ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

فروشگاه

یک:

دیروز رفته بودیم فروشگاه برای خرید. توی صف ایستاده بودم تا نوبتم بشه برای پرداخت صورتحساب. همینطور که زُل زده بودم به خرید ملت، دیدم خیلیها، توی سبد خرید هاشون ماکارونی، پنیر پیتزا، کالباس، خیار شور شیشه ای، نوشابه و سس هم موجوده اساسی. بعد نگاه می کردم به وزن و هیکلشون دیدم ماشالا هزار ماشالا یه ابهتی برا خودشون دارن از نظر وزنی (نوش جونشون باشه من که پولشو نمی دم ناراحتم)
واقعیت اینجاست خیلی از ما حاضریم هزینه ی زیادی بابت خوراکیهای حاضری و سریع ساز متحمل بشیم اما نیم ساعت وقت نگذاریم تا یه غذای خونگی آماده کنیم. متاسفانه معضلیه که خیلی از خانواده ها بخاطر کمبود وقت بهش متوسل شدند و با سربندی و تهیه ی فست فود و امثال اون شکمشون رو سیر می کنند بدون اینکه توجهی به عوارض بعدیش داشته باشن.
دوستی داشتیم با اینکه مشغله ی زیادی توی زندگی برای خودش درست کرده بود و یه جا آروم قرار نداشت اما همیشه بهترین خوراکها رو تهیه می کرد حتا به پسر هاش هم یاد داده بود چطور غذای خونگی درست کنند. با اینکه بعضی از اخلاقهای این خانواده رو قبول نداشتم (همه که نباید مطابق میل من رفتار کنند. والا) اما از نظر تغذیه چیزی برای خودشون کم نمی گذاشتند و این موضوع برای من خیلی جالب بود.
اگر غذا های خونگی مصرف می کنید نوش جانتون و در غیر اینصورت منتظر عوارض حاصل از فست فود باشید...

دو:
اما قسمت خوب داستان، قسمتی از فروشگاه بود که ظرف گیاهی فروخته میشد که متاسفانه در تیررس دید کسی قرار نداشت. وقتی اون ظروف گیاهی رو اونجا دیدم خیلی خوشحال شدم چون چند ساله که ما داریم سعی می کنیم این ظروف رو به مردم بشناسونیم اما متاسفانه بعلت کمیابی در رشت و گرونتر بودن، طرفداران کمتری نسبت به باقی ظروف یکبار مصرف داره. این ظروف از ذرت تهیه شده و در برابر حرارت تغییر شکل نداده و بر خلاف باقی ظروف یکبار مصرف به طبیعت ضرری نمی زنه. اینبار که رفتم اون فروشگاه حتمن با مدیریتش صحبت می کنم تا بنر یا استندی ازین ظرف توی فروشگاه تعبیه کنه یا از طریق دوستان محیط زیستی این موضوع رو پیگیری می کنم تا بتونیم زودتر به نتیجه برسیم.
فکر می کنم برای جهانی شدن نیاز داریم به خانه تکانی ذهنی و از بین بردن باور های غلط

لینک 1
لینک 2
لینک 3
لینک 4
لینک 5

نظرات 9 + ارسال نظر
ساسا سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 12:34 http://www.khordeforooshi.blogfa.com

من کلا با ظروف یکبار مصرف مخالفم. این گیاهی رو نمیدونم ولی چایی خوردن تو لیوان یبار مصرف مصیبته، چنگال و چاقوش رو که نگووو. ظرق غذاش که هیچی دیگه....

چه عالی.پس مصرف زیاد نداری دیگه

خاهر بهار سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 12:52

از خرید های خاهر بهار هم مینوشتی که چه غلط پولو خرید کرده و فقط پولش. دور ریخت یعنیا واسه خودم نخبه ای هستم نمیدونستم اونم تو خردید

شما که عالی هستین

زویا سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 14:54 http://zehnemanedige.persianblog.ir

چقدر خوب. من نمیدونستم ازین ظروف هم هست. اگه لازم بشه حتما از اینا استفاده میکنم. مرسی از راهنمایی هات :)

خاهش می کنم اگر بشه استفاده از ظروف گیاهی نهادینه بشه یا حداقل استفاده از ظروف یکبار مصرف کم بشه کمک بزرگی به محیط زیست کردیم

یک ذهن پریشان سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 15:04

چه جالب . ممنون از معرفیت .

ما خودمون طرفدار غذاهای خونگی هستیم البته به شرطی که خودمون پخته باشیم (آیکون خودشیفته) ولی خب فست فودم خوشمزه س (آیکون یک انسان تپل در افق محو شونده)


منم فست فود دوست دارم خصوصت هات داگ با قارچ فراون و پنیر

My white house سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 15:50 http://mennomen.mihanblog.com

من هم یک هله هوله خورحسابی هستم که نصفش هم مضره وروم سیاهه پس چیزی نمیگم بنظرمن هم مصرف ظروف یکبارمصرف گیاهی بجای نوع پلاستیکی خیلی خوبه اما انصافا قیمتهاشون خیلی بالاست

منم قبل عید زیاد هله هوله میخوردم آسمان جان اما از روزی که فهمیدم که از 57 کیلو شدم 63 کیلو همه رو بوسیدم گذاشتم کنا .منی که هر روز بایستی تو.ی ماه رمضان زولبیا می خوردم الان اصلن نمی خورم

آره قیمتاش کمی بالا بود مثلن 6 تا کاسه ی گیاهی سه و خورده ای بود که فکر می کنم ظروف پلاستیکی قیمت ارزون تری دارند

Mr PACT سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 16:01

خانم محترم دلیل میشه یکی غذای آماده میخوره هیکل نا میزانی داشته باشه؟! یا کسی که غذای خانگی میخوره هیکل مناسبی داشته باشه؟! من میگم برعکسه چون غذای خونگی خوشمزه تره و آدم بیشتر میخوره و در نتیجه هیکلش نمیتونه میزون باشه

آره پسر خوب من دیدم اساسی که این غذا های الکی وحاضری چه بلایی سر هیکل و جسم آدم میاره
افراط تو هر کاری بده مهندس

ساسا چهارشنبه 25 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 08:59 http://www.khordeforooshi.blogfa.com

تو هم با مشکل اضافه شدن وزن مواجهی. من موندم با اینکه حجم غذام کلی اومده پایین چرا روند وزن اینقدر صعودیه.
هرچقدر هم کم میخورم فایده نداره. کل ماه رمضون با این روزه های طولانی فقط یک کیلو کم کردم.

اون اضافه وزن مون مربوط به چند ماه گذشته ست ساس که به خاطر تحرک نداشتن امروز معضلی شده برامون
تحرک داشتن خیلی مهمه برای مایی که 8 الا 9 ساعت پشت میز هستیم

نادی چهارشنبه 25 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:39

سلام

خوشم میاد از این دقت نظرت که توش یه پست مفید در بیاری...

استتفاده از ظروف یکبار مصرف بدجوری داره فرهنگ میشه...
اونهم واسه فرار از ظرف شستن ...به قیمت آلوده گی محیط زیست ..


خدارو شکر که فست فود خور نیستم.

ممنونم
موافقم که خیلی تنبل و راحت طلب شدیم
شما که صبحانه ت سر جاست خاهر و غذا هاتم خونگی بایدم باربی باشی

سعید نوری نشاط چهارشنبه 25 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:06 http://iranngonews.persianblog.ir

خوشحالم که با این دقت نظر نسبت به رفتارهای انسانها صحبت می کنید. بخشی از وضعیت به وجود آمده در جهان، نتیجه رفتارهای آدم هاست. واقعا موافقم که نیم ساعت بیشتر وقت بگذاریم و حتی اگر چیزی هم درست نکردیم بخوریم، در باره رفتارهایمان فکر کنیم.

ممنونم استاد خوبم
در باره ی نظر شما فقط می تونم سکوت کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد