ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

آیا افق جایی برای محو شدنم دارد؟

بچه دبیرستانی که بودم یک همکلاسی داشتم معصی نام. البته نام اصلیش معصومه بود که برای سهولت کار معصی صدایش می کردند. این معصی یک پسر خاله ای داشت که بشدت شیفته اش بود و زنگهای تفریح و بیکاری و ورزش یک کناری می نشست و برایش مهستی می خاند. البته نا گفته نماند این دوستمان آذری زبان بودند و بین شان ازدواج زود هنگام مرسوم بود. معصی که دیپلمش را گرفت با همان پسرخاله ی مذکور ازدواج نموده و به خانه بخت رفتند. چند سالی بود که از معصی خبر نداشتم تا اینکه شد خاهر شوهر خاله ی زنداداشم و هر بار زنداداش از او حرفهایی برای ما میزد. معصی دو تا دختر 12 و 9 و یک پسر 6 ساله دارد.

از آنجایی که هنوز سنت ازدواج زود هنگام در خانواده های سنتی بجاست و ملت هم تمایل به زود شوهر دادن فرزندانشان دارند، معصی خانوم دارد دختر 12 ساله اش را به عقد پسر عمه ی 24 ساله اش در می آورد و ازین وصلت میمون بشدت سرمستند. با این حساب آقای داماد با مادرزن فقط 7 سال فاصله ی سنی دارد و با پدرزن 9 سال و با عروس خانوم 12 سال. اصلن هر طوری که حساب می کنم می بینم خیلی مسایل به پول ربط ندارد چون هر کدام از طرفین بشدت از نظر مالی متمول بوده و توپ هم تکانشان نمی دهد و زندگی شهر نشینی هم چندان تاثیری بروی فکر و نظر و عقایداشان نگذاشته.

اصلن هر چقدر فکر می کنم می بینم تا چند سال دیگر معصی تا مرز مادربزرگ شدن پیش می رود و من و امثال من هنوز نیمه ی گمشده ی مان را پیدا نکردیم. بقرعان




نظرات 9 + ارسال نظر
نادی یکشنبه 2 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 10:16

واقعا جای تاسف دارد که هنوز الگوهای قدیمی مدل زندگی نسل های امروز می شوند این معصومه شما وقتی تن به اون ازدواج داد پدر ،مادری احتمالا بی سواد و با تفکر قدیمی داشته و زندگی اجتماعی آن زمان این تصمیم را گرفتن ...امروز که معصومه خانم نیمچه سوادی دارد و به طبع با زندگی امروزه پیش رفته چرا در امر مهمی اینگونه تصمیم میگیرد...اون آقای داماد چه چیز را در دختر 12 ساله جستجو میکند!!!

باران عزیز آنقدر گفتیم نیمه "گمشده" که باورمون شده ..بابا گمشده را که باید جستجو کرد آگاهی کرد که اگر کسی از نامبرده خبری دارد به ما اطلاع بدهد اصلا چه تصوری از این بنده خدا گمشده داریم شاید بارها از کنار ما گذشته ولی ما متوجه نبودیم نظر تو چیست؟

چی بگم نادیا. فکر کن این پسر با همه ی شیطنت هایی که داره و با دختر های زیادی دوست بوده چشم به یک دختر بچه ی 12 ساله داره.
اما در مورد پاراگراف دوم کامنتت باید بگم جسارت و اعتماد بنفس و روابط عمومی خیلی نقش داره تو ارنباطی که قراره صورت بگیره. من بعضی اوقات بشدت لجم میگیره ازینکه باید اون ارتباط درست رو برقرار کنم اما نمی تونم

بابک اسحاقی یکشنبه 2 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 13:36

تولدت مبارک باران جان

برادر اسحاقی ممنون از تبریکتون اما بنده مهرماهی هستم

آواز کوهستان یکشنبه 2 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 20:04 http://www.mountainsong.blogfa.com

این که چیزی نیست. من از این عجیب ترش رو هم دیدم .همکلاسی کلاس پنجمم در شرایطی که خیلی از ما درک درستی از ازدواج نداشتیم ازدواجید !5-6 تا هم بچه داره!

فکر کن الان نوه هم داره . یا خدا

زویا یکشنبه 2 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 20:55 http://zehnemanedige.persianblog.ir

عجب
احتمالا نوه معصی که نیمه گمشده اشو پیدا کنه ما هم پیدا میکنیم


لایک

یک ذهن پریشان سه‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 21:54

دختر 12 ساله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ گناه داره طفلک

فکر کن چقدر کل خانواده باید بی فکر باشن که به این وصلت کلهم رضایت دارن

نادی چهارشنبه 5 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:04

احتمالا فکر کرده خمیره شخصیت یک دختر 12 ساله نرم است و او می تواند مطابق دلخواه خود فرمش دهد ...

از دور این خانواده رو می شناسم البته خیلی کم پسر سالاری بیداد می کنه تو این خونواده

خانم اردیبهشتی شنبه 8 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:45 http://mayfamily.blogsky.com

سلام
نیمه اگه وجود داشت که گم نمی شد!

کلن این جمله تون لایک داشت

maede دوشنبه 10 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 23:13 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com

یا اباالفضل 12 ساله؟؟؟؟؟؟؟؟ چه خبره مگه...
ایشالا شما هم پیدا می کنی نیمه گمشده را عزیزم...
راستی سلااااااااااااام

من موندم اون پسره ی شریر چطوری با همه شیطنت خودش حتا به یه بچه 12 ساله چشم داشته
مرسی گلم

Mr PACT شنبه 29 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 20:20

12 سال؟! بیشتر از یک دهه!!! خوشبخت بشن...

ووووووووووی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد