثال سام شاید فکر می کنن دارن لذتی رو از زندگی می برند و باصطلاح جوونی می کنند غافل ازینکه با این کار نه تنها به خودشون بلکه به دیگران هم آسیب می زنند و نتیجش میشه اینکه ممکنه دخترانی رو که سابقه ی چنین روابطی رو ندارن رو هم آلوده کنند. باز هم می گم یکسری اتفاقات دست خود آدم نیست که یک دفعه ممکنه برای آدمها بیفته اما میشه از وقوع خیلی از اتفاقات جلوگیری کرد.

خاهر بهار پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:07

واقعن اونم توی جامعه ای که یه دختر باید همه جوره واسه نجابت و عفت خودش از همه لذت هاش بگذره اونوقت یه جوون مثل سام راحت میگه رفتار پر خطر داشته بنظر شما چندین هزار سام هستن که از بیماریشون اطلاع ندارن یا د ارن و ازدواج میکنن و یه زن رو بی گناه مبتلا به بیماری میکنن که اون هیچ نقشی در اون نداشته و رفتار پرخطرش تو زندگی فقط ازدواج بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یه آقای دکتر دندانپزشک می شناختم که همیشه نگران بود برای دو تا دختراش تو جامعه ازینکه بزرگ بشن و ازدواج کنن و مردانی سر راهشون قرار بگیره و به قول خودش بی بندو بار باشن و اتفاقاتی ازین دست براشون بیفته.
واقعن در جامعه ی ما زن باید نجیب کامل باشه اما یک مرد هر کاری کنه اشکالی نداره حتا از طرف خانوادش که مادر هم مشوقش هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد