ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

تیک تیک عقربه های ساعت، سی و یکمین پاییز عمرم را فریاد زد

بابا عاشق پسر بود. بعدِ اینکه بچه اول خانواده ی مان پسر شد و خوش خوشان بابا، فکر میکرد علم به خاسته ی دلش پاسخ میدهد و مابقی را پسر تقدیمش می کند. دومی و سومی هم، دختر (منی که باشم) به یگانه زمین قدم گذاشتند.

بچه که بودم، بیشتر همبازیهایم پسر بودند. تا 18 سالگی تیپ اسپورت پسرانه می زدم. به شیوه ای پسرانه از حق خودم و دیگران دفاع می کردم اما چشم دیدن پسر ها را نداشتم.


زندگی گذشت و گذشت و گذشت تا یاد گرفتم آدمها آدمند و جنسیت معنا ندارد و اصل، تمرین انسان بودن و انسان ماندن است. برای بزرگی باید بندگی کرد، سختی کشید و هزینه ها داد. گاهی پله ها را دو تا یکی می رفتم بالا و با مخ می خوردم زمین و گاهی معجزه میشد و پله ها مثله یک آسانسور برایم عمل می کردند. سختی های زندگی بماند ( که همگان تجربه اش می کنند و فکر می کنند فقط خودشان طعم سختی و نداری و بی پولی و ... را می چشند) که گاهی اوقات بدجور دمار از روزگارم درآورند.


دوستم همیشه بمن میگفت: دختر تو بالاخره یکروز نتیجه ی دوندگی های توی زندگیت رو می گیری.

حرفش دلم را قرص کرد. نه تنها او بلکه خیلیها ایمان داشتند که می توانم و این یک دنیا برایم ارزش داشت در مقابل حرفهای خُرد کننده ی بعضیها که نه تنها کمکی نبودند بلکه پُتکی بودند بر شخصیت و روانم.


این روز ها گذر زمان را خوب حس می کنم و هر لحظه اش را با جان و دل پذیرایم.30 سالگی خوبی داشتم. برنامه هایم عملی شد. از خودم راضیم اما امیدوارم از خود راضی نباشم. زندگی خوب یا بد، بالا یا پایین، غمگین یا شاد و ... می گذرد و من می مانم و یاد روز هایی که سپری شد.


قبل تر ها رفتار آدمها را با سن شان می سنجیدم اما بازی روزگار به من نشان داد سن و سال کشک است. هر کس به شیوه ی خودش زندگی را مزه می کند. اگر خوب بود قورتش می دهد و اگر تلخ بود تف می کند بیرون و دیگران را با خودش شریک می کند. اصلن این طبیعت انسان است که خودخاه باشد حالا هر چند سال که داشته باشد.


مهر، ماه من است و پاییز فصل من.

و خدا تمام رنگهای زندگی را بر من تمام کرد تا رنجهای زندگی آزارم ندهد.

اگر کیکی خریدم تا شمع رویش را فوت کنم، زیر لب دعا می کنم:

......................................

...................................................

................................................................

.

.

.

.

.

....................................................................................


خدا خودش خوب میداند چه میخاهم.

من امروز 31 ساله شدم.



هدیه ی یک شازده ی کلاس اولی که با انگشتان کوچکش محبتش را بر من تمام کرد. خدا قوت شازده، مرسی مامان مهربونش



نظرات 13 + ارسال نظر
نادی پنج‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 08:25

سلاااااااام

یک بار از بطن مادر زاده شده ایم اما این تکرار هر ساله و جشن و سرور برای این است که از بطنی دیگر زاده شویم و این زایش را در سطر سطر نوشته ات دیده ام
مبارک باد همه روزهایت و هر صبح با طلوع طلایی آفتاب جوانه بزنی و همچو گیاه عشقه از تنه درخت زندگانی بالا بروی و قامتی به بلندای آسمان پیدا کنی

ممنونم نادیا. شاید هر سال فکر می کردم روز تولد، آدم باید خاص رفتار کنه اما چند سالیه می بینم آدم روز تولدش نتیجه ی روز های خاصش رو می بینه.
باز هم ازت سپاسگذارم نازنینم

رها پنج‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 08:37

سلام عزیزم تبریک می گم تولدتو انشالله 120 ساله بشی تونستم امروز حتماحتما بهت زنگ می زنم
دلم برای صدای قشنگت تنگ شده

ممنونم رها جانم. منتظر هستم
واقعیتش خاستم بهت زنگ بزنم اما ..........
نگرانت هستم رها

Mr PACT پنج‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 09:42

خیلی خیلی زادروزتون خجسته باااااااااااد

مرسی میثاق جان. ممنون از لطفت

نینا پنج‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 10:03

تولدت مبارک بانوی مهر

ممنون نینای عزیز

یک ذهن پریشان پنج‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 11:53

سلااااااام
این از طرف من و شازده س . فعلا تا همینجاشو بلد بود .
پوزش بابت کیفیت نه چندان خوب . امکانات ضبط صدامون در همین حد بود خواهرررر
http://s5.picofile.com/file/8144934976/tavalod.wav.html

ببین عالی بود خداییش من خیلی ذوق کردم . دست هر دوتا تون درد نکنه
شازده ی زیبا رو از طرف من ببوس

تولدانه پنج‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 12:41 http://tavalodane.blogsky.com

تولدت مبارک

مرسی تولدانه

زویا پنج‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 18:08 http://zehnemanedige.persianblog.ir

به به :) تولدت مبارک عزیزم. کادوی شازده هم عالی بود. امیدوارم اون چیزی که آرزو کردی و خودت میدونی و خدا، محقق بشه :)
امیدوارم تنت سالم و دلت شاد و لبت خندون و روحت آروم باشه :)
یه عالمه بوس و بغل محکم برای دوست جونی در روز تولدش
کادو هم فعلا همینو از ما بپذیر

ممنونم نازنینم. در کنار شما دوستان عزیز
از قدیم گفتن هر چه از دوست رسد نیکوست

helen پنج‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 18:59 http://site01.asso.st

ســــلااااااااااااام
چه قالب قشنگی داره وبلاگت
مطالبت هم جالبن ☺
5618

آواز کوهستان جمعه 18 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 23:16 http://www.mountainsong.blogfa.com

سلام باران جان.تولدت مبارک
اینم هدیه ات

درود به شما
ممنم عزیزم

ساسا شنبه 19 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 10:45

سلام باران پاییزی همیشه پر انرژی و شاد
تولدت مبارک. امیدوارم همیشه سربلند و پیروز باشی.

درود به روی ماهت
ممنونم نازنینم

بانوی باران دوشنبه 21 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 13:38 http://yagmurhanim.blogfa.com

زادروزن مبارک بانوی پاییزی
ایشالا به خواسته ت برسی

ممنونم نازنینم
ایشااااااااااااااااااااااااالا

My white house پنج‌شنبه 24 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 06:57 http://mennomen.mihanblog.com

باران جونم،باران پاییزی عزیزم تولدت مبارک،سی سالگیت مبارک،امیدوارم مثل همیشه شاداب زندگی را زندگی کنی:)

مرسی آسمانم
ایشالا تو هم هر کجای دنیا هستی خوش باشی عزیزم

maede جمعه 25 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 18:06 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com

با تاخیــــــــــــر و شرمندگی فراوان تولدت مباااااااااااارک، ایشالا خوشبخت باشی و به همه ی آرزوهااااااااااااااااااااات برسی همراه با سلامتی و دل خوش

مرسی مائده جانم. مرسی ازینکه به یادم بودی
ممنون از دعا های خوبت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد