ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

چالش به سَبکِ من

قبلن گفته بودم علاقه ی زیادی به کار های خانوم مرضیه برومند دارم و هر کدوم از این سریالها علاوه بر طنز بودن، درسهای خوبی به ببیننده منتقل میکنه. شبکه ی آی فیلم انگلیسی این روز ها داره سریال "کتابفروشی هد هد" رو نشون میده و من هم مشتاقانه هر قسمتش رو هر ساعتی از روز که پخش کنه، نگاه می کنم.
کیوان کتابچی بعد از مرگ پدر خانواده مجبور شده تا "کتابفروشی هد هد" رو که به داماد خانواده فروخته شده، رها کنه و در اتو هد هد کتابهای خودش رو بفروش برسونه. در هر قسمت از این سریال با آدمهایی روبرو می شیم که دیدگاهی در مورد کتاب خوندن یا نخوندن دارن و کیوان که روحیه ی خوبی در تشویق آدمها به کتابخونی داره، دیدگاهشون رو نسبت به مطالعه به مسیری درست هدایت می کنه.
با پخش این سریال دوست داشتنی و ایده از اینجا، امروز تصمیم گرفتم کتابی بخرم و اون روی یکی از نیمکتهای پارک جا بگذارم و 5 نفر رو هم به انجام این کار دعوت می کنم تا به دلخواه خودشون کتابی رو به فرد مورد نظر یا کتابخونه و یا ... هدیه کنه و خواهشمندم هر کدوم از دوستان هم 5 نفر به انجام این کار دعوت کنند:

1- ماهی سیاه کوچولو
2- خانوم اردیبهشتی

3- نادیای مهربانم
4- ساسا جان
5- زویای عزیز
به  امید روزی که  سرانه ی مطالعه در مملکت مون به حد تعادل برسه.


پ.ن: سریال کتابفروشی هدهد ساعت 1/5 شب پخش میشه و تکرارش هم یکربع به 8 شب (بعد از سریال ساختمان پزشکان) از شبکه ی آی فیلم انگلیسی
نظرات 14 + ارسال نظر
ماهی سیاه کوچولو سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:52 http://1nicegirl8.blogsky.com

من اینکارو انجام دادم
کتاب لطفن مرغ نباشین رو به دختری هدیه کردم که ناتوان جسمی بود و البته افسرده...نامزدش داشت ترکش میکرد... کتابو که بهش دادم گفت هفته دیگه بهت پس میدم ولی من گفتم برای خودت هدیه ست...دوست دختره بیشتر ازم تشکر کرد و گفت کارم خیلی باارزش بود
بعدش من اون کتابو خیلی دوست داشتم و شاید 20 صفحه ازش خونده بودم...جز چالش حساب میشه؟
برای خودم خاطره جذابیه تو وبلاگمم نوشته بودمش...

چه عالی. میشه دوباره این پستت رو بزاری و 5 نفر ر هم دعوت کنی؟
ممنون میشم ازت.
میدونی به نظرم با حرکات کوچیک زیبا تاثیرات بزگی توی قلب و ذهن آدمها به جا میگذاره ماهی.

نادی سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:03

سلاااااااااام
کاش من حوالی اون نیمکت می گذشتم تا کتاب جاگذاشته شده را بردارم....
باورکن یه لیست بلند از کتابای خریده نشده دارم که تووی کتابفروشی شهرمون پیدا نکردم کم کم دارم دچار عقده کتاب میشم ...

خب شما باید بلیط بخری بیای رشت و از روی اون نیکمت کتاب رو برداری
کتابفروشی مورد علاقه و محبوب من کتابهایی رو که میخام برام تهیه می کنه

maede سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:15 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com

سلام باران جون؛ تو کدوم پارک قراره کتابتو جا بذاری؟؟؟
ایده ی جالی بود

به احتمال زیاد برم با محتشم اگر هم شد پارک بانوان فقط بعد کلاس باید برم تا اونموقع برسی بیایی رشت
بشرطی که تو هم چالش یخ دربهشت خمام بزاری
مرسی گلم. حتمن بین دوستان واقعی (نه مجازی) انجام میدم این کار رو

نادی سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:43

این لی لی عزیز هر روز یه کتاب معرفی میکنه و دل منو آب میکنه

پس باید بری تو کتابخونه کار کنی تا نیاز کتابیت رفع شه

کاکتوس سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:59

سلام باران پاییزی عزیز
من معمولا اول هر ماه کلی کتاب می خرم و هدیه میدم
اما تا حالا رو نیمکت نذاشتم ...
حتما این کارو انجام میدم اما متاسفانه به این زودی ها نمی تونم
ممنون به خاطر این کار با ارزشتون

درود به کاکتوس عزیز
ممنون از شما که با این عملتون این ایده رو با ارزش تر می کنید.
کاکتوس جان من متن هم نوشتم برای اول کتاب. ایشالا کتاب رو خریدم حتمن توش می نویسم
باز هم ممنون از شما و ممنون از ماهی جان

Mr PACT سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 13:10 http://pcVpn.blogsky.com

آفرین بر شما

و درود بر خودت دوست من

خانم اردیبهشتی سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 15:06 http://mayfamily.blogsky.com

سلام
اول فکر کردم قراره ما هم آب یخ بریزیم رو سرمون!

من ترجیح می دهم به کتابخونه بدهم. حالا این چالش چه طوریه؟! باید توی وبلاگمون یک پست بنویسیم و پنج نفر را دعوت کنیم؟ درباره کاری که خودمون انجام می دهیم؟

درود بر شما.
شما زحمت می کشید و 5 نفر رو دعوت می کنید به دادن کتاب.دیگه ریش و قیچی دست شماست. هم با دوستانتون بیشتر آشنا میشیم بعد از معرفی 5 نفر و هم این کار رو تو فضای نت دست به دست می کنیم و ...
کتابخونه هم گزینه ی بسیار خوبیه.
ممنون از توجه و حمایت شما بانو

maede سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 21:41 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com

نمیشه پارک دانشجو یه جا قایم کنی بعد من برم برش دارم هه هه
منم در عوض قول میدم یخ در بهشت بگیرم بیارم پارک دانشجو جا بذارم خخخخخ

تو اگه کارت بیمارستان راضی باشه قول میدم بیام تو بخش اونجا یه کتاب بزارم.
نه همونجا تو خمام مغازه ی میوه یخی بزاری من میام بر میدارم

زویا سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 22:42

چه چالش جالب و باحالی :-) مرسی از دعوتت حتماً انجام میدم :-)

منتظرت هستم زویا. میدونم که پیشرویی تو این کارا

ساسا چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:03 http://www.khordeforooshi.blogfa.com

سلام باران اهل علم
ممنون که منو هم دعوت کردی.. حتما گزارشش رو اعلام میکنم.

درود به روی ماهت
اوووووووووووف اهل علم رو خوب اومدی خاهر
منتظر هستم دوست من

نادی چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:50

سلام .

قربانت برم با این ایده ی خوبت...اما مرا معاف کن

حاضرم 5 تا کتاب بخرم و هدیه بدهم اما زحمت این کار را به دوش کسی نیاندازم هر چند که طرف مختاره که این پیشنهاد را بپذیره یا نپذیره...اما دلم نمیخواد کسی را تو رودر واسی بندازم...

بازم معذرت میخام

درود
میدونی نادیا هدف اینه هم با دوستای هم بیشتر آشنا بشیم و هم بتونیم این کار رو تو فضای مجازی گسترش بدیم. و گرنه خرید کتاب و هدیه دادن مشکلی نداره و سخت نیست نادیا.
اومدی را نیایی یا رفیق

بی ربط جمعه 7 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 22:17 http://idleuser.blogfa.com/

درود
کار بسیار با ارزشیه.

درود بر شما
سپاسگذارم دوست من

ary-f شنبه 5 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 10:44 http://ary-f.blogfa.com/

من قبلا این کار رو به سبکی انجام دادم هر کتابی میخونم ح نداره تو کتابخونم بمونه و به کسی هدیه می دمش که جا برای کتابهای نخونده باشه مگر منابع مثل دیکشنری ها یا دایره المعارفها مه گاهی مجبوری بشون سر بزنی اا یک بار که کتابم رو به یکی از فامیلها میدادم هی می گفت نمیشه که یعنی برنگردونم بت؟بشگفتم نه تو هم هدیه بده .حالا هی اصرار به پس دادن داشت بعد گفت اصلا یه چیزی اسمت رو رو ککتاب بنویس و هر کس اون رو خوند باز اسمش رو رو کتاب بنویسه خوب من هنوزم نمی فهمم چه اهمیت داره که این کتاب توسط کی اولین بار خریداری شده ولی این دنیا دنیای عدد و رقمه دیگه .از چالشت خوشم اومدمنمهستم الته کتابی که الان دارم میخونم مال بابامه واگه بر نگردونمش فکر کنم حکم اعدامم صادره ولی از بعدی از ایده پارک خوشم اومد.میشه یه ورقه هم اولش گذاشت که این کتاب که الان در دست شماست می خواد که بخونیش اگه اهلشی برشدار اگه نیستی بزارش همینجا رو نیمکت

پائولو کوییلو هر کتابی رو که میخوند و تموم میشد روی نیمکت جا میگذاشت تا نفر بعدی هم بخونه اون کتاب رو.
من روی کتابی که روی پیشخان ورودی کتابخونه گذاشتم نوشتم که وقتی خوندی یادگار بگذار روی یکی ازین نیمکتها یا نفر بعدی هم بتونه لذت ببره از خوندن کتاب
من اعتقاد دارم بانو هر کدوم ما آدمها توی زندگیمون به نشانه هایی احتیاج داریم تا مسیر رو بهمون نشون بده. چون کتاب الهام بخش زندگی من بوده برای همین بود که چالش کتاب شکل گرفت. توی دنیای مجازی هم خوب رونق گرفت این چالش. امیدوارم همه مون پای عمل باشیم و سیراب بشیم از نشانه ها

آری چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 17:08 http://ary-f.blogfa.com

از نظر قبلی که برات گذاشتم یه مدت می گذره الان چند وقتیه با سیستمbook crossing حال میکنم هر روز که میرم پیاده روی یک کتاب تموم شده با خودم میبرم رو نیمکت می زارم هم پیاده رویم انجام میشه هم تعهدم به جامعه .دوست خوبم به خاطر این پیشنهادیه خوشگلته که دوست دارم باران سبز دوست داشتنی

چه کار خوب و زیبایی. درود به شما
شما لطف داری دوست مهربانم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد