ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

تجربه ی شخصی

اون اوایل که منو و تو داشتیم، یه برنامه ی  بفرمایید شام رو داشتیم نگاه می کردیم. یه خانومی که میزبان بود تعریف می کرد دوست داشته یه مرکز ترک اعتیاد تاسیس کنه برای همین رفته برای کار تو یه موسسه ترک اعتیاد تا پرس و جو کنه نحوه ی کار چطوره با اونهایی که اعتیاد دارن و شرایط تاسیس رو هم جویا بشه.

مدیر موسسه از این خانوم سوال می پرسه شما اعتیاد داشتید؟ این خانوم میگه نه و بعد اضافه می کنه حتا سیگار هم نمیکشه.

مدیرموسسه میگه خانوم شما وقتی اعتیاد نداشتی چطور می تونی درک کنی قراره در ترک به آدمهای معتاد چی بگذره؟

دیدم چه نکته ی مهمی رو یادآور شد مدیر موسسه. بعد ها این حرفش آویزه ی گوشم شد برای دردی که من نکشیدم سرسوزنی به کسی نصیحت و وصیت ندم که چیکار کن و چیکار نکن مگه اینکه متخصص باشم تو کارم روانشناسی روانپزشکی.

می دونید تجربه ی هر کی به نظرم مخصوص به خودشه. ممکنه من مرگ عزیز رو تجربه کرده باشم و یکی داره درد جدایی از معشوق رو تحمل می کنه که این درد ها زمین تا آسمون نوع تحمل شون با هم فرق داره. مثل این می مونه من به طرف بگم من عزیزم رو از دست دادم ولی تو می دونی عزیزت اگه از تو دروه حداقل سالمه.

درد هر کی منحصر و مخصوص به خودشه و من نوعی اگه تجربه ش نکردم در جایگاهی نیستم طرف مقابل رو به چیز هایی که نمیبینه و نمی بینم سوق بدم.

یه جمله خوندم از آندره متیوس برام خیلی دوست داشتنی بود: " رسالت من در زندگی تغییر دنیا نیست بلکه تغییر دادن خودمه"

یه دنیا حرف پشت سر این کلمات بود قطعن ...



نظرات 1 + ارسال نظر
علی یکشنبه 25 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 11:20 http://Alizahedi.blogsky.com

سلام وقتتون بخیر
چند پیش نمیدونم کجا ولی خوندم که دانشمدان متوجه شدن ک وقتی مغز انسان با کسی درد و دل میکنه یه هورمونی ترشح میکنه که کمک میکنه حس حال اون شخص داخل اون موقعیت رو درک کنه.
حالا من یادم نیست کجا خوندم ک لینک منبعشو بهتون بدم ولی فک کنم با سرچ کردن بتونید پیداش کنید ...

من انکار نمی کنم درد دل کردن رو و اتفاقن میگم راه مناسبی برای خالی شدن احساست آدمهاست اما اینکه در زمان زایمان چه دردی داشته با کسی که اصلن نمی دونه درد زایمان چیه زمین تا آسمون فکر می کنم فاصله باشه تا اون آدم بتونه خودش رو جای نفر اول بگذاره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد