ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

سخت و آسان

شب است و سکوتش. هدست به گوشم. پاهایم را به روی مبل روبرو انداخته ام و بدن خسته ام را بر دیگری، لم. کتاب به دست و جملات زیبایش را نوش جان می کنم. جملاتش ساده اند اما عمیقند و وسیع. جملاتی ساده که با دید دیگری نگاشته شده. صفحات را یکی پس از دیگری ورق می زنم. متوقف می شوم در یک جمله. یک بار، دوبار، اصلن چندبار می خانم. جمله میخکوبم می کند، نه ناک اوتم می شوم انگار، به فکر فرو میروم. آدمهای زندگی ام یادم می آیند. آنهایی را که دوست ندارم، بار ها رنجاندنم. باز می خانمش:

"عقلانیت"

سخت ترین کار دنیا، لبخند زدن به کسی است که دوستش نداری

و آسانترین کار دنیا، لبخندی است که کدورت ها را از میان بر میدارد.

بغض می کنم. گریه ام می گیرد. آرمان گرشتاسبی می خاند:

به سمت ماندنت، راهی نمی شوی چرا 

گاهیستاره هدیه کن به مشت پوچ شب ها

 

 

همان صفحه را تا می کنم تا یادم باشد، یادم بماند، تلنگری شود اما دلم نمی آید تایی بر کتابم ماندگار شود. بازش می کنم، اثرش مانده. نگاه می کنم به آن تا و به آن صفحه و به آن جمله ی تلنگروار...

گاهی دلیری میخاهد لبخند زدن، حتا تصنعی و ساختگی و نمایشی بر آنکه مرا دوست ندارد و دوستش ندارم و خطی میان من و او که بوجود آمده مثل آن تای ساده ی ورق.

باید با خودم عهد ببندم سخت ترین و آسانترین کار دنیا را تمرین کنم. گاهی ساده ترین جملات، همتی بلند میخاهد تا درک شوند، پذیرفته شوند، اجرا شوند. در میان مردم این شهر، باید سخت و آسان را اجرا کرد تا به بزرگی رسید و بزرگی را باید از کسی یاد گرفت که از آن بالا نظاره ام می کند. می بخشد، بی منت. می خندد، بی کدورت. دعوت می کند، با نشانه و مهر می هد، بی چشمداشت.

و دیگر بار تکرارش را می شنوم:

 آشوبم آرامشم تویی

 به هر ترانه ای سر می کشم تویی 

 سحر اضافه کن به فهم آسمانم...


این روز ها کتابهای خوبی خریدم که تعدادی از اونها جیبیه و همچنین گوش سپردن به آهنگهای زیبایی که همزمان میشه با خوندنشون. به نظرم یه کتاب خوب و یه موسیقی خوب، از نان شب هم واجب تره. والا 



کتاب جیبی: دل نوشته های روانشناس کافه نادری

نویسنده: رامین کریمی/ روانشناس و نویسنده

آدرس سایت: raminkarimi.com

خوندن این کتاب رو از دست ندید.


آلبوم موسیقی گروه چارتار

آهنگهای زیبا با شعر های بسیار زیباتر و جملات عمیق ، شنیدنیه. شنیدنش رو از دست ندید.



نظرات 11 + ارسال نظر
یک ذهن پریشان چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 14:38 http://1zehneparishan.blogfa.com

سخت ترین کار دنیا، لبخند زدن به کسی است که دوستش نداری
و آسانترین کار دنیا، لبخندی است که کدورت ها را از میان بر میدارد.
باید اعتراف کنم که شاید تا 10 سال قبل به این جملات اعتقادی نداشتم ولی حالا با افتخار میتونم بگم از کسانی هستم که به این جملات عمل میکنم و اعتقاد دارم که لبخند معجزه میکنه .
حتی گاهی اوقات روبروی آینه می ایستم و به خودم لبخند میزنم و خودم رو می بخشم :)
کتابات مبارکت باشه باران جانم

به احتمال زیاد زمان تجرد بود اتقاد نداشتی فریبا درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه کار خوبی می کنی جلوی آینه وای میستی و برای خودت دلبری می کنی دختر. درود به تو
مرسی غیزم. کتاباش عالیه باید تو اولین فرصت بخونموشون

زویا چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 14:50 http://zehnemanedige.persianblog.ir

مرسی از پیشنهادای همیشه خوبت :)
این چارتار جالبیشون به سن کمشونه! همشون 67 ای هستن، به جز دیکیشون که 63 ایه! :)

خاهش می کنم عزیزم
ای زویا جانم ما پیر شدیم دختر. فکر کن تا دو سه سال دیگه میگن فلان خاننده دهه هشتادیه. بله

خاهر بهار چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 15:44

خیلی سخته تر ازون اینکه دندون درد داشته باشی کلی کار کنی آخرش رییس بگه خانوم خاهر بهار بهارنی از صبح داری چه میکنی و تو هم مثل همیشه یه لبخند حوالش بدی که یعنی خفه شو بابا

خب رییست حتمن داشته باهات شوخی میکرده بهار
لبخند=خفه شو بابا . چه تعبیری

نازبانو چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 17:48

سلام از وبلاگ مهربانو جون این جا اومدم خواستم بابت معرفی خانم بأیسته (مشاوره ) از تون تشکر کنم خوشحالم هنوزم هستن أدما یی که بی تفاوت از کنار هم رد نمیشن و من یکی از أونا رو شناختم

درود به شما. خاهش دارم بانو. امییدوارم بتونید با خانوم بایسته یا هر مشاور دیگری به نتایج عالی برسید.
خوشامد میگم به شما به وبم ناز بانوی عزیز.

دل آرام چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 19:00 http://delaramam.blogsky.com

"سخت ترین کار دنیا، لبخند زدن به کسی است که دوستش نداری" واقعا سخته...
کتاب کافه نادری رو نخوندم اما آلبوم چارتار رو شنیدم، خیلی زیباست. مرسی از پیشنهادهات...

آره خیلی سخته. نمی دونم من می تونم پیروز بشم بر این کار سخت یاا نه اما دارم تمرین می کنم ...
کتابش زیاد حجم نداره اما عمیقه دلارام خیلی هم زیباست.
دو تا از آهنگهای آلبوم فوق العاده اند آشوبم و باران تویی

maede پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:15 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com/

درود به باران عزیز؛واقعا خیلی سخته از کسی خوشت نیاد و بخوای بهش لبخند بزنی ولی من بارها و بارها این کار و کردم خب
ممنون از معرفی کتاب و آلبوم

درود به روی ماهت
آره مائده خیلی سخته
ایشالا بخری و بخونی و گوش بدی و لذت ببری

یک ذهن پریشان پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 17:30

آره دقیقا زمان مجردیم بود

کلن زندگی متاهلی زاویه ی دید آدم رو بشدت عوض میکنه

رها شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:39 http://thepartoftanhai.blogsky.com/

باران جان چه جالب گفته و تو چه جالب نوشتی . عزیزم واقعا سخت ترین کاردنیا همینه که می گی .

رها بعضی از کار ها روی کاغذ آسون و در عمل سخته ...
خصوصن برای آدمهایی که عیار انسانیتشون به پشیزی هم نمی ارزه

yalqizada شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 14:59

مرسی بابت اشتراک گذاری چیزای خوب
تلنگر جالبیه!

مرسی عزیزم

Mr PACT دوشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:43

در کل پست خوب و سنگینی بود
این جملتون ( یه کتاب خوب و یه موسیقی خوب) رو خیلی دوست دارم انجام بدم ولی نه در حد نان شب

مرسی میثاق
فکر کن وقتی ابی عزیزمون داره میخونه تو دلت میاد بری ناهار بخوری؟؟؟؟؟؟؟؟

Mr PACT دوشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:23

میرم نهار میخورم با آهنگ ابی دلنشین تر و خوشمزه تر میشه

فکر کن آهنگ "نگرانت میشم " رو موقع ناهار گوش بدی. یعنی واقعن حس ناهار خوردنت میاد؟؟؟؟؟؟
میثاق منتظر هستم هنوز پسر خوب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد