ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

آزولا باش اما آزولا صفت نباش

آزولا رو ژاپنی ها برای خوراک دامشون و تقویت زمینهای کشاورزی استفاده می کنن. یه بنده خدایی دید قشنگه اونو وارد تالاب انزلی کرد و سطح تالاب پر شد از آزولا که حالا شده بلایی برای تالاب. نه میشه از بین بردش نه استفاده ای میکنن ازش.

اینو نوشتم بگم که خیلیها مثه آزولا می مونن. درسته توانایی کمک دارن تو زندگی ملت و خیلی خوب و اساسی هر کاری از دست شون بر میاد اما یه جا می ایستن و سقوط آدمایی رو که بهشون وابسته ن تماشا می کنن و گند میزنن به زندگی و هستی شون. غیر از این نیست که آدم خودش باید عاقل باشه و آزولا صفتان رو تشخیص بده اما بعضیها تو کارشون خیلی حرفه ای عمل می کنن و بعضی اوقات از دستت در میره کنترل کردن شون.

خوبه آدم آزولا باشه و خیرش به کسی برسه اما آزولا صفت نباشه ....



نظرات 9 + ارسال نظر
Mr PACT پنج‌شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:55 http://pcvpn.blogsky.com

مطمعنید یه فردی واردش کرده به تالاب؟!
.
چون من تا جایی که خبر دارم، اولین بار از فلیپین جهت تحقیقات وارد ایران و آزمایشگاه میشه و در حین آزمایشات به طور ناخواسته از راه فاظلآب چند تاییش رد میشه و از اونجایی که فاضلاب ما ختم میشه به دریا و تالاب، این چچ (همون آزولا) سر از تالاب در میاره و با سرعت تکثیر بالایی که داره در عرض 6 ماه نصف تالاب رو میگیره و حالا که...

توصیف خوبی داشتید...
آزولا غذای فوق العاده پرانرژی برای ماهی ها و دام ها هستش ولی در تالاب باعث از بین رفتن موجودات آبی میشه!!!

ممنون از توضیحات جامع و کاملت. نخاستم بحث رو 30 یا 30 کنم برای همون این مدلی نوشتم.

نادی پنج‌شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:23

تالاب انزلی جزء کدام دسته بوده از موارد فوق..؟

واقعا طرف چقدر فکر کرده؟

حکایت دوستی خاله خرسه که میگن همینه...هههههه

تالاب انزلی منشا زندگیه
طرف مغز نداشته برا همون فکر نکرده خاهر
دوستی خاله خرسه

زویا پنج‌شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 22:46 http://zehnemanedige.persianblog.ir

تعبیر جالبی بود :) ما کلی همیشه ازت یاد میگیریما :) ازین آزولاها ندیده بودم. خیلی وقته انزلی نرفتم

شما لطف داری
شما چرا انزلی نمیایی؟؟؟؟؟؟ بیا ببین ملت از کجاها نمیان انزلی. بیا دختر ببینمت خوشحال میشم

مهرپرور جمعه 24 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 22:08 http://mehrparvar.blogfa.com

سلام
چقدر جالب به هم ارتباط دادید این دو موضوع رو
مرسی

درود به شما
ما به پای تحلیلهای شما که نمیرسیم اما ممنونم

نادی یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:56

سلاااااااااااااام

ای بابا تو چرا کامنتدونی را میبندی
محترمانه میگی نظر ندین؟


نقشه بالای دار گذاشته شده ولی چه میشه کرد میخواهیم طرح خود را بزنیم غافل از این هستیم که تناسب طرخ را از بین می بریم

ادعای بلدی داریم و صدای استاد را نمیشنویم وقتی هر روز به ما یادآور می شود...

درود به دوست خوبم. نه بابا این چه حرفیه
من فقط در بابر این کامنت سکوت پیشه می کنم. حرفت منطقیه و متینه بشدت نادیا

رها یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 13:48

ببین باران این کامنت من مربوط به پست بالاییه
مامانم که تازه فوت کرده بودن من یک شب خواب عجیبی دیدم خوابم خیلی به واقع نزدیک بود الان نمی تونم همه اش را برات بگم سر فرصت برات تعریف می کنم
ولی .....
تو خواب دیدم یه فرش بزرگ بود من از بالا می دیدمش ادما یه نخ دستشون بود و از این طرف می دویــــــــــــــــــــــــــــــــدن تا اون ور و همینطور از اول رج
بعد من از مامانم پرسیدم این فرش چیه مامان گفتن فرش عمر ادماس
گفتم نخ من کدومه گفتن ندونی راحت تری
می خوام بگم من تو رویای خودم این شعر را لمس کردم

چقدر این خوابت منو یاد "خانه ای روی آب" بهمن فرمان آرا انداخت.
روح مادرت شاد رها

maede یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 13:57 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com

سلاااااااام باران جون؛ خوبی؟ جالب بود هه هه من خودم خیلی وقته نرفتم تالاب انزلی یعنی وقت نمیشه هااا
تعبیر جالبی بود بسی لذت بردم؛ راستی وبلاگم باز میشه الان، فکر نکنم مشکلی داشته باشه ها چون بقیه دوستان میان کامنت میذارن
دارم میمیرم از خستگی سر فرصت میام می خونم همه پستاتو فعلا عزیزم

درود به تو عزیزم. شما که بغل گوشه ته مائده تو دیگه چرا؟؟؟؟؟
نت اینجا مشکل داره ولی داره گاماس گاماس وبت باز میشه

خانم اردیبهشتی یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:38 http://mayfamily.blogsky.com

سلام
حالا دقیقا چه جوری آزولا باشیم ولی آزولا صفت نباشیم؟!

یاد شخصیت آزولا تو کارتون آواتار افتادم

آزو لا مثه آدما که هم صفات خوب دارن و هم بد. آزولا تو صنعت کشاورزی اربرد داره اما اگه یه جا جمع بشه باعث میشه خاک و آب اون منطقه فلج بشه

maede دوشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:22 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com

چه کنیم خواهر مشکلات زندگی وقت وا3 آدم نمیذاره که!!!!

خدا نکنه مشکل داشته باشیو مشکلات رو به دست دریا بسپر تا با خودش ببره به ناکجا آباد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد