ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

ویروس روح

یکدانه بیسکوییت Hi Bye  را فرو می برم در استکان چای تا نرم شود. همیشه عادت به این کار دارم و لذتی که در آن لحظه از انداختن بیسکوییت در دهان دارم با هیچ چیز عوض نمی کنم.

باز هم سرما خورده ام. این روز ها به هر کس می رسم یک فین فینی می کند و یک سرفه ای حواله مان می دهد. مثلن آنهفته این آقای خدماتی شرکتمان چنان تمارض می کرد در سرماخوردگی انگاری آرپی جی 7 خورده باشد و وقتی عطسه و سرفه می کرد دریغ از گرفتن دستمال یا دستش در جلوی دهانش. چند بار آمدم به او بگویم برادر من در کتاب کلاس چهارم به ما یاد داده اند وقتی سرما خورده اید برای جلوگیری از پخش ویروس حتمن جلوی دهانتان را بگیرید. والا بخدا

 

 

می گویند انگاری ویروس جدیدی ست. والا تا جایی که به یاد دارم از جدید هر چیز فقط ویروسش نصیب ما شده. به یاد دارم اولین بار گوشیم را فرو کردم در لپ تاپ خاهرم. چنان ویروسی نصیب گوشی بخت برگشته ام شد که تا به امروز رو عمرن نزدیک کامپیوترش شوم. حالا ویروس مالی باشد فدای سرت، جانی و روحی نباشد که ظرفیتی زیاد میخاهد.

خانواده ای را می شناسم که همگیشان به مانند ویروس میمانند. حتا از HIV هم خطرناک ترند. ویروس شان به روح آدم حمله می کند. کنارشان که می نشینی آنقدر از خصلتهای به ظاهر خوبشان، هنرشان، تجربیاتشان برایت تعریف می کنند انگاری خدای ناکرده کوری و چیزی از کراماتشان نمی دانی.

یادم می آید در جمعی بودیم و دختر این خانواده که تازه کتاب ترانه هایش را چاپ کرده بود، آورد تا معرفی کند. کتاب را برداشتم و گفتم با دستخطت یادگاری برایم بنویس تا هر زمان که می بینم به یادت باشم. برایم نوشت و رفت. مدتی بعد دیدمش، سراغ کتابهاش را گرفتم. گفت دیگر به آن جمع نمی آیم چرا بچه ها از او کتاب نخریدند؟

ماندم انگشت به دهان. خب شاید هر کس ذایقه ای دارد خاهر من. اجبار که نیست...

خدا نکند تو با کسی دوست باشی آنهم فابریک چنان می آیند مثله ویروس می افتدند وسط رابطه ات که کور نبیند و کر نشنود. حالا اگر دو طرف رابطه عاقل باشند که هیچ اما خدا نکند یکی در رفاقت بلغزد، انگاری ویروس این خانواده بدجور خرمن دوستی آن دو نفر را می جود آنهم از ریشه.

این خانواده یک نمونه کوچک است از ویروسهای اطرافمان اما امان از روزی که ویروسها زیاد شود و ما غافل باشیم از آنها.

به قول استادم که می گفت: اگر ویروسی شدی، بزار ویروس خوبه تو وجودت جولان بده تا کمی بالا پایین کنه وجودت رو  فقط مواظب باش روحت درگیر هیچ ویروسی نشه که اگه ندونی چیه خوش خیالت می کنه که هر کاری می کنی درسته...




نظرات 9 + ارسال نظر
Mehran پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:40 http://www.mashinsavar.ir

که این طور
پس روانشناسا اینجوری مینویسن
میخوای ادبیات فارسی رو تغییر بدی ؟

Mr PACT پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:17 http://MisagheTanha.blogsky.com

بله درست میفرماییییییییییید کلا

به به آقای مهندس

خاهر بهار پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:47

ای گفتی بعضیا وقاعن ویروسن همیشه باید پیشگیری کنی ازشون وگرنه به جونت بیافتن دیگه دیگه

خدا نکنه آدم روزی تشخیص نده ویروس این آدما رو

زویا پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:51 http://zehnemanedige.persianblog.ir

هومم :) داریم فکر میکنیم به پستت همچنان :)

مرسی خانوم دکتر مهربان

سوره پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1392 ساعت 19:41 http://Bharat-porshoor.blogsky.com

زن عموی بابایی داریم که بسیار دو بهم زنه.به قول پسر عمه م اگر دو نفر رو تو عکس ببینه اون دونفر به جون هم میفتن
یادمه یه بار بهم گفت: دخترداییت خیلی زرنگه نه؟ منم گفتم آره کمترین معدلش 19:98 بوده. بهم گفت: خیلی حسودی میکنی نه؟!
من رو میگی موندما
ولی خب کلاً یاد گرفتیم به عنوان جک از کاراش تعریف می‌کنیم

ولی سوره این آدما عجیب روی اعصابند. خوش به حالت که بعنوان جک ازشون استفاده می کنی ولی باور کن من یکی اصلن اعصاب این مدل آدما رو ندارم

بانوی ماه جمعه 27 دی‌ماه سال 1392 ساعت 18:57 http://mid-day-moon.blogsky.com

اخ گفتی. مثل من هرچی ویروس جدید هست اول میاد به حال و احوالی با من میکنه!!
و اما در مورد انسان های ویروس. متاسفانه خیلی از انسان های اطراف ما مثل همین ویروس میمونن اصلا بعضی ها که سرطان هستند.
ولی داشتن انتظار از اینکه من دوست دارم شما هم باید دوست داشته باشی خودخواهی هست.
من به شخصه هر کتابی رو نمیخونم و نمیخرم حتی اگر نوشته ی بابام باشه!!

یعنی خط آخرت خدا بود
میدونی بانو خدا نکنه یکی ویروس بشه به روح آدم ....

الهام شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:00 http://mehrparvar.blogfa.com

سلام
از این طرف ندیده بودم!!!
های بای نوشان جان

درود به شما
آدم ویروسی که روح رو هم درگیر کنه؟؟؟؟؟؟؟
ممنونم الهام مهربانم

نادی شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:16

یکی یکی...
عادت های خوب پر زحمتن

پر زحمت و تکرارشون لذت بخش ...

یک ذهن پریشان شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 13:37 http://www.1zehneparishan.blogfa.com/

ای خواهر ما هم یکی از این ویروسا داریم میدونی که ؟
خودت خوبی باران جانم ؟؟؟

اووووووووووف حالا اگه غریبه باشه یه چیزی حالا تحمل ویروس آشنا اعصاب فولادی میخاد
ممنون فریبای مهربانم. خوبم شکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد