ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

و پایان پلاسکویی که دیگر نیست

صدای قرآن از میاد. به ساعت نگاه می کنم. به خودم میگم از وقت اذان که گذشته. حتمن یکی مرحوم شده و براش قرآن گذاشتن. یاد هفته پیش می افتم، 5 شنبه 30 دی 95. هر لحظه خبر جدیدی می رسید از سوختن ساختمان پلاسکوی تهران و من مدام اشک در چشمانم جمع می شد و دعا می کردم عزیزان آتش نشانمون بتونن همه ی مردم رو از اون ساختمون نجات بدن و بسلامت این خطر بزرگ رو از سر بگذرونند.

یکهفته گذشت و هر لحظه خبر میرسه عزیزان آتش نشان یکی یکی از ساختمان بیرون میان اما در سکوت و در آرامش. یکهفته ی سختی بود برای من و قطعن برای تمام مردم ایران، در کنار تمام اتفاقات تلخی که هر روزه درین کشور رخ میده و آدم رو به فکر فرو میبره که منشا این دست اتفاقات چی هست و چی می تونه باشه.

دیروز درسیستان و بلوچستان سیل جاری شد و دو نفر درین سیل فوت شدند و کلی خرابی و خسارت به بار آورد. دیروز، امروز، فردا و .... اتفاق زیاد هست اما اتفاق تکراری و نبود راه چاره منطقی واقعن خنده داره. این مملکت از دیرباز تا به امروز جای اندیشمندا ن و بزرگان و انسانهای متمدن و بافرهنگ زیادی بود و هست و خواهد بود.

شما را بخدا این ملت رو ذلیل نکنید ....


واقعه ی پلاسکو اگر چه تلخ و دردناک و سخته و تا عمر داریم یادمون نمی ره که چه اتفاقی برای مردم عزیزمون افتاد اما درس های خوبی به ما یاد داد، به آمبولانس  و ماشین آتش نشانی راه میدیم، بجای سلفی گرفتن در حادثه کمک می کنیم و میخاییم که مسوولان در مورد حادثه ای که رخ داده  پاسخگو باشند. خبر خوب این حادثه ی تلخ اینه که کم کم داریم یاد می گیریم فرهنگ اجتماعی رو به زندگی مون اضافه کنیم.


نظرات 1 + ارسال نظر
نادی شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 11:55

خداکنه عزیزم...
وقتشه کم کم اون مغزها از آکبند دربیاد و یه کمی فکر کنیم و فکر کنند و چاره اندیشی هم داشته باشیم...مگه میشه همه ی مشکلات ما ایرانیا لاینحل باشه؟
۳۶ سال چه دستاورری داشتن برای ما....

چقدر این کامنتت عالی و گیرا و از روی تعقل بود نادیا. مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد