ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

دیدن یا ندیدن؟ مسله این است

جهان جولانگهی همواره زیباست

به چشمت خوب دیدن را بیاموز

مجتبا کاشانی


سر صبحی همکارم اومد تو اتاقم و پیگیر یک گزارش بود. من که مشغول پیدا کردن گزارش بودم، همکار دومی هم وارد شد و سلام کرد. کار همکار اولی رو راه انداختم و از اتاقم رفت بیرون که دیدم همکار دومی زیر لب داره یه چیزیایی می گه.

بهش گفتم خانوم "م" اتفاقی افتاده؟ گفت دیدی سلام کردم (همکار اولی) جواب نداد؟ گفتم من متوجه نشدم...

و خانم "م" همچنان غر می زد که آدم تربیت رو از تو خونه و خونواده یاد میگیره و اونقدر عصبانی بود که با هیچ جمله ای از حرفام آروم نشد.

بعد که همکارم رفت پیش خودم فکر کردم ما آدمها باید خیلی ضعیف باشیم که سلام نکردن و حرفهای بی خودی یکی اذیت مون میکنه و ما رو به نقطه ی جوش می رسونه. این آدمها و این موقعیتها کلن آدم رو صبور تر، انعطاف پذیر تر و آرومتر می کنه البته اگه بتونیم نقطه ی جوش مون رو کنترل کنیم.



Angel-a

آندره در ابتدای فیلم به معرفی خودش، کسب و کار و ملیتش می پردازه و خودش رو آندره ی تنها معرفی می کنه. آندره 24 ساعت فرصت داره تا 20000 یورو از بدهی های خودش رو بپردازه و تو پرداختش به شدت مستصل و پریشانه. تصمیم می گیره که خودش رو از روی پل به پایین پرت کنه و به زندگیش خاتمه بده که در همون حین دختری هم داره خودش رو به پایین پرت می کنه. آندره با دیدن این صحنه به داخل آب می پره و با اینکه شنا کردن بلد نیست، اون رو نجات میده و از همینجاست که آندره با خود واقعی ش روبرو میشه.

آنجلا برای اینکه زحمت آندره رو جبران کرده باشه بهش قول میده در خدمتش باشه و بهش کمک کنه. فیلم پرِ از دیالوگهای زیبا و نفس گیره. جملاتی که شنیدن هر کدوم آدم رو به فکر فرو می بره و آدم میخاد مکث کنه تا بتونه هضمشون کنه. یک جایی توی فیلم آندره باورش نمیشه که به آنجلا ماموریت داده شده تا وارد زندگیش بشه با تمسخر ازش می پرسه خب تو چرا لباس دیگه ای نپوشیدی؟

آنجلا میگه چند نمونه رو برای ماموریتای قبلی پوشیده اما ایندفه خواسته این لباس رو امتحان کرده باشه.

آندره میگه: لباس یک ف.ا.ح.ش.ه؟

آنجلا میگه آره دقیق مثل خودت

آندره میگه یعنی من مثه یه ف.ا.ح.ش.ه 2 متری ام؟

آنجلا میگه تو درونت زیباست اما از بیرون نه

امیدوارم در اولین فرصت این فیلم رو ببینید. این فیلم یک خانه تکانی اساسی به روح و جسم آدم میده.

نام فیلم: آنجلا

کارگردان: لوک بسون

بازیگران: جمال دبوز- ریه راسموسن


نظرات 8 + ارسال نظر
maede چهارشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 19:31 http://ashiyane-nursing.mihanblog.com

دیدگاهت نصبت به اتفاق سر صبحی لایک داشت
معلومه خیـــــــــلی فیلم باحالیه؛ یادم باشه به آزیتا بگم :)))


حتمن به آزیتا بگو

نادی پنج‌شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 09:21

سلام خوبی عریز؟
بالاخره همین رنجش ها کم کم حساسیت مارا کم میکند و کم کم مهارت های رفتاری را می آموزیم..قرار نیست همه مطابق با میل ما رفتار کنند.

منم قبول دارم اینجوری آدم خودش رو اذیت می کنه

ماهی سیاه کوچولو پنج‌شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 14:38

چقدر جالب
زبان اصلیه؟

آره عزیزم زبان اصلیه (فرانسوی) ولی من با زیرنویس فارسی دیدم

Mr PACT پنج‌شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 17:40

شعر مثل همیشه زیبا

فیلم رو از کجا بیاریم! لینک دانلود نداری؟!

به به میثاق. خوبی؟؟؟؟؟؟؟
اگه بخای خب بهت میدم

Mr PACT یکشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 14:44

چرا به به؟! من که همیشه اینجام
اگه لطف کنید ممنوون میشم

والا ردی که ازت نیست
حتمن برات میارم

Mr PACT شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 16:12

بسیار بسیار بسیار زیبا بوووووووووووووووووووود
ممنوون که معرفی کردید این فیلم رو

در مورد یه کتاب از روی جلدش قضاوت نکن...

چقدر خوشحالم از اینکه این فیلم رو دیدی و خوشت اومد. موافقی دیالوگهاش ویران کننده بود؟؟؟؟
موافقم باهات

Mr PACT دوشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 19:13

عالی بود

مرسی. خوشحالم ازینکه خوشت اومد. واقعیتش قصد داشتم در اولین فرصت برات بیارم فیلم رو ولی خوشحالم تو با هوش تر بودی و زود تر دیدیش

آری پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 01:09 http://ary-f.blogfa.com

فیلم عالیه.یادمه قسمتهاییش رو تو کلاس دکتر شیری دیدیم و دکتر تفسیرش این بود که دردرون هر مردی یک زنانگی وجود داره که این فیلم اون رو به بهترین شکلی نشون میده...آی منو بردی به کلاسای دکتر و حال و هوای خوش اون دوران

من تا یکهفته مدهوش دیالوگهای سنگین فیلم بودم. عالی بود فیلم
خوش به حال شما که با دکتر شیری فیلم رو دیدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد