ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

:))

درست بعد از یکسال جلوی موهام رو لولایت کردم. اینقده ذوق داشتم از دیدن رنگ عسلی موهام که بعد از سشوار درخشش خاصی داره. مثه یه بچه ذوق داشتم تا برسم خونه و به خانواده نشونش بدم. هر کی هم دید گفت که خیلی بهم میاد. داشتم غذا می خودم که یکهو دیدم یک چیزی مثله سنگ توی دهانم چرخ می خوره. هر چی بود ریختم بیرون و زبان بینوای من روی تیزی دندان ثابت موند. حالا شما فکر کنید کلی برای عیدی که قراره از شرکت بگیری، نقشه کشیدی و قراره آمال و آرزو هاتو باهاش برآورده کنی که یکهو یک خرج گُنده پیش میاد که سقف آمال و آرزو هات فرو میریزه به سرعت.

بعد از مراجعت به دندان پزشکی، دکتر مربوطه فرمودند تشریف بیارم تا کلیه ی دندانهای پوشیده و آسیب دیده رو برات درست کنم. حالا قراره بنده بعد عید تو مطب دندون پزشکی چادر بزنم ...


تقریبن از یک ماه پیش برای سال جدید برنامه ریزی کردم که چی کنم و چی نکنم. هر چی در توانم بود گذاشتم برای برنامه نویسی. هر چند هر چی در توانم هست باید بزارم برای اجراشون. به هر حال سال که قراره جدید بشه تصمیم گیری ها هم جدید و فوریت پیدا میکنه، میانه ی سال نمی دونم چی مرضی هست آدم پنچر میشه ...



مشکلی که من با لغت معلولیت دارم این است که

به محض شنیدن معلولیت، همه به یاد کسانی می افتند که نمی بینند

یا نمی شنوند یا نمیتوانند راه بروند

در حالی که اینها اگر هم معلولیت باشد، ساده ترین شکل آن است

آنها که احساس در وجودشان مرده است را معلول نمیدانیم

آنها که نمیتوانند یا نمیخواهند

یا نیاموخته اند که صادقانه در مورد احساسشان حرف بزنند را معلول نمیدانیم

آنها که نمیتوانند دوستی های خوب و بلندمدت بسازند را معلول نمیدانیم

آنها که نمیتوانند بفهمند که در زندگی چه میخواهند را معلول نمیدانیم

آنها که چشمشان جز خودشان نمی بیند را معلول نمیدانیم

آنها که دستشان به امید نمیرسد

و در انتظارند که دیگران امید و انگیزه را پیش پایشان قرار دهند را معلول نمیدانیم

این معلولیت های واقعی را نمی بینیم 

و از اینکه دست و پا و چشم و گوش داریم، احساس سلامت میکنیم

"فرد راجرز"


نظرات 6 + ارسال نظر
نادی دوشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 11:33

سلااام

معلولیت از هر نوع که باشد باعث می شود صاحب آن مطلوب هر کس نباشد و این آدمو منزوی میکند بهمین خاطره که معلولیت های پنهان دیده نشوند تا لطمه ای به اعتبار و مقبولیت فرد زده نشود.

با این حساب آدم سالمی پیدا نخواهیم کرد چون با یک حساب سر انگشتی منصفانه حدااقل یک مورد از موارد فوق را در خود پیدا خواهیم کرد

برات گفتم که کم ندیدم از آدمهایی که روز رو با ناله شروع می کنند. هم حال خودشون رو خراب می کنن و هم حال دیگران رو

Mr PACT سه‌شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 16:23

وای چقدر معلول داریم! نکنه خودمم نوعی معلولم و نمیدونستم...

کلهم جمیعن معلول

ساسا چهارشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:47

موهای جدید مبارکه. برا کسانی که بین هر رنگشون یکسال زمان میبره لولایت و هایلایت بهترین کاره. اینو به خودمم میگما. شب عید پارسال هایلایت کردم و دیگر هیچ!
دندانپزشکی هم ازون کارهای پرهزینه و دائمی و طاقت فرسا و صد البته ضروریه

مرسی گلم
پسرمون چطوره؟؟؟؟خوبه؟؟؟؟؟

ماهی سیاه کوچولو شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 21:20

سلامممم
خب هزینه دندون پزشکی رو ک یدفه پرداخت نمیکنین ک
اول همون دندون رو درست کنین بعدش آمال رو جامه بپوشونین خب نیست برهنه باشه سرما میخوره بعدش دندونای بعدی
خوبه اینطوری:)))

سلام عزیزم.خداییش ترس باعث شد همیشه عقب بندازم رفتن به دندون پزشکی رو. هر چی من ترسیدم هزینه ها هم روز به روز بالا تر رفت

زویا یکشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 19:23

سلام. ببخشید خیلی وقته نیومدم اینجا :)
مبارک باشه موهات :) منم دلم خواست! تا حالا به موهام رنگ و این چیزا نذاشتم. میترسم خراب بشه چون موهام خیلی جون درست و حسابی نداره.
باز هم خدا رو شکر که خرج دیگه ای پیش نیومده. و خدا رو شکر که داری که خرج دندونت کنی :)

سلام عزیزم. خوشحالم نشانت رو می بینم اینجا
یکبار پیش یه آرایشگر حرفه ای امتحان کن. حرفه ای ها کارشون رو خوب بلدند

رها سه‌شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 12:05

باران جون دلم بران غصه دار شد اخه از دندونپزشکی خیلی بدم می اد . بیا دندونای منم ببر درست کن . فقط من صدا نشنوم ...

دلت شاد دختر خوب.
ترس ترس ترس وای وای وای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد