ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

بدجور میسوزه

- دارم پیاده تو خیابون قدم می زنم. راننده ی ماشین که پرچم "یا حسین مظلوم" به آنتنش وصله زل زده به پالتوی کوتام.

با خودم می گم: اون پرچم "یا حسین مظلومت" رو باور کنم یا چشم چرونیتو؟؟؟؟؟


- رفتم فیلم بخرم. فروشنده به جای 200 تومن باقی مونده دست کرد از تو دخلش و دو تا آدامس موزی بهم داد و گفت: بفرما سرکار خانوم.

با لبخندی اشاره کردم به آدامسها و گفتم: پول رایج مملکته دیگه ...

  


- توی ماشین نشستم و نگاه می کنم به دو تا راننده که با هم تصادف کردند به شدت دارن از خجالت هم در میان و سر و صورتشون از مشت و لگد هم بی نصیب نمی مونه.


- توی دانشگاه تهران روحانی داره سخنرانی می کنه. یه عده ای داد می زنن: منا.فق اعدام باید گردد. یه عده ی دیگه می گن: مو.سوی و کرو.بی آزاد باید گردند.

روحانی لبخند به لب  می گه: کشور به عقلانیت نیاز داره و باید این احساس رو مدیریت کنیم و ...

دوباره یه عده ای داد می زنن: انرژی هسته ای حق مسلم ماست. روحانی باز هم لبخند به لب میگه: البته که حق مسلم ماست اما معیشت مردم هم حق مسلم شونه و ...


- ایران تو جام جهانی با آرژانتین همگروه شده و ملت هجوم می برن به صفحه ی فیض بوق "مسی" و هر چی میتونن نثارش می کنن که ای مسی تو اگر طلا هم بودی هیچ کاری نمی تونی در برابر ایران بکنی ...


- و هر روزی که میگذره بیشتر بهت لعنت میفرستم که ارزش و اعتبار مون رو به هیچ به باد دادی و حالا داریم آب رو می ریزیم اونجایی که از مدتهاست داره میسوزه...




برای آنکه مانع احساس عدم امنیت دیگران در اطرافمان باشیم ، خود را از انظار دور می سازیم اما این کار ما را به جایی نمی رساند . ما متولد شده ایم که شکوه و عظمت خداوند را به نمایش در آوریم . چیزی که در درون ماست، نه در درون برخی از ما، بلکه در درون تک تک ما و زمانی که به این نور درونمان اجازه تابیدن می دهیم ، ناآگاهانه به دیگران نیز اجازه چنین کاری را می دهیم .

نلسون ماندلا



نظرات 16 + ارسال نظر
محمدرضا یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 13:54

شمایی که دیگران رو ماخذه میکنی. چرا حجابت رو درست رعایت نمیکنی کسی نگاهت نکنه؟ خوب اون ادم یه انسان هست. غریزه ی جنسی داره! درسته کار بدی کرده. ولی شما هم همچین کار خوبی نمی کنی. آیا این آقای روحانی که ازش حرف میزنی به شعار هیهات منه الذله امام حسین پایند هست؟ امام حسین خود و خانواده اش رو فدا کرد که نشان بده هیچ وقت زیر بار ظلم نمیره. ولی آیا سیاست مداران ما واقعا جلوی ظلم ایستادند؟ یا دوست دارن با ظالمان در ارتباط باشن!

ببین محمد رضا اگه یه روز فقط یه روز تو و امثال تو ازین نظرات ندید بخدا نمی گن لال هستین. باور کن...
پس برای اینکه دیگه غریزه ی جنسیت مشکل دار نشه اینورا پیدات نشه خب؟؟؟؟؟؟؟
بعدشم روحانی میدونه و امام حسین و خدای خودش... هر کی رو تو قبر خودش می خابونن بچه ....

زویا یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 13:57 http://zehnemanedige.persianblog.ir

گل گفتی دختر :)
بازم خوبه آدامس موزی رو باهات ارزون حساب کرده :دی
میدونی خیلیاش واسه اینه که به راحتی پامونو فراتر از حریم خودمون میذاریم و مرزها و حقوق دیگران رو نادیده میگیریم و بهش احترام نمیذاریم

ممنون
مزنه تو مکانهای مختلف فرق داره زویا. مثلن تو داروخانه پول رایج مملکت یعنی چسب زخم 50 تومنه تو مغازه 100 تومن. اینجا چون مکان فرهنگی بود ارزون حساب کرد
کاش زویا یاد می گرفتیم به حریم هم احترام بزاریم ....

سینا یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 14:08 http://zirepixel.blogsky.com

میگن تغییر باید از افراد شروع بشه یعنی از خودمون شروع کنیم
ولی واقعیت اینه که همه افراد جامعه متوجه نیاز به تغییر هستن؟ همه خواهان تغییر هستن؟

به قول این بیت:
آیینه چو نقش تو بنمود راست
خود بشکن آیینه شکست خطاست...
قبول داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بانوی ماه یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:09

من نمیدونم چرا فقط غریزه ی جنسی مردان چشم چرون ایرانی اینقدر قوی هست ( دور از جون بعضی ها البته چون همه که این طوری نیستن)
ایمان اگه قوی باشه که به یک تار مو نباید بلرزه.
میبینی باران جان این همون چیزی بود که توی وبم نوشتم! نمونه اش هم که برات کامنت گذاشته!!
این جور افراد فقط تظاهر میکنن اما از پست هم پست تر هستند!
----
در مورد بقیه ی مواردی که نوشتی یه پست داشتم مینوشتم در این مورد که دیگه تو حرف دلم رو زدی. پس بیخیالش!!
ولی آدم واقعا بدجور میسوزه
چون مردم ما( دور از جون خیلی ها بازم) فقط ادعا دارن
ادعای مسلمونی بعد چشم چرونی میکنن.
ادعای با فرهنگ بودن و فریاد زدن فرهنگ ۲۵۰۰ ساله ی ایرانی و بعد میرن توی پیج مسی و فحش میدن!!
اره اینا فرهنگ بالاشونه فقط فکر کنم یه ور دیگه سقوط کرده.

والا بانو جان لابد ما هم وقتی این آقایون شلوار جین و تی شرت رنگی می پوشن حتمن خدا ناکرده غریزه ی ما هم باید دچار فوران بشه...
جامعه ی ما از نظر روانی واقعن مشکل داره بانو. یکی از دوستام که با همسرش کمی مشکل داشت تعریف می کرد دوست همسرش اومده و داره نصیحتم می کنه و برای من دلیل روانشناسی میاره در صورتیکه این آقا مجرده و از زندگی زناشویی خب به اندازه ی ما تجربه نداره و بعد از مدتی بر می گرده میگه من مشکل دوقطبی دارم و تحت نظر روانپزشکم...
یعنی بانو باید ترسید ازین مردم پشت نقاب متاسفانه

سوره دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:02 http://harkat-porshoor.blogsky.com

باران روزی میرسه که اعتدال واقعاً تو ایران جاری بشه؟
روزی میرسه که آدما به تفکرات هم احترام بذارن؟
میشه به حرفامون عمل کنیم؟و در مورد انجام داده‌هامون حرف بزنیم؟

عزیزم اعتدال وقتی تو ایران برقرار میشه که من و تو و امثال ما به تعادل برسیم. از بین ماست که یکی میره اون بالا و ریاست میکنه.
به قول لوییز ال هی میگه: ما قربانیان قربانیانیم. یعنی والدین ما هم قربانی تفکرات اشتباه شدند و ما رو هم قربانی این تفکرات کردند اما سوره از یک جایی باید این رفتار ها کات بشه چون عقل و درک و شعور در وجود ما نهادینه شده اما نیاز داره خودش رو نشون بده. پس انسان باید خودش حرکتی به خودش و عقلش و درک و شعورش بده...

گندم دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:37 http://www.medbeheshti92.blogsky.com

سلام
واقعا بعضى ها موجب ننگ شیعه اند.البته خودم را هم مبرا نمیدونم.این هم که چشم چرونى مردها همیشه ربط به حجاب ما داره رو قبول ندارم.چون گاى حجاب تو فرق نمیکنه با دیروزت اما امنیتت چرا!
اقاى روحانى دانشگاه بهشتى قشنگ صحبت کردند اما ما گویا گاهى زیادى جوگیر میشویم!:))
اگرچه خودم هنوز مطمءن نیستم که توافق هسته اى کار درستى بود یا نه!؟
خوشحال میشم بهم سر بزنى

میدونید بانو خیلی از رفتار ها نشئت گرفته از فقر فرهنگی ماست البته فقر اقتصادی بدجور به مردم توی این 8 سال فشار آورده که میخان تاوانش رو هم از همدیگه بگیرن. یعنی برای جبران زخمهاشون میخان دیگران رو هم زخمی کنند.
بحث من نه سیا.سی بود و نه مذ.هبی بلکه میخاستم بگم اجتماع ما به شدت متزلزله
راستی خوش آمدی گندم عزیز

نادی دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:40

سلام به همگی

وقتی همه چی به نفع ما پیش بره ما خوش فرهنگیم و مسلمان

امان از وقتی که یکی مارو جا بزاره.....خود واقعی مون نمود پیدا میکنه...

والا نادیا من اعتقاد دارم اگر درمان دردی نیستیم حداقل دلیل درد نباشیم دیگه

Mr PACT دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 14:40 http://MisagheTanha.blogsky.com

نظر


آواز کوهستان دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 15:33 http://www.mountainsong.blogfa.com

سلام.ما مردم افراط و تفریطیم باران جان.مسی بیچاره!بی خود نیست همه ی دنیا در مورد ایران فکرای آنچنانی میکنند .
چرا این روزا کم می نویسی؟
این ورا هم آفتابی شو باران عزیزم

کلن ما از یه طرف بوم باید بیفتیم دیگه بانو جان
کلی مطلب دارم اما وقت ندارم و البته میخام حسهای خوب رو منتقل کنم به خانندگانم وگرنه هر روز بیشترمون با گرفتاریهامون داریم دسته و پنجه نرم می کنیم. ممنون ازینکه مهربانی بانوی عزیز
اتفاقن امروز طرف شما بودم و آهنگ زیبا رو دانلود کردم اما امان ازین بلاگفا که همش ارور میداد اعدادش جهت نظر دهی

محمد طاهری دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 20:02 http://sabablog.persianblog.ir

پست جالبی بود...

ممنون

ریحانه دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 20:35 http://6962576.blogsky.com

همه جایه دنیا اینجوریه هیج جا درست نیست
پس باید صبر کرد تحمل کرد

می دونی ریحانه با این رفتار هامون ما دیگه از اونور بام افتادیم. بعضی از رفتار ها مون بشدت بی فرهنگی مون رو به رخ دنیا میکشه
من اعتقاد دارم به جای صبر باید یاد بگیریم یکسری از رفتار های صحیحی رو یاد بگیریم

جودی آبوت با موهای مشکی دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 22:16 http://judy-abbott.blogsky.com

از خود مردم ماست که کسى bold میشه و ایران رو به نمایش میذاره.
به دوره و ریاست کسى ربط نداره.
خود ما ,مردم,ما مهمیم.
یه روایت هست که میگه دلیل ظلمى که به مردم میشه از نا اگاهیشونه.

درباره حجاب بحث من خیلى مفصله فقط تو یه جمله :چراغ سبز از طرف خانوما داده میشه.
اصل و استثنا همیشه و همه جا هست

من به یاد ندارم وقتی ما تو جام 98 آمریکا رو بردیم مردم تو خیابون فریاد مرگ بر آمریکا داده باشن جودی؟؟؟؟؟؟ اگر من اشتباه می کنم لطفن کسی که اون روز ها رو به یاد داره بگه حتمن
فقط جودی من متوجه ی این چراغ سبز نشدم دختر

عباس ملکشاه دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 22:41 http://T-800.MihanBlog.com

پست زیباتون در عین حال تامل برانگیز بود
این پاراگراف نلسون ماندلا چه قدر مشابه حرفهای دبی فرد هستش. حرف درست فرمتهاش فرق نمی کنه

ممنون از نظرهای مثبت تون در مورد پستهام
بعله واقعن فرمهای حرف درست فرق نمی کنه اما به ما ربط داره که چطور اجراش کنیم
سپاسگذارم

جودی آبوت با موهای مشکی سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 20:44 http://judy-abbott.blogsky.com

چراغ سبز به نظر من یعنى فراهم کردن شرایطى که کرماى درون دل بعضیا ویراژ بده!
این که ادما هر کى حالا چه دختر چه پسر چه بزرگ چه کوچیک چه جورى با ما حرف بزنن و رفتار کنن بستگى داره ما چقدر براشون فرش پهن کنیم

خب میدونی جودی اینایی که چراغ سبز رو مهیا می کنند جز برنامه ها و کار هاشونه وگرنه باید دونست که همه آدمها مثه هم نیستن و مثه هم فکر نمی کنن که همه رو با یک چوب بزنه

ساسا چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 14:09 http://www.khordeforooshi.blogfa.com

1- آدم هیز هم میتونه ادعا مذهب داشته باشه. ولی ادعای الکی آدم هیز رو درمان نمیکنه.
2- خدایی بعضی کامنتهای مسی خیلی خنده دار بود.
3- دفعه بعد به همون فروشنده میتونی آدامس بدی بجای پول. آی حال میده


اووووووف حرفهای کفاشیان خداییش خیلی مسخره بود در مورد مسی که میگفت مردم ایران چون به مسی علاقه داشتن براش کامنت گذاشتن. ما یه نامه می نویسم برای فدراسیون آرژانتین و از مسی عذرخاهی میکنیم فقط فدراسیون یادش باشه روز تولد مسی رو برامون بنویسه تا براش هدیه ی تولد بفرستیم. خداییش رییس فدراسیون کلنگ هم نوبره ساسا
اتفاقن دیروز رفتم دوباره فیلم بخرم پول خرد بردم و بهش گفتم که دیگه پول رایج مملکت نمیخام ازتون

آری دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 16:50 http://ary-f.blogfa.com

با اجازه جمله نلسون ماندلا رو تو وبلاگم مینویسم بد نیست این جمله رو تعداد بیشتری ببینن

صاحب اجازه اید بانو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد