ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.
ذهن زیبا

ذهن زیبا

قد وقواره آدمى به اندازه محیطی میشود که در آن رشد می کند! راه های نرفته بروید.کارای نکرده بکنید.آوازهاى نخوانده بخوانید.جاهای ندیده ببینید.توى یک برکه نه نمانید.

فرزند

من فکر می کنم تو ایران آدمها برای تفریح بچه دار میشن. هر قدر فکر می کنم با این اوضاع اقتصادی و آینده ی نا معلوم چطور یه موجود دیگر رو درگیر این دنیا می کنن که دو فردا وقتی بازخواست بشن میخوان چی جوابی داشته باشن.

یکی نوشته بود با این اوضاع نابسامان تنها چیزی که آرومم میکنه دختریه که در شکم دارم و قراره بیاد و دلخوش به همین هستم. من هر قدر سبک سنگین می کنم می بینم با چه امید و آینده ای و چه تضمینی آخه.

من فضول بچه دار شدن کسی نیستم. ازدواج، بچه دار شدن و ... یه پدیده ی طبیعی در هر انسانه و واقعن نمیشه به کسی امر و نهی کرد برای این کار  فقط درگیری ذهنی من اونجاست که در کشور های پیشرفته با وجود همه ی امکانات رایگان فرزندآوری چرا اکثرن تمایلی به بچه دار شدن ندارند اما هر جا انگاری امکانات کمتر و محدودتر باشه تمایل به فرزندآوری بیشتره. یه نام باید از خانواده پرطمطراق ایرانی به جا بمونه دیگه



نظرات 3 + ارسال نظر
بولوت جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1400 ساعت 02:47

اون موقع که باید بیشتر درآمدش رو صرف پوشک بچه کنه، دسته دسته تراوال بده پوشک بخره بچه توش بر...نه تازه می فهمه آرامش یعنی چی

انگاری خاورمیانه مسوول زنده نگه داشتن کره ی زمینه
توی این شرایط درگیر کردن یه موجود دیگه بع این دنیا به نظرم یه گناهه

سوره جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1400 ساعت 19:46

فقط یک ابراز احساسات برای یک دوست قدیمی وبلاگی

قربون شما که سوره بانووووووو

رافائل جمعه 9 مهر‌ماه سال 1400 ساعت 12:32 http://raphaeletanha.blogsky.com

همون اول جواب خودت رو خودت دادی، در کشورهای بدبخت بیچاره، مردم بچه دار میشن تا انگیزه ای برای ادامه ی زندگی داشته باشند، فقط همین.
در کشورهای پیشرفته آدم ها یاد گرفتند در قبال هر کاری مسئول هستند، حتی فرزندآوری، و در آینده قرار نیست بچه ها کاری برای اونها انجام بدن پس با فکر بیشتر بچه دار میشن. اینجا مردم بچه دار میشن تا بچه هاشون آرزوهای اونها رو برآورده کنه و وقتی پیر سدند به دادشون برسه، اونجا خدمات اجتماعی اونقدر زیاده که پیرها وابسته به بچه هاشون نیستند.

خیلی با حرفت موافقم که بچه رو بعنوان عصای پیری می بینن. اصلن تو کله شون فرو رفته که بچه یعنی خدمات اجتماعی در زمان کهولت.
ولی واقعن من هر بار حساب کتاب می کنم می بینم خود من اینقدر ناقص زندگی کردم که اگه بچه دار میشدم این بچه هم مجبور به نصف و نیمه زندگی کردن میشد. بچه هم مجبور به تحمل کردن من میشد و این خیلی درد آوره.
همونقدر نسل جوان که پی به این مسله بردن درگیر کردن بچه تو این دوره از زندگی اشتباهه به همون اندازه این نسل هم تمایل به فرزندآوری دارن. تا خاورمیانه هست نسل انسان منقرض نمیشه چون خاورمیانه فکر میکنه مسوول افزایش جمعیت بر روی کره ی خاکیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد