ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

رویارویی با خود

سریال "آشنایی با مادر" یکی از سریالهای موردِ علاقه ی منه. شخصیتهای دوست داشتنی این سریال که زندگی هر کدام از اونها از گذشته تا حال روایت میشه و گاهی اوقات تا آینده ی روابط و زندگی شون هم به نمایش در میاد. جدای از طنز بودن این سریال جذاب، در هر قسمت با زوایای درون آدمهایی آشنا می شیم که با اینکه در کنار هم هستند اما احتیاج به دیده شدن، تحسین و درک شدن دارند و این از طریق دوستان مشترک و خاطرات گذشته و موقعیت هایی که در اون قرار می گیرند، بهشون یادآوری میشه که آدمها در یک برهه از زندگی خاطراتی رو یدک می کشند که براشون سخت و غیر قابل تحمله و با هربار یادآوری بهش دچار آزار روحی خودشون می شن اما وقتی با ترسهاشون روبرو بشن و دست از سرپوش گذاشتنش بردارند، راحت تر می تونن از بطن یک مشکل بربیان چون میخوان که زوایای دیگه ای از ناتوانی خودشون رو در حل مشکل بازبینی کنن.
رابین که به تازگی با بارنی نامزد کرده در صددِ تا این موضوع رو به پدر خودش هم اعلام کنه و اون رو هم در جریان بگذاره اما وقتی با پدرش روبرو میشه اون خیلی خشک و رسمی بهش میگه که با یک نفر نامزد کرده و قرارشون برای ازدواج قطعی شده. رابین که ازین موضوع بشدت آشفته ست به یاد میاره که پدرش اون رو مثل یک پسر تربیت کرده و آموزش داده و نخواسته تا نیاز های زنانه ش رنگ واقعی به خودش بگیره.
وقتی پدر رابین برمیگرده و از اون عذرخواهی میکنه، رابین با ابراز توقعاتی که از پدر داره سعی می کنه تا یکبار هم که شده گوش شنوایی براش باشه. نقطه ی عطف این ماجرا جاییه که پدر از رابین عذرخواهی میکنه و به خاسته هاش گوش میده و رابین هم خوشحاله و هم متعجب.
چند روز پیش سهیل رضایی در برنامه ی کافه سوال می گفت: روابط یک دختر با پدرش در ازدواج ش به شدت تاثیرگذاره. وقتی یک دختر از جانب پدرش تایید نمی شه و شایستگیهاش نادیده گرفته میشه، این مُهر تاییدیه که دختر احساس می کنه آدم بی ارزشیه تو زندگی و برای اینکه به موفقیت برسه با زحمت و با نادیده گرفتن زنانگیش، پا به پای مردان زحمت میکشه و در میانه ی راه بجای رضایت و با وجود موفقیتهای بسیار به فرسودگی میرسه.
سپس کتابی به اسم" ژرفای زن بودن" نوشته ی مورین مورداک رو معرفی کرد ( کار بسیار جالب سهیل رضایی که به معرفی سه کتاب پرداخت و صحبتهای بسیار آموختنی ایشان در برنامه ی کافه سوال در مورد خودشناسی) و توضیح کوتاهی در مورد کتاب داد.
من فصل اول این کتاب رو که خوندم مبهوت جملاتش شدم و به زندگی گذشته م نگاهی انداختم و ارتباطم با مردان زندگی م که چطور گاهی برای اینکه خودم رو ثابت کنم زنانگی م رو نادیده گرفتم، جایی که نیاز نبود تا خودی نشان بدم اما از خودم گذشتم تا به کسانی چیزهایی رو ثابت کنم که اصلن نیازی نبود چون هر کس با توجه به تواناییها و شناخت از خود میتونه عهده دار کاری بشه و از پسش بر بیاد.
خاندن این کتاب و دیدن این قسمت از سریال آشنایی با مادر به وضوح بمن نشون داد آدمها باید توی زندگی حداقل با خودشون روراست باشن و با شناسایی ضعفها و کاستیها در صدد رفعش بر بیان. گاهی اوقات ما آدمها تو میانه ی راه زندگی از تصمیماتی که گرفتیم چندان حال خوشی نداریم و حتا نمی دونیم چه راهی رو انتخاب کنیم و  همه چیز رو به گذر زمان می سپاریم. اگر نمی تونیم بریم حداقل ایست نداشته باشیم و چنگ نزنیم به اما و اگر ...

امیدوارم از خوندن کتاب لذت ببرید. راستی پول این کتاب از یک پیتزا ارزون تره...

نظرات 4 + ارسال نظر
ریحانه چهارشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:11

حتما میگیرمش
ممنون باران جونم

خیلی هم خوب

مهرپرور چهارشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:10 http://mehrparvar.blogfa.com

سلام
صحبتهایی که از قول سهیل رضایی نقل کردید واسه من سوال ایجاد کرد که شرایط زندگی من یا خیلی از دخترهای این دوره به خاطر جو جامعه است که مردانه بودن رو تایید میکنه؟ یا به خاطر روابط پدر و دختری؟ یا ملغمه ای از هر دو...
البته اگر هنوز هم بخوایم مثل جامعه سنتی اصرار برای استقلال، کار بیرون از خونه یا انجام بعضی تعمیرات و درس خوندن تو بعضی رشته ها رو مردانه رفتار کردن بدونیم!

صحبتهای سهیل رضایی اونی که توی متن بود کامل نبود که کافه سوال لینکش رو گذاشته بود. سهیل رضایی عقیده داشت زنها و دختر ها در برهه ای از رشد و زندگیشون نیاز به تعریف پدرشون دارن تا بتونن رشد کنن و کمبود های عاطفی زندگیشون اونها رو سخت و خشن بار نیاره اما اگر این نیاز عاطفی جبران نشه برای اثبات خودشون مردانه بزرگ می شن رفتار می کنن و از دید مردانه زندگی می گذرونند تا جاییکه زنانگی خودشون و نادیده می گیرند و این میتونه در زندگی زناشویی شون هم تاثیر بسزایی بگذاره.
متاسفانه جامعه ی سنتی ما زنان رو طوری بار آورده نه تنها مردانه رفتار و کار کنند بلکه بعنوان یک زن در خانه هم همه نوع پوانی رو به اعضای خانواده قایل بشن (البته این امتیاز دادن و این استقلال بیش از حد فکر می کنم متعلق به زنان و دخترا دههی 50 و 60 باشه و لاغیر)

Mr PACT پنج‌شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:34

طولانی بود نخوندم

یعنی این صداقتت منو کشت

رها سه‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:00 http://thepartoftanhai.blogsky.com/

باران جان این کتاب را از اینترنت خریدی ؟ با پست اومد ؟ چندروزه دستت رسید؟

عزیزم این کتاب رو خاهرم از نمایشگاه کتاب تهران برام خریدن اما شما می تونی بری این آدرس تا برات بفرستن
http://www.bonyadonline.ir/Goods.aspx
کتابهای خوبی بنیاد نشر داده که خوندنش خالی از لطف نیست
موفق باشی دوست من

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد